| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Hyra in sig?
|
6966 besök totalt |
|
Hyra in sig?
Hejsan! Jag har racingfeber och har inte lyckats bota det de senaste åren, men sitter lite i en ond cirkel då jag inte har budget att köpa en egen racebil eller vänner som är intresserade av att börja med banracing. Fråga nr: 1: Finns det något team som kan tänka sig att släppa in en utomstående för ett race eller flera? 2: Vad skulle det kosta? Jag jobbar som bilmekaniker så jag kan även hjälpa till i depån. Mina banreferenser är inte många, men de jag har är Emmaboda SS, 1:43:56 , 1:43:00 , 1:43:00 / detta var dagen då jag gjorde bandebut, med en 58hk Toyota Starlet -83 med enbart modifikationer som lättning och hårdare fjädrar. Mer från Emmaboda SS: standard Toyota Aygo 1,0 i hällregn, 1:49:70 Jag har kört RSbana på Bilsport Action Meet på Mantorp och även RSbana på Ljungbyheds flygplats med min Toyota Starlet. är det någon som är en förare kort till sesongen eller vill dela kostnaderna med en till så skicka PM så får ni mitt telefonnummer och email. MVH Fabian Hallbom EDIT: Jag glömde skriva att jag har debutlicens i racing. _________________ MVH Fabian Hallbom Team Blyfot Racing #13 Bygger på: Toyota Starlet -83 Rejsar i: Opel Corsa GSi -91 4-timmars.se |
||||
|
Berätta gärna lite mer om vad du bor , jobbar som bil mek säger du vilket märke eller allbilsverk. ålder och ta inte upp Emmaboda för mycket för innom racing måste man kunna svänga oxå. (obs skämt).
_________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||
|
Re:
haha, ja Emmaboda är väl kanske disneyland i jämförelse
Jag jobbar i Helsingborg, bor för tillfället i Landskrona och är född juli 1986 så jag fyller 23 nästa kalenderår. jag jobbar på Lani Bil AB där jag är utbildad för Jaguar men mekar även Alfa Romeo och Land Rover. det är en auktoriserad återförsäljare/verkstad. jag jobbade på Hedbergs bil med Ford och Mazda mellan 2005-2006. jag tog min licens med Club Alfa Romeo våren 2007 på Gellereåsen, men mer bankörning sedan dess har det tyvärr inte blivit (förutom Emmaboda) därför försöker jag ta tag i saken nu innan jag glömmer bort hur man gör
_________________ MVH Fabian Hallbom Team Blyfot Racing #13 Bygger på: Toyota Starlet -83 Rejsar i: Opel Corsa GSi -91 4-timmars.se |
||||
|
Re:
om du inte får någon reaktion här så finns möjligheten att gå in på erc forumet med begrännsad tillgång och skriva. Men det finns ett vilande team i din närhet vet inte vad för planer där finns men kanke det bara behövs liter knuff i gång. Team chefen där jobbar även som Tekniskchef på Knutstorp. Låter intressant det där med Jaguar kunskaper jobbar du även med äldre bilar? Jag har en gammal Jagga som är under renovering men jag blir inte överens med Lukas. Om du vill kan jag kolla med det vilande teamet var landet ligger. Du kan ringa mig för närmare kontakt. Mitt telefon nr hittar du på ERC's hemsida, eller SBF's under kontakter , reg.bes för racing. Att jämföra Emmaboda med Disneyland kanske är att ta i men det brukar vara svårt att få det folket att komma upp till bevis när man försöker få dom att köra fort när det svänger också.
_________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||
|
Hur har det gått Fabian?
Har du hittat ett team än? Det finns 2-3 nya team i Helsingborgsregionen som säkert har plats för en till. PM:a mig så kan du få telefonnummer. |
||||
|
Lite off-topic föresten Björne:
Du som bor relativt nära Emmaboda borde veta att tiden 1:43:00 där inte är på dragstrippen med trampcykel utan avser konbanan, även kallad Bilsport Superstage. Banan skall efterlikna en kurvig bana och är på intet sätt lätt att köra snabbt i. Den tiden är helt ok med den bilen. |
||||
|
Re:
Jag vet inte vad du menar med relativt men det är ungeför lika långt som till Knutan. Men det är väl fortfarande bilar som är en massa pimp och ljud i eller börjar jag bli för gammal för att vara rätt info. Varför göra något halvägs, antingen åker man rätt fram eller svänger.
||||
|
det verkar ha löst sig! ett par vänner som tidigare var helt insnöade på att bygga egen bil från grunden och köra i någon BMW orginalcup fick vett i skallen och köpte en långloppsbil. Så vi startar ett eget team i BMCmotorsport i HT2. inte lika hardcore som ercup men mycket vänligare för plånböckerna, ungefär halva budgeten. Det är svårt att få spons om man aldrig kört tidigare, speciellt i dessa tider och där är vi lika mycket nybörjare alla tre.
jag tackar för alla erbjudande, men håller det gärna öppet, skulle någon vara en förare kort och få panik så hör gärna av er, jag tar gärna jour-passet
_________________ MVH Fabian Hallbom Team Blyfot Racing #13 Bygger på: Toyota Starlet -83 Rejsar i: Opel Corsa GSi -91 4-timmars.se |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Hyra in sig?
|
6966 besök totalt |