| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Tråden för medlemmar som vill åka på Nürburgring under 2009
|
1, 2 >> 6627 besök totalt |
|
Eftersom vi inte har något BMWSC-arrangemang planerat under junimånad så öppnar det upp för ett besök på Nordschliefe under denna månad. För er som är intresserade så kan ni använda tråden till att försöka samla en grupp medlemmar för ett eget privat besök tillsammans
_________________ BMW MC-klubben |
||
|
Jag ska åka ner något under sommaren. Skulle vara kul att åka ner med någon/några som även kan dra runt en, då erfarenheten från ringen endast är ett par varv som man åkt med, samt lite video och några tv-spels varv
_________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||
|
Jag är också sugen på att åka ner har alldrig varit där nere och det skulle va roligt att åka med ett gäng då man inte själv vet hur allt fungerar där nere med bra/billigt boende nära ringen och allt annat med båtar och grejjer
_________________ Jani Tauriainen Bmwsc#476 Bmw 330 M e36:a |
||
|
Var nere första ggr i sommras, har ni inte varit ta chansen! Hjälp vad kul, det luktar racing överallt, vill bosätta mig där.
Lite inspiration från era grannars resa. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Syns där nere, //Ulrich _________________
|
||
|
Re:
Du är inte ensam om känslan att vilja bo där! Vart nere 2 gånger men inte kört. Tänkte eventuellt ta ner E30:in i sommar, om inte Grupp-N dämparna tänker göra så man studsar av då .
_________________ Viktor Starkman |
||
|
Jag vill med
Jag kommer att sikta på en eller två ringresor 2009. Hade tänkt mig försöka ta häng på Gaute, Samuel eller någon annan räv. Får vi med någon värsting? Peo. _________________ PeO Rydgren Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld Yamaha R1 2002 - banhoj -såld |
||
|
Har kört ringen tre ggr iår, i stort sett med samma konstaltion medresenärer. Nu verkar det bli en spridning efter som några down sizat och hyrt garage där nere, och några up sizat och kör på det mesta.
Para ihop det med GT-Polonia så är jag def på. (månadsskiftet jun/jul) _________________ Stefan Larsson |
||
|
Re:
Jag kommer ju parkera min bil där nere o även åka på GT-Polonia. Bara flyga till hahn o sen hämta bilen o köra till Poznan
_________________ Henric Hägglund |
||
|
Ni stora pojkar kanske kan hinta: vad kostar det att hyra en garageplats i Adenauer omr?
Ang boende tycker jag Die Blaue Ecke är trevligt och prisvärt. Ägs av 2 trevliga svenska fd Bike-redaktörer. Största schnitzlarna jag har sett - och ölen är kall. _________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||
|
Hur är det i Juni månad vid ringen?, känns som det är väldigt mycket folk där just i denna period?
Vi åker själv ner i september då det är förhoppningsvis lite lugnare. Köerna är ju vid fel tidpunkt helt sjuka nuförtiden, sen är väl olycksfrekvensen i paritet med antal folk på banan oxå? fler olyckor=mindre tid för oss andra (förhoppningsvis är man en av dom "andra") Vill inte vara neggo men för mig och en hel del andra är ett besök behäftat med kostnader som måste sparas ihop en stund och då skall det ju vara lite bang for the buck liksom. Men OJ vad skoj det hade varit att göra en gemensam rejsa resa..
Re:
skall du få lugna varv utan trafik nuförtiden så är det nog november som gäller tyvärr!! Grabbarna som tillbringade de mesta helgerna över hela säsongen förra året sa att det var mkt tätt med trafik
Annars får vi försöka hyra banan och köra banträff
_________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||
|
Jo jag vet att det är illa, blir ju bara mer och mer folk där. Det jag tänker på är att man kanske kan planera detta ordentligt och fixa till en hejdundrande rejsaträff där nere.
Vad kostar det att hyra banan och hur många måste vi vara för att få vettig körtid till rimliga pengar? Lär ju inte vara gratis precis. Är den ens rimligt att diskutera ett sådant alternativ? Någon hyrde ju ringen i år och det kostade väl typ 500 euro per deltagare ( en del här på rejsa var ju med o körde), vet inte omständigheterna kring den turen men det lät ju rätt överkomligt om man får mer eller mindre fria varv under en halvdag eller dylikt. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
|
Några dagar
Jag vet inte hur regntätt det är på ringen men när jag var där i fyra dagar så hade vi torrt 1,5 dag. Så det känns inte som att det är säkert att satsa allt på en dag, liksom. Sedan vad gäller att köra med eller utan trafik - jag kan förstå om man jagar BTG tider. Men är det annars inte ganska roligt att få passera bil efter bil? Jag kände mig i alla fall som en rockstjärna. Och då har jag inte presterat under 9 minuter än... Peo. _________________ PeO Rydgren Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld Yamaha R1 2002 - banhoj -såld |
||
|
Re:
Det finns nog det mesta mellan ca 50-100 euro/månad, vet t.o.m någon som betalar 25 _________________ Henric Hägglund |
||
|
Re: Några dagar
Vädret i Eifelbergen är ju verkligen lynnigt precis som du antyder så att satsa allt på ett kort kan ju bli fiasko eller succé men visst regnar det ofta däruppe.. Håller med om att väl ute på banan stör trafiken inte mig lika mycket även om jag nog tillhör kategorin som blir omkörd, det jag framförallt tänker på är all dödtid på parkeringen och för att till och med komma till parkeringen. För nog är det väl mindre roligt att känna tiden rinna iväg medan man väntar på att få komma ut av en eller annan anledning... Sen är jag oxå medveten om att hur tråkigt väder det än är eller hur lite körning det än blir ,så kommer resan att bli ball då man ser så mkt roligt,träffar så mkt folk och och.. bara trivs!! Dessutom blir det väl än mer dödtid pga att olyckerna intensifieras. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1, 2 >> 6627 besök totalt |