Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Race2 @ Mo i Rana, 28/11, kl 19 och 21
<<   1, 2, 3, 4   >>
7162 besök totalt
mans71
Vadstena
Här sen Aug 2004

Nu när du säger det... det skulle det kunna vara faktiskt . Med min spec är det på håret att det funkar - jag beställer ett nytt på måndag!

Jesper Nilsson
Flen
Här sen Jan 2007

jaha... rejset i pool 2 gick ju inge vidare för mig .. ny bil och ny bana.. starten blev kanon sen snurra jag i första kurva sen va det i princip kört när jag åkte av flera gånger o till slut så bilen gick sönder o spelet hängde sig.. men men kul att köra vare iaf !

Västerås
Här sen Dec 2004

Grattis Robin! Snyggt kört.
Själv är jag nöjd med min egen körning, trots dålig start och en avkörning och diverse strul.
Bäst Audi dock. Vad hände med dig Ageby. Du var snabb!
STCC är ett förbaskat trevligt spel!

Enköping
Här sen Nov 2008

tack för en rolig kväll!

Undra vem som vann pool 2

Piteå->Långträsk
Här sen Jan 2004

lite surt med gammel bmw som bara rymmer 45 liter, tvungen att tappa tid på tankning, bra kört topp två och kul fight på slutet Johnny

Norge
Här sen Okt 2008

Inget godt race for meg, hadde problem med lagg, liksom bilde bareflyter av gårde, og helt omuligt at åka med, jevligt irriterande da jeg offline kjorde 1,27,6 runder uten noen som helst problem.
Hadde ikke dette problemet på Anderstorp, der funkad det jette bra, noen som har noen idee om hva det kan bero på, på toppen av det hele fikk jeg connection lost etter noen varv, så da var kvelden spolert. >

Här sen Okt 2008

Japp da var första rejset avklarat pa en 11 plats. Det gick väl ungefär som väntat. Jämna bilar och tätt. Spänningen var hard för att se vem som blev bästa Audi. Ageby var snabb men lekte gräsklippare emellanat sa han fick jobba i motvind och Ainisse drog det längsta straet. Grattis Robin till segern.

Tack alla för ett trevligt race och man hoppas halla sig pa banan ännnu bättre nästa gang.

Gävle
Här sen Okt 2008

Re:

Tibur skrev:
lite surt med gammel bmw som bara rymmer 45 liter, tvungen att tappa tid på tankning, bra kört topp två och kul fight på slutet Johnny
Min E46 rymmer 80 liter !
Citera
Lotusomega84
Stockholm
Här sen Okt 2008

Ja det var en riktigt fin fight mikko. Har inte haft så här roligt med bil spel på länge och grattis igen robin

ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Jag hade ingen vidare start på dagen då jag körde av under kvalet och fick starta sist...

Sakta med säkert så tog jag mig upp genom fältet tills jag till slut låg 4'a. Sedan var det dags för däcks byte. Jag kom ut 4'a igen precis bakom Mikko som jag försökte jaga ifatt. Dock så gled jag ut några cm för långt i utgången på rakan så bilen fick sladd och jag gjorde en piruett precis framför nosen på Johnny L och Linus P. Tyvärr så lyckades jag inte köra in hela försprånget så det vart en 6'de plats.

I det stora hela så var det ett bra race, det verkade lite buffligt framför mig de första varven. Men annars var det grym racing!

Grattis Robin!

nisse andersson

Här sen Apr 2008

hej jag kom inte in på servern hade väl en för gammal bana eller något så jag har tränat i onödan hela veckan på denna bana, blev så besviken när jag inte kom in för jag har banan på addon, så försökte jag ladda ner en ny bana men när det var färdigt så var ni redan igång så jag får ta nya krafter till nästa gång . grattis till kvällens vinnare vem det nu blev.
mvh nisse andersson

Uppsala
Här sen Dec 2006

Ska bespara er en lång å trist racerapport, men det var kul ikväll. Fin fight mot slutet efter depåstoppen (pool 2), lite svettigt vart det. Synd ThomasT med snurren, såg du tog in en massa bakom mig efteråt.

Sturup nästa, den banan kan jag knappt

Svenska Wankelregistret
Citera
Joule413
Västernorrland
Här sen Nov 2008

Tur att STCC banorna är korta då
Känns skönt. När man inte har så mycket tid att träna så vet man att de banorna går rätt fort att komma lära in...men däremot så är det inte sagt att de är lättare att göra bra tider på...tvärtom för mig i alla fall

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Tack alla för rejsen ikväll!

Efter rejset körde jag en 50-60 varv på Sturup och det kommer bli spännande rejs där. Jisses vilken bana. Det går inte att släppa koncentrationen mkt där inte. Skitrolig bana. Tror att det kommer att bli trångt på banan...

Ett tips är att träna på Sturup. Det behövs om man ska göra tider under 1,03

Team Swedish Racing Mates
Citera
[SRM]Danne
Tranås
Här sen Okt 2007

Raceraporter är alltid kul att läsa Klurax

Tyresö , Stockholm
Här sen Mar 2005

Såja , då var den första racet avklarat , gorde nog alla fel man kunde göra ...
gillar denna bana annars , fast fick inte till det , fast vet nog var alla gräsyter finns efter 4-5 fina avåkningar ...

så det kan gå ... är rätt nöjd
gr Rodin och alla andra oxså

ses snart då dj....

"Den som inte tror, att man blir onykter på vatten, har aldrig åkt med finlandsbåtarna!"
Citera
SRMrolle
Göteborg
Här sen Aug 2005

Pool #1

länge sedan man hade så kul på ett rejs... ;D ;D
Inte på flera timmar i alla fall

kom precis hem från jobbet och hann trycka i mig en stabbig pizza
innan det var dags att köra, men kände mig lite dåsig och det gick
lite taffligt under practise, körde ofta av i kurvorna mot slutet
eller spann runt i början.... :

Men provade sen en setup från Brands Hatch och det gick mycket bättre....

Rejset började bra, tog en del platser och hade sen 3 fartdårar bakom mig
som höll på att stressa mig ordentligt, jag var rädd för att bli påkörd
men de skötte sig väldigt snyggt och några varv senare så körde jag
lite för mycket safe och de tog tillvara på luckan och kom förbi.... thumbs up x3

Sen hade jag en vit BMW bakom mig hela tiden tills jag gjorde depåstopp.
Jobbigt värre

Jag hade inte superkoll på depåstoppet heller men det gick bra,
fick det att funka med presetvalet, de var bara att dra ner på bränslet,
så mycket gick de ju inte åt....
Tror nog de flesta hade för mycket soppa

Efter depåstoppet så var det ganska lugnt, hade någon fajt med en BMW,
men han tog tillbaka sin plats.
Sen var det bara att hålla koll på blåflaggen vilket inte var så enkelt
när Hompes bil inte syntes för mig, men den hördes och när han kom förbi
så såg jag bara nametagen, tur man hade det på.. ;D
ska kolla om det blir lika på min repris

Kom i mål till slut bland dom sista förstås men
det var gött att göra ett rejs utan större misstag,
Audin är ju så go att köra

[SRM]Rolle

www.racingmates.se
Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag

Probably the friendliest team in the world
Citera
Legenden
Katrineholm
Här sen Apr 2005

Jag försökte köra gentlemannamässigt och inte buffa på folk, jag släpper gärna folk så de kan köra av lite längre fram... men när Rolle tog en gratis plats vid varvningen växte hornen ut... skönt att jag kunde få tillbaks platsen utan blodspillan.

Fick inte riktigt in något flyt under race och körde faktiskt av i T1 och tryckte till nosen rejält... på gränsen till vad jag tror bilen klarar utan att punka däcken men p.13 är kanske inte fyskam?

Mazda FC3S
Mazda Miata
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare

Team Swedish Racing Mates
Citera
Broddan
Gävle
Här sen Okt 2008

Detta kändes inte så skoj

Qual. time:1:27.877
Start:2
Finish:12
Laps:+1 lap
Best Time:1:29.147
Citera
Lasse oinas
Skövde
Här sen Okt 2008

hade som plan att börja loppet med bränsle för 17 varv, och sedan tanka för 15 varv vid depåstopp. När jag väl kom in för att göra mitt depåstopp på varv 16, så hade jag 23l kvar i tanken. Vågade inte drar ner på bränsle mängden, utan tankade som planerat för 15 varv för att vara på den säkra sidan. När depåstoppet var klart så fastnar bilen när den är på väg ut ur depårutan, tar 23 sekunder för bilen att komm ut ur depån. sammanlagt tog depåstoppet 48 sekunder, katastrof mina chanser att bärga hem mästerskap poäng såg inte bra ut. Åter ute på banan så insåg jag att bränslet inte stämmer för fem öre. Hade 62l bränsle och 10kg straffvikt ombord med 11 min kvar att köra, då är det inte lätt att jaga ikapp bilarna framför. Det var som att köra en cement bil på andra sprinten i racet. Nåja bara att komma igen på nästa deltävling.

Volvo C30 T5
http://hem.bredband.net/lasoin/
Citera
Racingsimulatorer
Race2 @ Mo i Rana, 28/11, kl 19 och 21
<<   1, 2, 3, 4   >>
7162 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande