Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Angående racinglicens
3 besök senaste veckan (2424 totalt)
ellemark
Stockholm
Här sen Nov 2008

Trådstartare
Angående racinglicens

Tjena!

Måste återigen verkligen framhäva att denna klubb (ClubSport) verkar veta vad ni sysslar med, känns jättekul för mig som blivande medlem!

Kommer självklart att gå med i klubben så fort ni bestämt villkoren för 2009 efter ert årsmöte den 31 jan. Ser fram emot att få träffa er och vara och köra, det är ju så himla roligt!

Några frågor angående licenskursen. Den ser ju ut att bli den 5/4 om jag förstod det rätt. Ställer till det lite för mig (saknar licens sedan tidigare) eftersom min bil är bokad att premiärvisas på Elmia dit den redan är "låst" av en av sponsorerna, men det går ju att lösa med lite (läs massor) av transportfolie.

I familjen är det ju inte bara jag som är tokigt bilintresserad, utan även sambon. Självklart vill även hon vara med och köra och ta denna racinglicens. Antar att det inte är något problem?
Hon måste väl vara medlem i AClubSport då?
Går det bra att vara två om samma bil på plats den 5/4, förutsatt att båda självklart betalar för sig?

Kände att jag ville reda ut detta så vi vet vad som gäller när det närmar sig!

Tack på förhand och fortsatt trevlig helg!

www.ellemark.com
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007

Re: Angående racinglicens

ellemark skrev:
Tjena!
I familjen är det ju inte bara jag som är tokigt bilintresserad, utan även sambon. Självklart vill även hon vara med och köra och ta denna racinglicens. Antar att det inte är något problem?
Hon måste väl vara medlem i AClubSport då?
Går det bra att vara två om samma bil på plats den 5/4, förutsatt att båda självklart betalar för sig?

Tack på förhand och fortsatt trevlig helg!

Tjena!

Ni behöver inte vara medlemmar i ACS för att få gå kursen, om ni sedan väljer Audi ClubSport som hemmaklubb för din licens är vi givetvis jätteglada. Din Licens kopplas nämligen till den förening du väljer att vara med i. Medlemsavgiften behöver inte vara betald innan licenstagning men om du vill ha ut din licens så krävs det ett medlemskap.

Kurspriset är per deltagare inte per bil och det går fin fint att dela bil, licensgrupperna delas i två och ena gruppen börjar på bana och den andra börja i skolsalen. Vid lunch byter man.

//Ulrich

Här sen Feb 2007

Det är inte viktigt vilken bil du tar licens med, så låt TTn stå å ta frugans eller grannens bil om ni har möjlighet. Blir inte någon tokkörning. Vill minnas att Råttan tog licens i sin morfars gamla Golf med dubbdäck,( inte ok längre, vem trodde att ngn skulle komma med det?).

Citera
ellemark
Stockholm
Här sen Nov 2008

Trådstartare
ok, vad bra, då får TTn vänta hemma en vecka till innan det är dags för Elmia.

Tusen tack för jättebra svar...båda två!

www.ellemark.com
Citera
ellemark
Stockholm
Här sen Nov 2008

Trådstartare
Btw, självklart kommer jag att bli medlem i AudiClubSport, verkar ju vara en klockren klubb! thumbs up

www.ellemark.com
Citera
EVIL TT
Göteborg
Här sen Feb 2007

DET kan du fethajja

Välkommen!

Citera
ellemark
Stockholm
Här sen Nov 2008

Trådstartare