Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Burkonstruktion
986 besök totalt
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Burkonstruktion

När vi byggde min bur för min gatbil så, av någon outgrundlig anledning, las den mot skiljeväggen mellan baksäte och bagagerum, inte ut i bakre fjädertornen, hade gjort så idag.
Hur mycket vinst har jag genom att åtgärda detta? Kan jag på något sätt avhjälpa förlusten på annat sätt? T.ex. svetsa stödstag från tornen mot väggen, dvs från andra hållet?

Ska jag svetsa stag mellan bakre fjädertornen? Har hört både positivt och negativt om detta.

Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Får skämma ut mig med en obegiplig photshop bil. Det blev inte så proportioneligt men principen kvarstår. Linjen på rören skulle bli bra mycket mer i samma linje som bakåtsträvorna i verkligheten, som sagt jag är ju ingen PS-pro
Bilen bak till vänster. Röda linjer är det stag som skulle kunna vara lite räddning på min miss.

Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Karlsson skrev:
Får skämma ut mig med en obegiplig photshop bil. Det blev inte så proportioneligt men principen kvarstår. Linjen på rören skulle bli bra mycket mer i samma linje som bakåtsträvorna i verkligheten, som sagt jag är ju ingen PS-pro
Bilen bak till vänster. Röda linjer är det stag som skulle kunna vara lite räddning på min miss.

är den övre linjen som går ned i hatthyllan en del av buren eller karosslinjen?.
om det är så , så skulle jag ta bort den strävan som går från mitten i höjdled på huvudbågen och flytta den till där den ska sitta. dvs högst upp på hb och sen låta den löpa ända ned till fjädertornet.

komplettera sen med ett rör längst ned på hb som går ihop med det första i bakre fjädertornet.

Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003

Trådstartare
jag ritade ju helt galet, gjorde om bilden, de gröna är båge, svarta är kaross och rött kompletteringstag.

ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

Några färslag

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Butterflyracing:
de andra förslaget borde vara klart bättre än vad de är nu, är det värt det extra besväret gentemot det första förslaget? Vet inte riktigt vad effekterna blir av olika stag, men de är ju coolt med extra rör typ

Allmänt banåkaforum
Burkonstruktion
986 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande