| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Köpt BMW, vilken klubb ska jag gå med?
|
2072 besök totalt |
|
Hejsan, Erik Regnell heter jag, köpte en BMW M3 E30 i våras och har egentligen inte angagerat mig i så mycket med att hitta en vettig bil klubb att gå med i. Varit aktiv inom svenska honda performance club innan, tyckte om bilarna och folket där. Så den nya klubben måste vara minst lika bra och trevligt umgänge. Jag gillar att köra bantävling på hobby nivå, putsa bilen är viktigt och träffa nya människor. Så, vad finns det här ute? Trevlig weekend, Vänliga hälsningar, Erik Regnell, bmw biten motor nörd _________________ Erik Regnell Kör: Miata -04 #31 MX5 Cup, SPVM Har ägt: -Honda Civic Type R (EP3) -05 -Golf Gti Clubsport S -18 -Honda S2000 -05 -BMW M3-E30 -87 |
||
|
BMW Club Schweden förslagsvis
Du är inte släkt med Mikael Regnell "BTG" här på forumet, han vet en del om det där med banåka....
|
||
|
_________________ BMW MC-klubben |
||
|
Re:
Inte troligtvis. Du SKALL gå med i BMW Sport Club. Med en sådan bil är det ett måste Kanontrevlig klubb för övrigt.
_________________ Stefan Larsson |
||
Jag och trådskaparen har ju M3 e30 båda två
Sen vet jag inte om hans eventuella mods, min är ju lite bananpassad, och helbur landar i brevlådan på tisdag eller onsdag
_________________ Simon Möllefors Kör: M3 e30 -87 Körde: Mini Cooper -97 |
||
|
Tackar för alla svaren
Min bil är 100% svensksåld orginal, taklucka el hissar etc. Köpt yokohama R-däck till den, servat den etc. Får se hur långt pengarna räcker. Tanken är att ha en fin gat bil, som man kan köra några varv på knutan med etc. Vänliga hälsningar, Erik _________________ Erik Regnell Kör: Miata -04 #31 MX5 Cup, SPVM Har ägt: -Honda Civic Type R (EP3) -05 -Golf Gti Clubsport S -18 -Honda S2000 -05 -BMW M3-E30 -87 |
||
|
Re:
Läs mer här: http://www.bmwcs.com/formaner.html#F _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
|
Jag kan rek. BMWSC.
Det jag ser som mest positivt med klubben är flytet och säkerheten vid banträffarna. om jag förstått läget rätt så bör man även vara med i BMWCS om försäkingen (BMW originalförsäkring) skall gälla vid bankörning.
_________________ Erik Fornå BMW M3 E46 2003 (SÅLD) |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
2072 besök totalt |