Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Problem
1, 2   >>
2969 besök totalt
Broddan
Gävle
Här sen Okt 2008

Trådstartare
Problem

Hej har ny dator nu och detta händer.

Jag spelar och har spelet uppe och den ligger på 7-10 i CPU användning sen helt plötsligt någon sek öker det till 70-80 % och det börjar lagga och sen kommer det tillbaka som normalt och fortsätter såhär.

AMD Athlon X2 6000
ATI 4650 HD 1024 MB
2 GIG RAM.
Vista Basic

Tips på vad det kan vara för fel?
Citera
Robert Öström
Skutskär
Här sen Okt 2008

Ja men vad har du för moderkort märke o nätgreggat ?

kan vara nätgreggat eller annan oxå .
Citera
Broddan
Gävle
Här sen Okt 2008

Trådstartare
Re:

Robert Öström skrev:
Ja men vad har du för moderkort märke o nätgreggat ?

kan vara nätgreggat eller annan oxå .

Moderkort: Msi S-AM2+ GeForce MPC61P
480 Watt
Citera
Robert Öström
Skutskär
Här sen Okt 2008

Ja okej men vilken typ märke nätgreggat då ? kanske du behöver update till modekort kanske ?
Citera
Robert Öström
Skutskär
Här sen Okt 2008

jag ser din grafikkort ATI 4650 HD 1024 MB skulle byta till HD4670 512 mb eller HD4830 512 mb bättre fps än 4650 jag lovar dig .
Citera
Broddan
Gävle
Här sen Okt 2008

Trådstartare
jag vet inte men det rullar på jättebra och sen kommer hack i någon sekund
Citera
Robert Öström
Skutskär
Här sen Okt 2008

Ja prova med update till moderkort o grafikkort driver kolla på om du har 16x PCI-E fullt stöd .

ändra på bios där då .

men först kolla på den

http://www.cpuid.com/cpuz.php

lättare ser info där då .
Citera
Tibur
Piteå->Långträsk
Här sen Jan 2004

ibland fick jag hack också då jag körde pdx och gtr2 samtidigt, så gick på cpu och valde där att prioritera gtr2 sen inga problem med hack

Gävle
Här sen Okt 2008

Trådstartare
Re:

Tibur skrev:
ibland fick jag hack också då jag körde pdx och gtr2 samtidigt, så gick på cpu och valde där att prioritera gtr2 sen inga problem med hack

PDX?
Citera
Tibur
Piteå->Långträsk
Här sen Jan 2004

program för att se data om bilen medans man kör, däcktemp. bränsle förbrukning etc

Västerås
Här sen Okt 2007

Jag hade exakt samma problem då jag satt och höll på med schack en gång i tiden, upp till 10% då jag tittade på brädet och flyttade pjäserna men sen helt plötsligt 100% och stillastående bräde och strul...

Anledningen till att det hände för mig var för att jag hade installerat något som heter ArcSoft Print Creations eller något ArcSoft program som jag numera avinstallerat och löst problemet med. Du kjan testa om du har program som stör ditt spelande genom att stänga av alla proccesser en efter en, och kolla om du uppnår bättre situation. (kom ihåg att inte stänga av de proccesser som verkligewn behövs för systemet...)

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Jag gissar på det sitnämnde, kanske något antivirusprogram som går in och börjar skanna eller nåt dylikt.

ett enkelt test är att tryka start, skriv msconfig i textfältet, tryck enter, välj fortsätt, under fliken allmänt bockar du ur nåt i stil med "ladda autostartobjekt" starta sedan om datorn, får du ett meddelande vid uppstart så tryck ok eller bocka i "visa inte detta fler gånger"

Nu är datorn uppstartad utan några extratjänster och har du inga störningar längre är du en bit på vägen att lösa dina problem. Bra mycket enklare än att uppdatera bios osv som i mina öron låter lite långsökt med detta problem, dock så kan precis vad som helst uppstå och jag har slutat förvåna mig..

Lycka till!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Broddan
Gävle
Här sen Okt 2008

Trådstartare
Kan det vara Vista som inte går något bra ihop med min burk? Kan det kanske sluta om man i värsta fall lär gö om burken från Vista till XP?
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Den lösningen gjorde susen i mitt fall iallafall, mer tryck lär det bli i maskinen oxå även om Vista basic är avskalat.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Tomviking
Linköping
Här sen Okt 2007

Hej Erik

Jag tycker du ska installera om datorn. Installera vista det går bra för du har ju relatift nya grejer.
Installera moderkorts drivisar Installera ditt virus program. Ha inte brottom utan se till att vista och även virus programmet uppdaterar sig på nätet. Microsoft har en tendens att skicka uppdateringar till Vista nu och då. Om du har ett backup program så använd det så du kan gå tillbaka. Om det skulle strula.

Installera Race07 sedan så möts vi på banan igen

Skriv gärna när det strular om det är online det strular..

om det är non tröst så hade jag samma sak . Jag installera om, Jag använder Vista home premium.och nu är jag utan strul (peppar peppar) thumbs up

En grej till: Installera inga extra grejer till moderkortet alltså det som finns på din moderkorts skiva.

Citera
Broddan
Gävle
Här sen Okt 2008

Trådstartare
Hej tack så mycket för peppningarna och tipsen Ska försöka få det och funka så man är med på Våler

EDIT:Har 32 versionen
Citera
Varmaren
Degerfors
Här sen Nov 2007

Re:

johan sjöström skrev:
Jag gissar på det sitnämnde, kanske något antivirusprogram som går in och börjar skanna eller nåt dylikt.

ett enkelt test är att tryka start, skriv msconfig i textfältet, tryck enter, välj fortsätt, under fliken allmänt bockar du ur nåt i stil med "ladda autostartobjekt" starta sedan om datorn, får du ett meddelande vid uppstart så tryck ok eller bocka i "visa inte detta fler gånger"

Nu är datorn uppstartad utan några extratjänster och har du inga störningar längre är du en bit på vägen att lösa dina problem. Bra mycket enklare än att uppdatera bios osv som i mina öron låter lite långsökt med detta problem, dock så kan precis vad som helst uppstå och jag har slutat förvåna mig..

Lycka till!

TACK den funktionen har jag letat efter länge Var ju hur många program som helst som startade automatiskt... Känns rätt Gött faktiskt ;o) Bockade av ALLT. får se hur det blir!

Gävle
Här sen Okt 2008

Trådstartare
Nu instraleras XP så jag hoppas slipper dom j***a problemen nu
Citera
Broddan
Gävle
Här sen Okt 2008

Trådstartare
Hittat felet nu och det måste vara det.Processorn och grafikkortet är för bra för 480W.Tillsammans drar dom 520W.Så då är det nytt som gäller men då räcker väll ett 580W?
Citera
mans71
Vadstena
Här sen Aug 2004

Ett tips om du liksom jag inte vill ha för mycket fläktljud, ta i med ett värstingagg - då går det bara på halvfart och det sitter en stor tempstyrd fläkt som knappt snurrar. Bytte just ut mitt agg till en på 1100w - vilken skillnad!

Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Istället för att bara fokusera på watten så köp ett högkvalitatitv nätaggregat.

Stora fläktar som är reglerade och välkända fabrikat ett nätagg på 500 rediga watt räcker ofta väldigt länge.

Vad kör du för grafikkort och cpu då? eftersom dom enligt dig kräver 520w?

Det finns massor med bra men ännu fler dåliga nätaggregat.

Enligt mig vettiga nätagg:

Zalman
Antec
Coolermaster
mm mm.

Som sagt, det skall till rätt saftiga grejor för att ett högkvalitativt nätagg på 500w inte skall räcka till.
Kör själv ett 380w Antec med en AMD 5600+ (inte speciellt strömsnål) samt ett Geforce 9800GT, 2 diskar,ratt,extern disk och lite annat skoj Detta funkar UA.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Racingsimulatorer
Problem
1, 2   >>
2969 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande