| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Formel Vee
|
9450 besök totalt |
|
Formel Vee
Hej på er! Jag har idag blivit lycklig ägare till en Formel Vee. Jag tänkte ta hjälp av er att få reda på mer om bilen!! Jag tror att det är en RPB eller Dolling men jag är inte säker! Årsmodell vet jag heller inte men förmodligen 66 eller 67? Jag har idag köpt bilen av Axel Ekman. Det han visste om bilen var att innan honom kom bilen uppifrån Skinnskatteberg!!! Jag skall ge mig i kast med att göra iordning bilen och förhoppningsvis komma ut på banorna redan i vår!!! Det vore väldigt kul att veta lite mer om bilen så jag hoppas att ni kan hjälpa mig! Jag har inte hittat något nummer eller liknande på bilen! Jag har iof inte letat så noga heller! Vart brukar nummren sitta??? Jag bifogar en bild så får vi se vad ni vet! Fler bilder kan fås om ni kontaktar mig! Hoppas vi ses på banorna! //ola (Nybörjare i Formel-racing)
_________________ Ola Månsson -= Hastighetsmäklare =- |
|
Tjena!
Dolling & RPB är två olika märken. Här hittar du en hel del om RPB: http://users.burtrask.com/rpb/ Jag vill minnas att de brukar ha ett nummer på bakramen vid höger fjäderben. _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
|
Den ser inte ut som en Dolling utan i så fall som en RPB 1967-69. Bakstycket är dock inte RPB men det kan ju ha modifierats med åren. Karossen verkar även ha blivit breddad på sidan, där brukar RPB -67 ha ett luftintag medan 69orna är släta. 68orna har ju ett annorlunda stag till bakvagnen så en sån är det inte (om inte den blivit ombyggd)
Lycka till! _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
|
Nu har ca 250 personer sett bilderna! Är det ingen som har några kommentarer till vad det kan vara för modell???
Jag lägger upp ett par bilder till så kanske vi kan komma fram till vad det är för bil??? //ola
_________________ Ola Månsson -= Hastighetsmäklare =- |
![]() |
Allmänt banåkaforum
Formel Vee
|
9450 besök totalt |