| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Gruppköp Compomotive TH1 17x8"
|
8965 besök totalt |
|
Finns det något intresse för Compomotives TH1 fälg i 17x8". Fälgen tillverkas inte längre, men får vi ihop 15 personer så tillverkar dom den åt oss. Bultcirkeln är valfri , det finns alltså möjlighet att välja. Även inpressning går att välja med den måste hamna mellan ET 25-35 samt 40-50. Priset är 1840 SEK per fälg, detta är utan VAT och frakt till Sverige, och gäller för färgena silver och vitt
_________________ :: Mikael Lindqvist |
|
_________________ Kim Frederiksen Nissan S14a -97 2.2 Mazworx BMW 325iM Touring <--- Saknat.. Famous last words: I feel very confident behind the wheel of this car... |
|
Jag vet faktiskt inte exakt hur ändringen av inpressningen går till, någon fälgexpert kanske kan svara på det. Dom finns tyvärr bara i 8" bredd. Jag har pratat med dom ganska länge om att börja tillverkninen av dessa igen, men dom verkar inte tro det finns någon marknad längre. Därav varför dom bara tillverkar dom på beställning.
Vikten vågar jag inte svara på, men den är ju ganska snarlik TH2 så i närheten av den tippar jag på. Notera att dekalerna inte ingår priset, vill man absolut ha dom kostar det extra. Personligen tycker jag dom är snyggare utan. Frakten hamnar på ca 60 pund för 4 fälgar, men får dom en beställning på 60 fälgar så blir det billigare Th1 i 17":
|
Från det du listat skulle jag gissa att de gett dig två möjliga gjutningar att välja på, en med ET 40-50 och en med ET 25-35.
Sen justeras ET vid svarvning av anläggningsytan/centrumhål och borrning av bultcirkeln (de karvar upp till 10mm på baksidan och borrar muttrarnas anliggningskonorna olika djupt så tjockleken stämmer mot bultlängderna). Detta gör att jag misstänker att alla 60 fälgarna tvingas ha samma ETområde. Men jag kan ha fått det runt bakfoten också, jag har gissat fel förr. |
|
_________________ Kim Frederiksen Nissan S14a -97 2.2 Mazworx BMW 325iM Touring <--- Saknat.. Famous last words: I feel very confident behind the wheel of this car... |
|
Jag har fått tag på en leverantör som kan ordna dessa fälgar i 17x8 eller ev. 18x"8
Priset hamnar på 10 200 för 4 st i 17", plus frakt men ink moms. Eller 13 560 kr för 18", plus frakt men ink moms. Vi behöver inte längre heller beställa 60 fälgar, men vi kanske kan få lite rabatt om vi blir fler. Finns i guld, silver, vitt, antracit.
Så här fräckt blir det på en Evo 1:a [/img]
|
Bra initiativ
MEN(som Tony säger) Tyvärr helt fel tid för mig nu, köpa nya fälgar när inte bilen är körbar
Måste se vad vxl-låds opreationen kommer kosta först. Står ju ifs inte utan fälgar heller. Sånt får komma till våren, eller är det ett måste nu(eller aldrig)? Bredden passar mig bra annars. MVH/Narin _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 |
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
8965 besök totalt |