Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bankalender 2009!
1, 2, 3   >>
2 besök senaste veckan (9353 totalt)
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Bankalender 2009!

Då vad det spikat, skönt att ha en kalender för 2009 klar redan i november

16 Maj Mantorp (premiär, springbreak)
30 Maj Kinnekulle
4 Juli Anderstorp
1-2 Aug Knutstorp (sommarträff med BMW CS)
19 Sept Gelleråsen
10 okt Mantorp (final med avslutningsfest Sjögestad)

STCC kalendern ställde till det lite för oss i år då de "tog" vårt traditionella premiärdatum så vi fick snällt möblera om i planeringen. Därav blev det lite komprimerat i Maj, men å andra sidan så gav ju detta mer tid än vanligt att "bli klar" med bilen

Vad gäller Emmaboda så återkommer vi snart med info.

Det är vädligt många faktorer som styr och vi har jobbat för att få bästa möjliga lösning, hoppas alla medlemmar tycker det är en bra kalender!

Der drüben
Här sen Dec 2002

Blir säkert ruggigt bra det här, får man ha synpunkter så här efteråt hade det ju varit trevligare med ytterliggare en bana på repertoaren istället för 2 gånger på Mantorp, Sturup är enligt mig väldigt trevlig.

Sen är det såklart dumt läge för många geografiskt sett (själv har man 8 minuter dit)

Ser iallafall framemot ett spännade 2009 och det skall bli skoj att få ha kört på Kinnekulle oxå

thumbs up

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Tifosi
Myresjö
Här sen Apr 2007

Tycker det där ser alldeles förträffligt ut. Ska bli kul att känna ordentligt på Kinnekulle.
Att det är tätt mellan de 2 första träffarna gör nog ingenting när man gått å stampat hela vintern och halva våren.

BMW 328 E46 banåkabil
BMW 218d F22 bruksbil
Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006

Starkt jobbat som vanligt thumbs up Kul att Kullen kom med igen

Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Licensutbildning (preliminärt): Fredagen 15/5.
Plats: Mantorp alternativt Sviestad i Linköping.
Utbildningsstart (preliminärt): kl. 1200-2100, teori och praktik.
Pris (utbildning+medlemskap i BMWSC+middag och fika): ca 1300-1500 Kr beroende på bana.

Efter avklarad licensutbildning är samtliga nybakade licensinnehavare välkomna att anmäla sig till säsongsstarten på Mantorp 16/5.

Anmälan via www.bmwsc.com så småningom.

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Re:

johan sjöström skrev:
Blir säkert ruggigt bra det här, får man ha synpunkter så här efteråt hade det ju varit trevligare med ytterliggare en bana på repertoaren istället för 2 gånger på Mantorp, Sturup är enligt mig väldigt trevlig. Sen är det såklart dumt läge för många geografiskt sett (själv har man 8 minuter dit)
Ser iallafall framemot ett spännade 2009 och det skall bli skoj att få ha kört på Kinnekulle oxå
thumbs up

Klart du får ha synpunkter efteråt Johan
Högst på listan är att vi skall undvika repetitioner men sverige har inte så många banor om vi tar bort Gotland som i dagsläget inte är godkänd, Sturup som kursat med oviss framtid, Sviestad som är en trafikövningsplats, Falkenberg som i princip är omöjlig att få till på "helg tid", Göteborg som jag försökt få till och på detta lägger vi kartan med vart de flesta medlemmarna bor. Lägg sen till faktorer som STCC kalendern, andra tävlingsserier, budget samt, medlemmarnas och styrelsens synpunkter

Der drüben
Här sen Dec 2002

Helt klart ett pussel som jag själv inte hade fixat att lägga, ibland är man ju lite ego Mantorp var kanske inte min favvobana iheller..

Som jag förstått det är det väl inte Sturup Raceway som kursat utan ett led ovanför (centerplan) Fick senast i förrgår med mail med priser och lediga tider under 2009 och där var aktivitet senast igår. Men visst kan det vara lite osäkert att boka in dom i dagsläget, precis som allt annat just nu

Längtar enormt efter premiären och resten..

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002

Möjligt att det här blir lite goddag yxskaft, men ändå; Är det helt slut på samträffar med andra klubbar?

Har för mig att man bjöd in bl a Audiklubben vid något tillfälle och att SCs medlemmar fick möjlighet att åka på de inbjudna klubbarnas träffar.

Kristianstad
Här sen Apr 2006

Re:

Rikard Ahlin skrev:
Möjligt att det här blir lite goddag yxskaft, men ändå; Är det helt slut på samträffar med andra klubbar?

Har för mig att man bjöd in bl a Audiklubben vid något tillfälle och att SCs medlemmar fick möjlighet att åka på de inbjudna klubbarnas träffar.

Audi är fortfarande inbjudna och det är vi(AudiDrivers) tacksamma över, så de är bara att välja märke

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=51846&highlight=

MVH/Narin

Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002

OK, och vi BMW-åkare är välkomna till ASCs träffar?

Stockholm
Här sen Jul 2004

Re:

Rikard Ahlin skrev:

Det hoppas jag inte. Vi har ju tex ACS som i det närmaste kan anses "adopterade" numera

Finns det plats så brukar vi också ha en öppen gatbilsinbjudan bla på Rejsa, men tyvärr är intresset ganska svalt.
Vi har ju bla SBF-licenskrav, krav på gatlegala bilar, och följer gällande reglemente, vilket inte alltid tycks uppfattas som positivt av "utomstående".

BMWSC har en positiv attityd till samarbete, eller samarrangemang med andra likartade klubbar, och har så haft under lång tid.

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Re:

Rikard Ahlin skrev:

Rikard, Klubben med olof i spetsen hade väldigt långt framskridna planer till ett samarrangemang som gick under benämningen "Klubbracingens dag" med 2 andra stora arrangörer inblandade, Mantorp Park samt MK Skandia. Tyvärr så föll vi på målsnöret i år pga olika anledningar, men vi var mycket nära ett 3 dagars event på premiären med massor av + + och lite på kvällen.

Nästa år tar vi nya tag och hoppas då kunna komma i mål, tills dess, håll ut och ge f_n i att köra om mig 2009

Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

Hobbe skrev:

Finns det plats så brukar vi också ha en öppen gatbilsinbjudan bla på Rejsa, men tyvärr är intresset ganska svalt.
Vi har ju bla SBF-licenskrav, krav på gatlegala bilar, och följer gällande reglemente, vilket inte alltid tycks uppfattas som positivt av "utomstående".

Ville bara säga att jag tycker BMW SC:s policy angående detta är klockren och att vi håller ribban på rätt nivå. Riktigt hög kvalitet på träffarna, något jag verkligen uppskattar thumbs up

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re: Bankalender 2009!

Putrix skrev:
Då vad det spikat, skönt att ha en kalender för 2009 klar redan i november

...hoppas alla medlemmar tycker det är en bra kalender!

Kanonstarkt!

Supernöjd medlem här, speciellt med lördagarna!

Ekerö
Här sen Jul 2006

Ser riktigt bra ut thumbs up Fattar inte varför det klankas ner på sviestad, den är rolig om man skippar idiotchicanen mitt på rakan bara.
2009 ska man vara bättre förberedd så man hinner med fler körningar än i år

Citera
Per-ola Mattsson
Öjarp
Här sen Nov 2004

Jag är mycket upprörd > Anledningen är att styrelsen/banbokaren INTE skriver ut vilken dag det är typ onsdag eller Måndag! Så ännu en gång får man hjälpa banbokaren!!!!!!!

16 Maj Mantorp (premiär, springbreak) LÖRDAG
30 Maj Kinnekulle LÖRDAG
4 Juli Anderstorp LÖRDAG
1-2 Aug Knutstorp (sommarträff med BMW CS) LÖRDAG & SÖNDAG
19 Sept Gelleråsen LÖRDAG
10 okt Mantorp (final med avslutningsfest Sjögestad) LÖRDAG (& SÖNDAG ev MÅNDAG )

Ödmjuka hälsningar
/Anonym

Sverige
Här sen Aug 2003

Ser riktigt bra ut inför 2009 en stor thumbs up till alla ansvariga
nu vet man viken månad som är semestermånad

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007

Re:

Hobbe skrev:
Rikard Ahlin skrev:

Det hoppas jag inte. Vi har ju tex ACS som i det närmaste kan anses "adopterade" numera

om bara BMW kunde bygga en överladdad bil med fyrkrafs osså så är vi ju nästa familj!
(Finns säkert men är för dåligt påläst, så hugg nu bara!)

Kanon bra jobbat med bokningarna!
Har väntat i två månader på svar på våra egna förfrågningar, så ni växer antagligen i bokningsansvarigas ögon!

MVH
Adoptivsonen

Här sen Jul 2006

Ryktet säger att BMW bara kommer bygga överladdade M-motorer i framtiden.
Så länge det driver bak eller på alla fyra så blir det nog bra oavsett

Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004

Re:

Per-ola Mattsson skrev:

Ödmjuka hälsningar
/Anonym

thumbs up

Här sen Apr 2005

Trådstartare
Re:

Per-ola Mattsson skrev:
Jag är mycket upprörd > Anledningen är att styrelsen/banbokaren INTE skriver ut vilken dag det är typ onsdag eller Måndag! Så ännu en gång får man hjälpa banbokaren!!!!!!!
16 Maj Mantorp (premiär, springbreak) LÖRDAG
30 Maj Kinnekulle LÖRDAG
4 Juli Anderstorp LÖRDAG
1-2 Aug Knutstorp (sommarträff med BMW CS) LÖRDAG & SÖNDAG
19 Sept Gelleråsen LÖRDAG
10 okt Mantorp (final med avslutningsfest Sjögestad) LÖRDAG (& SÖNDAG ev MÅNDAG )
Ödmjuka hälsningar
/Anonym

Tackar så mycket Hr anonym , det är tur att det finns personer som dig som alltid hjälper oss att gå från klarhet till klarhet Ryktet säger att det blir ett 2 bils team från Torsgatan 29 nästa år, eller var det 2 förare på samma bil

Bankalender 2009!
1, 2, 3   >>
2 besök senaste veckan (9353 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande