Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 11215 besök totalt |
Re:
NEI,NEI, NEI ![]() _________________ Oyvind Andersen |
||||||
Re: till schumi
Blev skapligt snopen själv, man undrar vad som händer när inte bilen styr som vill ![]() |
||||||
Re:
Ja det är hel sjukt ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||||
Angående kval så är det ju bara bra att det är stängt. Det stör en hel del om folk loggar in (eller ut...) under kvalet eftersom det kommer upp en textremsa på skärmen. Så jag tycker vi ska fortsätta hålla kvalet stängt. De som inte vill logga in förens precis innan tävlingen kan väl bara logga in några minuter innan kvalet? Det är ju ändå inte speciellt långt kval. Brukar ta 5 minuter sen är alla klar.
Men däremot så tycker jag det låter som att vi kanske borde stänga av blåflaggorna? Det går väl att välja i reglerna tror jag? För eftersom blåflaggen väldigt ofta blir fel och folk blir diskade utan anledning så tror jag att det är bättre att folk helt enkelt använder Name-Tags på bilarna (tryck TAB, name-tags visar också förarens placering) och på så sett tittar efter om de håller på att bli varvade eller inte. Edit : och sen pratas det lite om jämnhet i ligan, och jag måste säga att speciellt racet igår var det jämnaste jag sett på länge. Jag kör i SSR ligan också och där är det oftast så att top 3 sticker iväg långt bort från resten av fältet och kör solo efter de 3 första varven, plats 5-9 ligger ganska nära och resten långt bakom. Igår så tyckte jag majoriteten av fältet (alla jag såg i alla fall, och jag låg både i toppen och den lägre mitten) hängde ihop väldigt bra. Jag tror att det har att göra med att vi har väldigt jämna förare i ligan ![]() _________________ Jesper Bourner Ferrari |
||||||
Re:
Grejjen är att de inte krånglat så mycket hittils faktiskt. Det är andra saker som har krånglat. Man har tre försök på sig att flytta på sig om det kommer snabbare bilar bakom. När vi har kört utan dem så har varvningarna inte funkat så bra. Folk har inte uppmärksammat att det kommer snabbare bilar bakom och så har det blivit irritation pga det. ![]() _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||
Tycker ligan är kanon.
![]() ![]() Depåstoppen höjer ju bara spänningen. Keep up the good work ![]() _________________ Daniel Bäck |
||||||
Re:
Jag syntes man får blåflagg lite sent når man blir varvad, finnes det non mulighet at justera dette ?? ![]() _________________ Oyvind Andersen |
||||||
Re:
Tyvärr finns det ingen möjlighet att justera det. Dock behöver man ju inte flytta sig efter första blåflaggen. Den andra blåflaggen kommer efter ett tag så man hinner fundera lite innan den kommer. Sen dröjer det ett tag till innan den tredje varningen kommer. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||
Nu kommer resultatfilerna från Våler-rejset:
Pool1: http://web.comhem.se/~u53935741/rejs Pool2: http://web.comhem.se/~u53935741/rejs _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||
Resultaten var redan uppe ser jag, då behöver jag inte lägga upp dom. Det var hemskt vad svårt jag hade på Våler banan, gillar inte ens banan under torra förhållanden. Nästa omgång körs på Falkenberg, och den är ju lite speciell
![]() ![]() |
||||||
Re:
Det är nästan så jag tycker tvärtom, att de kommer för tidigt alltså. Fast nu får man väl ett par varningar innan man blir diskad, så då är det väl egentligen bara bra att den första kommer tidigt. Men den kan ju gärna vara lite lugnare efter första varningen. Jag fick blåflagg igår när jag låg nästan en halv raka framför de som kom bakom, den hann varna två gånger sen fick jag jag panik och körde rakt fram i nästa kurva och kraschade sönder hela bilen. ![]() Tror det var Niklas som låg bakom då så han såg nog det. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 11215 besök totalt |