Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
986 besök totalt |
Burkonstruktion
När vi byggde min bur för min gatbil så, av någon outgrundlig anledning, las den mot skiljeväggen mellan baksäte och bagagerum, inte ut i bakre fjädertornen, hade gjort så idag. Hur mycket vinst har jag genom att åtgärda detta? Kan jag på något sätt avhjälpa förlusten på annat sätt? T.ex. svetsa stödstag från tornen mot väggen, dvs från andra hållet? Ska jag svetsa stag mellan bakre fjädertornen? Har hört både positivt och negativt om detta. _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||
Får skämma ut mig med en obegiplig photshop bil. Det blev inte så proportioneligt men principen kvarstår. Linjen på rören skulle bli bra mycket mer i samma linje som bakåtsträvorna i verkligheten, som sagt jag är ju ingen PS-pro
![]() Bilen bak till vänster. Röda linjer är det stag som skulle kunna vara lite räddning på min miss. ![]() _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||
är den övre linjen som går ned i hatthyllan en del av buren eller karosslinjen?. om det är så , så skulle jag ta bort den strävan som går från mitten i höjdled på huvudbågen och flytta den till där den ska sitta. dvs högst upp på hb och sen låta den löpa ända ned till fjädertornet. komplettera sen med ett rör längst ned på hb som går ihop med det första i bakre fjädertornet. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Butterflyracing:
de andra förslaget borde vara klart bättre än vad de är nu, är det värt det extra besväret gentemot det första förslaget? Vet inte riktigt vad effekterna blir av olika stag, men de är ju coolt med extra rör typ ![]() _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
986 besök totalt |