| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Sökes: Person med meriterad kunskap i VVFS
|
1869 besök totalt |
|
Jag söker en person som kanske jobbat/jobbar med tolkningar av VVFS inom bilprovning/Vägverket eller likn. Gärna en som kan bistå mig i ett Fordonsmål den 26/1-09 hos Solna Tingsrätt i Sthlm. Vill inte avslöja allför mkt ang detta (ifall nån polis/åklagare läser), men det kommer bli ett prejudicerande som är till hjälp för kreativa Stockholmare m.fl.
Ersättning för detta betalar jag självklart. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||
|
Personen som hjälpte till med ärendet angående däckmönster och snedslitet & polisens tolkande av detta borde kanske kunna hjälpa till.
Det var ju ett ärende som ventilerades här på rejsa och målet vanns väl åxå. Kommer inte ihåg vem eller vilka det gällde bara? _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
|
Re:
Var det detta du tänkte på? https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Kennie Flenstedt BMW 320daM -18 M3 e92 -08 Mini -15 M3 Competition -05 såld. 😢 BMW X3M 3,0i -04 såld |
||||||||
|
Re:
Precis. Där fanns ju inte info angående jurist mm. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
|
Lagen är solklar i detta fall(till min favör), men bättre med hängslen och livrem.
Dessutom är det svårare för domaren att avfärda en fackmans åsikt. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||
|
Re:
http://www.trafikjuristen.se/ _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||||
|
Re:
Kunde han inte
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||
|
Jag kan bara tänka mig några personer inom Vägverket på sektion fordon som "duger" men de ställer knappast upp på en sådan sak. Vägverket har tolkningsrätt (om jag inte minns fel) på VVFS och kan i praktiken bestämma hur det ska tolkas.
Du har ju mitt nummer om du vill spåna mer (telefontid imorgon...). /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||||||
|
Re:
Jag har fått direktkontakt med en jurist på VV, som skulle försöka få mig lotsad till rätt person. Jag försökte ringa dig, men du var nog upptagen med nåt (typ arbete förmodligen)
Ringer dig imorgon. Enl det jag hört nu, så har VV, Bilprovningen samt länstrafikgruppen rätt att tolka, men VV har sista ordet i en tvist. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1869 besök totalt |