Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2 2914 besök totalt |
Re:
Produktionsbilarna på Brands Hatch låter kul. _________________ Christoffer Johnson |
||
Ahhh, missade det här totalt
![]() |
||
När man först testar gatbilar efter ha kört en massa racebilar, så känns de helt värdelösa... Inget fäste i kurvorna, går inte att få stopp på och hopplöst slöa...
Men sakta så anpassar man sig till de nya förutsättningarna och så börjar det gå fortare och bli roligt igen!! R8'an är riktigt skön, dock glömmer jag alltid att den driver på alla fyra så det tar ett tag innan minnet kommer tillbaka och man kan börja att gaaaasa sig ut ur sladdar, svängar och alle handa problem.... Kvalet gick åt skogen för mig då jag på utvarvet kraschade och blev av med alla plast bitar plus skadad hjulupphängning. Fast tydligen gick det lika illa för fler för jag lyckades ändå kvala in som fyra. Efter kalabaliken i starten så kom jag ut som trea, men halkade sakta efter tills jag låg ungefär 5s efter ledar duon, där låg jag och jagade efter bästa förmåga och hoppades på att de framför skulle haka ihop. Och på sista varvet när jag nästan gett upp hoppet så händer det... ett stort damm moln och snurrande bilar framför mig! Tyvärr så var de snabbt upp igen på banan så jag hann bara förbi Robin. Jag var lite snabbare än Jesper men lyckades inte pressa mig förbi, och samtidigt var Robin snabbare än mig så det var klart svettigt... Men sjukt kul var det i alla fall!! _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
Re:
Jag blev lite rädd där på slutet kan jag säga ![]() De sista 5 minuterna så började Robin få upp bra mycket med fart och tog in på mig hela tiden. När vi båda for av så kom du ikapp också. Av någon anledning så ville bilen inte längre ta höger svängar särskilt bra under halva det varvet (jag måste ha inbillat mig) och då kändes det som att det var helt säkert att både du och Robin skulle komma om. Lyckades dock hålla mig kvar varvet ut, men nära var det! ![]() _________________ Jesper Bourner Ferrari |
||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2 2914 besök totalt |