| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Bygga budget Driftbil ? Lite tips här!
|
<< 1, 2, 3 >> 13 besök senaste veckan (33756 totalt) |
|
Re:
jag hadde chip , avgas å filter,, 14de plats utav 35 förare och då med 15"x7½" 205/40 _________________ e r i k e r i k s s o n |
||||||
|
Hur länge hållar era svetsdiffar? Känner att jag måste få ihop så man kan showa lite, men vill inte byta bakaxel/drivaxlar mer än kanske 1 gång per år (bruksbil)...
Jag kan svetsa, det är inte det, men just. jag menar en Aussie Locker/ Detroit Locker kostar ju kosing... ...men är det det bästa alternativet får man la öppna plånkan.
_________________ Martin Fåglefelt VW Passat 2.0tdi 4motion -14 Volvo C30 -10 DrivE 0725-423500 |
||||||
|
Re:
Svetsar du ordentligt så ska det nog hålla tills något annat går sönder,typ drivaxel eller liknande. Har själv ifs bara kört runt 500mil med svetsad axel mest med 225:or bak inga problem ännu iaf.
_________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||||
|
Svetsade på två 360 i helgen (volvo alltså), och man kan säga att ligger man i 50 och ska sladda som vanligt åt varsitt håll så skiter båda på sig om man inte kört svetsdiff förr....
_________________ Martin Fåglefelt VW Passat 2.0tdi 4motion -14 Volvo C30 -10 DrivE 0725-423500 |
||||||
|
Re:
Jag har kört av 6 drivaxlar på ca 2år med svetsad diff på min gamle 740 då har den gått som bruksis. Det har tagit allt från 4-5 dagar till ungefär ett år mellan gångerna. Själva svetsningen i diffen eller diffen i sig har aldrig gått sönder och hade den gjort det så hade det ju bara varit att svetsa om. Drivaxlarna är svårare :P Men det är lätt värt att svetsa tills dess att man får tag i riktig diff. Att drifta med öppen diff går väll ungefär lika bra som att drifta med fwd :P _________________ Johan Bard |
||||||
|
Re:
Sant. Nu bytte jag bil till en 318is, men den tycker jag inte om att sladda med...den har ju på tok för kort hjulbas (för min smak alltså, annars är den väldigt optimal antar jag).... Men nu när man fick upp ögonen för bmw lite (fast jag har hjärtat i volvo och Opel av någon uppfostrad anledning)... så vore det ju inte fel med typ en e34 att sladda i.... de går ju att köpa för en begagnad japp, och svetsa en sån diff är ju ingen bedrift så att säga. Kanske får bli så i vinter ändå... _________________ Martin Fåglefelt VW Passat 2.0tdi 4motion -14 Volvo C30 -10 DrivE 0725-423500 |
||||||
|
Vart kan man testa på drifting runt västergötland/östergötland? alltså, på nån träff, eller är säsongen helt slut även för drifting?
||||||
|
Re: Bygga budget Driftbil ? Lite tips här!
Vad ska man ha för hjulvinklar ? Fram / Bak ?
_________________ Ola Malmquist |
||||||
|
Ärligt talat så behöver man inte bry sig alls om detta ! jag körde i 1,5år med Ae86:an med allt orginal + GULA KONI. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
|
...man behöver inte bry sig så länge man inte kör jätteseriöst.... _________________ Martin Fåglefelt VW Passat 2.0tdi 4motion -14 Volvo C30 -10 DrivE 0725-423500 |
||||||
|
om jag heter Samuel Hubinette vad har jag för hjulvinklar då ? /o
_________________ Ola Malmquist |
||||||
|
& det var menat som vad för slags inlägg ? jag svarade seriöst & får skit tillbaxs på en sak jag verkligen vet något om. Vad vet du om detta ? _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
|
fråga Samuel...
www.toxicdrift.com _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
|
Den är grym nya trailer till Drift ya later ! jag kan ringa har hans nummer . . . _________________ Ola Malmquist |
||||||
|
Att påstå att det inte spelar någon roll är nog en underdrift, det enda ditt svar betyder är ju att en ae86a har lämpliga hjulvinklar för att köra drifting. Jag skulle då inte ge mej ut och tro att jag skulle drifta med hjulvinklar som en BTCC bil! Mvh _________________ Christian Lindén |
||||||
|
NU HANDLAR TRÅDEN OM BUDGETBYGGE. LÄS innan du kommenterar va
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
|
jag menade inget dumt... jag menade egentligen bara i en synvinkel att ska du köra drifting så borde det ju ha någon form av mening vilka hjulvinklar du har beorende på ingångshastighet och grepp för att svänga beroende på hur mycket bilen kränger, så kommer mer av däck ligga i beroende på hur mycket hjulvinkel man har... Men vad jag menar är att i jämförelse med banracing så är det "jätteseriöst" är att jaga 1 hundradel på nurburgring...via camber... Men heter man Samuel Hubinette så har man nog ett team som plockat fram rätt hjulvinklar för att få ner så mycket däck i marken inför första böjen så man får ut så mycket acc som möjligt och framhjulen så du alltid i kurvorna har rätt i... och sen tycker jag att det är fel att skriva att "...jag svarade seriöst & får skit tillbaxs på en sak jag verkligen vet något om. Vad vet du om detta ?..." nej, jag har inte sysslat på nationell nivå med drifting. Men nog sjutton kan jag inte allt om volvo 240 trots att jag läser alla böcker om dem, har ägt 12st...under 7år Vad jag menar är att jag kan drifta skitbra utan att bry mig om hjulvinklar....men det kanske går bättre och lättare med rätt hjulvinklar...och trots att jag har sysslat med drifting av olika slag (inte lika känd som dig), så vet jag ju egentligen bara hur jag sladdar och sladdar bra. Men som du skriver... man behöver inte bry sig om det... Nu kan du mer än mig om drifting och är riktigt kunnig och säkerligen jätteduktig på allt vad drifting innebär. och jag vill bara poängtera vad jag menar... Jag kan ärligt säga så här... att är du väldigt arg på mig nu, så kan du PM'a mig så skriver jag aldrig mer i Drifting-delen här på rejsa. _________________ Martin Fåglefelt VW Passat 2.0tdi 4motion -14 Volvo C30 -10 DrivE 0725-423500 |
||||||
|
är inte arg, bara förvånad - kan man inte ens komma överens på nätet så kan man nog aldrig komma överens - skriv på du, alla funderingar är välkommna såklart, (inte mitt forum, utan Magnus) tråden handlar ju enbatr om hur man bygger budgetbyggen för att sladda med, & då spelar inte hjulvinklar någon som helst roll - & det är vad jag tycker
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
|
sant... absolut sant. Sen tror jag att vi säkert kan komma överens...blev bara en väldigt konstig start...så vi backar tillbaka får väl försöka på nytt..
Budgetbil är bra... kanske skulle köpa ett litet projekt nu när det ändå är vinter... Vad får man för färdigt billigt för 20k? hmm... kanske ytterliggare en e30? så man har en för vanliga banor och en för drift.. ...fast det är det där med kort hjulbas..
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Bygga budget Driftbil ? Lite tips här!
|
<< 1, 2, 3 >> 13 besök senaste veckan (33756 totalt) |