| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Lotus EVOra, vad tror ni?
|
1858 besök totalt |
|
Lotus EVOra, vad tror ni?
Jag tänkte höra vad ni tror om Lotus Evora som anländer 2009. Jag ligger som #2 på kö men är lite osäker ifall bilen blir tillräckligt kompetent. Priset kommer att ligga på ca. 60.000eur och för den pengen får man ju många andra trevliga bilar. http://www.roadandtrack.com/article. _________________ Henri Taipale BMW M3 E90 -08 Nissan 350z -06 Ford Focus RS -03 *såld* Renault Clio Sport -01 *såld* |
||
|
De som sett den i verkligheten säger att den är snyggare än på bild.
Kör man mycket bana så är den kanske inte lika klockren som exempelvis Exige. Jag gissar att den kommer i en rejsigare variant också. På gata (och lite bana) tror jag den blir kanon. Det lär inte bli en "dussinbil" som exempelvis 911/boxter. Möjligen är kvaliteten inte lika bra som ovan nämnda. Eftersom det inte är jag som betalar kan jag bara ge rådet: SLÅ TILL! Spana in vad som sagts på Lotusklubbens forum: http://lccs.nu/forum/viewtopic.php?f _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||
|
Senaste numret av Evo skall visst innehålla en artikel om Evora; http://www.evo.co.uk/news/evonews/232017/this_months_evo.html
Senaste Europan blev inte någon framgångssaga precis, men Evora kan ha potential. Så köp en och berätta för oss andra
_________________ Stefan Axelsson Jaguar F-Type V6S -13, Mini Cooper S -20 |
||
|
_________________ /Anton Lillsund |
||
|
Re: Lotus EVOra, vad tror ni?
Det är en Lotus! Tyvärr har de ju inte gjort en enda 2+2 som jag gillar men jag gillar alla (även Lotus "Isuzu" Elan) tvåsitsiga så statistiken talar lite emot den. _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||
|
Jag såg en förra veckan då Lotus testade ljuddämpare.
Såg mycket bättre ut än på bild. "vill ha" koefficienten hoppade över skalan. Då bilen var på lyft såg man att bottenplattan är perfekt plan till diffusorn (som emot dagens mode inte stiger i 45 grader _________________ Micke Bergman Alfetta GTV 2.0 - Roadsport Alfa 75 TS - Endurance 164 Q4 - Till salu GTj - Project 7xx |
||
|
http://issue.imotormag.co.uk/1J49350
En video från någon tidning (hittat på SELOC.org). _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||
|
Varför gör dom en Porsche Cayman kopia? Går det att vinna i det segmentet? Dessutom är sannolikt tajmingen helt fel. Lagom till lågkonjunkturen, dvs 5 år för sent.
"Slightly more sofistictated and luxurious than the Exige"??? Är det verkligen rätt. Bord ta ett snack med marknadsavdelningen i Norfolk. -Why not, slightly more spartan and much faster... Varför inte göra en lätt laddhybrid med 3 cylindrig dieselmotor, generator, Li-jonbatterier och elmotor med massivt moment. 0-60 på 4 sekunder och en försäljningssucce hemma hos Arne Schwarzenegger i CA, USA. Den bollen ger de bort till Tesla. Vilket självmål. De sitter ju på all kunskap. Manegen är ju krattad.
_________________ Per Lindros Lotus Elan S4 1968 |
||
|
Re:
För att stora marknaden vill inte har mer spartansk.....den stora marknaden vill ha mer komfort inte mer spartanskt. Vill du ha mer spartanskt och snabbare har de redan sin 2-Eleven. Angående vad som funkar och inte så är det bara att inse att Porsche har varit det mest lönsamma bilföretaget under många år nu och deras fokus har inte varit miljöbilar....visst det är lågkonjuktur nu och miljöbilar är hett men i USA där det var riktigt boom på snåla bilar i somras så har bensinpriset gått ner från 5$ gallon till 1,4$ vilket gör att den stora marknaden mer eller mindre skiter i bensinförbrukningen igen och allt som går under 1,5l/mil räknas som bensinsnålt.
Tycker det är underbart att liten tillverkare som Lotus har råd att komma med nya modeller och hoppas verkligen att Evora säljer bra! |
||
|
Björn. Kredit krisen och energi krisen hänger ihop. USA bränner hälften av all olja som produceras men de proucerar bara någon procent av det egna behovet. När oljepriset låg på topp tjänade skurkstaterna pengar som gick direkt till terroristerna. Man behöver inte vara speciellt konspiratoriskt lagd för att ana hur det hänger ihop. Oljan kommer att gå upp igen.
Lotus Cars har inte stora marginaler. De har helt enkelt inte råd att bryta mot aktiebolagslagens första paragraf dvs att ett bolag skall tjäna pengar... Att ge sig in i konkurrens med Porsche, som är mycket framgångrika och har bra prudukter, kan visa sig vara ett stort sista misstag. Tajningen är antagligen den sämsta möjliga. Har vi otur kanske vi förlorar både type 111 och 211. Lotus skapade ett eget segment med Elisen 1996 som är värt att försvara. De skulle gjort en stor men lätt Elise med turboladdad V6a på E85 och haft en hybrid i pipen för 2010. _________________ Per Lindros Lotus Elan S4 1968 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Lotus EVOra, vad tror ni?
|
1858 besök totalt |

