Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1049 besök totalt |
|
||||||||||||||||||||||||
Skruva / drivlina
Jag kan tycka att det är lite många meka-, drivline- och karossfrågor i huvudforumet ibland. Typ förgasare, växellåda, materialfrågor osv. Det är högst passande frågor för det är ju en stor del av att bygga o hålla igång en räser- eller banåkabil. Men frågan är om det är många som skulle vilja ha det utseparerat (för att kunna läsa o hitta bland det lättare eller för att slippa trådarna, helt beroende på läggning o intresse ![]() Så: Vill du att vi splittar ut rena skruvarfrågor om drivlina och kaross (som har mindre direkt koppling till svängandet). OBS, det gäller inte chassiefrågor som ju har en mycket nära koppling till svängandet! _________________ ![]() |
||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Hhmm....som Andreas sade, svår fråga. Min röst faller ändock på separerat.
För om man jämför tycker jag att tex "träffar" ligger närmare svängandet är byggandet med de diskussioner som förs om det. Samtidigt är det ganska många forum som det är. Frågan blir i förlängningen vad man skall posta i huvudforumet? Men om jag får råda: Ha det som det är men ta svetsa, skruva och bygga frågorna till ett eget forum. Mvh/ Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||||||||||||||||||||
så länge vi slipper "min 240 låter som en schimpans, vad är fel"-frågor så tycker jag att det inte spelar nån roll om det är delat eller inte.
men risken för såna frågor är nog större i ett delat forum och då får alla leka polis och mota olle i grind på den punkten ![]() jag använder alltid "visa alla nya inlägg" och sorterar vad som är intressant därifrån. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||||||||||||||||||
![]() _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||||||||||||||||||||||||
Blir nog svårt att hålla trådarna i rätt forum då trådutvecklingen, med all rätt, kan flyta mellan konstruktion, teorier och praktisk byggnation. Det känns redan som det är på gränsen till för många forum.
Som alltid är det oerhört viktigt att skriva en bra ämnesrubrik! _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||||||||||||||||||||||
Håller med, hellre noggrannhet i ämnesrubriken än fler forum (det är faktiskt redan fler än vad som får plats på en skärmsida.....) _________________ Pär Hylander |
||||||||||||||||||||||||
håller med föregående.. inte fler, men däremot bättre koll på vad folk postar... så att det inte kommer in bilder på 'häftiga' bilar i huvudforumet..
![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||
Håller med. Det är defintivt så. Jag tycker det ser ut som omröstningen är relativt klar ![]() Men då så kommer som sagt ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1049 besök totalt |