Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 -01 --SÅLD--
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
19072 besök totalt
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Re:

Abbe o skrev:
Najs! Hur stor är den? 60Kvm?

Själv kopplade jag äntligen in belysningen i garaget idag! Det har "bara" tagit sex år för mig att komma till den punkten!

Hi hi, jag hoppas min belysning blir inkopplad imorgon, 5 x lysrörsarmaturer...det måste ju räcka.

Ca 51 m2 är det invändigt, hoppas nu inte de känns för trångt när grejer kommer på plats, men det tror jag inte, måste funka som lite förråd också nu när man inte har källaren kvar....

Racern:
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005

Jag fick upp 4st dubbelrörs armaturer idag och måste säga att det känns för lite, men som tur är så har jag planerat för 8st totalt. Så mitt råd är att sätt upp fler armaturer om du kan! thumbs up Vår garage är 55kvm.

BMW Club Schweden.
Citera
bmwrickard
Ekerö
Här sen Jul 2004

Re:

Bistec skrev:
Händer inte så mycket med bilen just nu i flytt-tider...

Dock är garaget färdigt, och nästa helg går flyttlasset, då måste allså M3:an vinterrastas en sväng.....

Så här blev garaget, med en dålig mobilbild:

Trevligt thumbs up Blir lite avis då man bara har 33 kvm att tränga in 2 hobbybilar på

BMW 540i xDrive -21
Mini Clubman Cooper S -19
BMW 523i -97 (Övningskörningsbilen)
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006

Re:

Bistec skrev:
Abbe o skrev:

Själv kopplade jag äntligen in belysningen i garaget idag! Det har "bara" tagit sex år för mig att komma till den punkten!

Hi hi, jag hoppas min belysning blir inkopplad imorgon, 5 x lysrörsarmaturer...det måste ju räcka.

Ca 51 m2 är det invändigt, hoppas nu inte de känns för trångt när grejer kommer på plats, men det tror jag inte, måste funka som lite förråd också nu när man inte har källaren kvar....

Hej!
Har 9st långa dubbla på 90 m2, funkar bra men vill komplettera med några kapslade på väggarna.
Kanske nåt att tänka på för dig också..när kablar ändå skall dras.

För att det inte skall bli alltför offtoppic så tillägger jag att det är en rackarns fin bil du har

MS//

Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
Figgeh

Här sen Jan 2008

SJUKT NICE!!!!!!! thumbs up

Linköping
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Re:

Marcus S skrev:
Bistec skrev:
Abbe o skrev:

Hej!
Har 9st långa dubbla på 90 m2, funkar bra men vill komplettera med några kapslade på väggarna.

För att det inte skall bli alltför offtoppic så tillägger jag att det är en rackarns fin bil du har

MS//

Tack för tipsen...

Ang bilen hoppas den kan bli kvar, trots att det gått åt lite mer pengar än beräknat till huset, och att inkomsten sviker något, pga den helt fantastiskt underbara superlågkonjunkturen....

Racern:
Citera
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006

Re:

Bistec skrev:
Marcus S skrev:
Bistec skrev:
Abbe o skrev:

Hej!

MS//

Tack för tipsen...

Ang bilen hoppas den kan bli kvar, trots att det gått åt lite mer pengar än beräknat till huset, och att inkomsten sviker något, pga den helt fantastiskt underbara superlågkonjunkturen....

Jo, det är märkligt hur det kan gå från stolle-shopping till fullständigt lamslaget på ett par månader.
Kan det vara till någon tröst så har jag nyss stödköpt en ny 320d , vi måste ju gasa oss ur krisen ,
och varför inte då med 0,49L/mil.
Du får spara in på lite annat , en sån bil måste du behålla... Studentrum i nya garaget kan ge klirr
i kassan

MS//

Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Re:

Abbe o skrev:
Jag fick upp 4st dubbelrörs armaturer idag och måste säga att det känns för lite, men som tur är så har jag planerat för 8st totalt. Så mitt råd är att sätt upp fler armaturer om du kan! thumbs up Vår garage är 55kvm.

Har idag 6 st dubbla 36w lysrör på 49 m2 garage & det är för lite blir nog 2 st till plus
extra över arbetsbänk.

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Statusrapport

Pendlar fram och tillbaka mest hela tiden om bilen bör vara kvar i mitt garage eller inte, med tanke på alla parametrar hänsyn tagna till, antal banåkatillfällen 2009 / tid / ekonomi etc....

Men, den är ju så förbaskat trevlig så det känns mest som att den bör bli kvar hos mig, får bli andrabil och banleksak i ett

Tänkte mig nu en liten mellanlösning, åka på gatdäck, framdäcken är okej, men jag behöver nog köpa ett par nya bak, tar gärna emot tips på bra gatdäck för bana 255-35-18.

Bromsar är ju redan åtgärdat fram, med PFC-skivor och belägg, gnisslar som bara den, men funkade riktigt bra på banan, bak orginal, men det verkade ju ändå fungera bra, så där gör jag nog inget.

Stålomspunna slangar sitter ju redan, kylning verkar inte alls så nödvändigt.

Köpte ju i höstas ställbara topplagringar från Millway, och dom monterar jag nog, även fast jag inte kommer köra R-däck.

Kommer också lämna in bilen för en hjulinställning efter montering av topplagringarna.

Chassit ( KW Variant 2 ) får duga, verkar helt okej.

oljeservice blir det förstås också en.

Så får vi hoppas att bilen blir något bättre på banan, var ju rätt nöjd med den redan som den är idag, vid det enda tillfället jag provade, på Mantorp i slutet av sommaren -08.

Största frågan är ju dock om jag klarar att köra ifrån Conny Cola ( han med högklackat rött ) med denna standard set-up, har hört att hans Blåa racer mer eller mindre är klar för vagnbok, dessutom ruskigt lättad, tom utan stereo nu.....

Racern:
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Är möjligtvis Michelin Pilot Sport det bästa däcket för kombination gata/bana ?

Racern:
Citera
BADaniel
Älvsjö
Här sen Jan 2003

Re:

Bistec skrev:

Dom duger utmärkt. Kan upplevas "svajiga" när dom är nya men det avhjälps enklast med ett par varv på banan...

Annars tycker jag du ska kika på Yokohama Advan Sport. Körde själv med dom förra året på Gelleråsen, funkar ypperligt trots tung bil och ganska aggresiv körning.

Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Re:

BADaniel skrev:
Bistec skrev:

Dom duger utmärkt. Kan upplevas "svajiga" när dom är nya men det avhjälps enklast med ett par varv på banan...

Annars tycker jag du ska kika på Yokohama Advan Sport. Körde själv med dom förra året på Gelleråsen, funkar ypperligt trots tung bil och ganska aggresiv körning.

Tack för det tipset, pratade nyss med en däckgubbe i stan, och han höll verkligen med dig !!

Racern:
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006

Re:

Bistec skrev:

Jag körde det förra året, de funkade relativt bra, men de försvinner ju rätt fort och är ju inte så billiga heller.
Hellre r-däck på bana, och sen några halv-ok gatdäck till transportkörning.

Citera
Jimmy Palm
Åhus
Här sen Jul 2003

Ärade kollega..

Härligt att läsa att bilen verkar stanna kvar ett tag till.
Klart att du skall behålla kärran, du kan ju inte bara åka skåpbilar från Motoren Werke...

Man får väl ta sig upp, från den skånska myllan, till Mantorp och Spring Break och se bilen live för du skall väl lufta raketen där, när du nu bor nästgårds??

BCS 223

Tjänstevapen: Mini Cooper 5-d -15
Första bil (1984) och ren.objekt: BMW 1602-72...
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Re:

Jimmy Palm skrev:
Ärade kollega..

Härligt att läsa att bilen verkar stanna kvar ett tag till.
Klart att du skall behålla kärran, du kan ju inte bara åka skåpbilar från Motoren Werke...

Man får väl ta sig upp, från den skånska myllan, till Mantorp och Spring Break och se bilen live för du skall väl lufta raketen där, när du nu bor nästgårds??

Skåpen funkar ju faktiskt rätt bra också, men lite skillnad är det ju....

Klart du ska komma till Mantorp, brukar ju vara en mycket trevlig träff !!

Racern:
Citera
Conny
Stavsjö
Här sen Jul 2004

Re:

Bistec skrev:
Statusrapport

Största frågan är ju dock om jag klarar att köra ifrån Conny Cola ( han med högklackat rött ) med denna standard set-up, har hört att hans Blåa racer mer eller mindre är klar för vagnbok, dessutom ruskigt lättad, tom utan stereo nu.....

Haha, ja den är ruskigt lätt nu!! Tur för dig att föraren fortfarande är tung... ;-)
Blir skillnad när A-L kör bilen, hon är lite lättare än mig så då lär den gamle e36:an röra på sig!

BMW 530d

http://www.garaget.org/?car=8980
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Har hänt lite....tack vare ett Gästspel av min gamla vapendragre Pierre...tvingade in honom i garaget för att montera justerbara toplagringar från Millway...

Tack P....

I övrigt har det inte hänt mycket, bortsett från lite torrgasning i garaget, sanslöst mycket snö med tanke på årstiden...

Racern:
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Nya hjulvinklar färdiga, men det blev som vanligt inte riktigt som man tänkt sig, men okej tror jag.

Camber fram: 2,7 grader

Camber bak: 1,9 grader

Caster ca: 7,5 grader

Toe fram: 0

Toe bak: lite lite toe in...

Hoppas detta blir en okej kompromiss för gata/bana.

Nya däck bak kommer på plats i början av veckan, blev Yokohama Advan Sport !

Verkar tyvärr vara lite knas med kopplingen, den beter sig lite märkligt, slirar ofta till ibland, när den är lite kall, så det blir en ny koppling i samband med vårservicen ( oljor i motor, växellåda och diff ).

Längtar hyffsat till Mantorp nu...

Racern:
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Ny koppling och besiktning på gång, sedan till salu !! PM:a vid intresse, rätt pengar vid snabb affär.

Hinner aldrig köra ändå, och nu har man ju skaffat rolig liten MINI Cooper också...

Racern:
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Ny koppling nu monterad, ny olja i diff, nybesiktigad, nyrekondad av proffs, annons kommer i veckan, om ingen hinner bestämma sig innan, har ett par intressenter !!

Racern:
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Bistec skrev:
Ny koppling nu monterad, ny olja i diff, nybesiktigad, nyrekondad av proffs, annons kommer i veckan, om ingen hinner bestämma sig innan, har ett par intressenter !!

Vad är det för prisnivå?

Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 -01 --SÅLD--
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
19072 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande