| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Tråden för medlemmar som vill åka på Nürburgring under 2009
|
<< 1, 2 6627 besök totalt |
|
I början av juni är det Rock am Ring, så då är det inte mkt öppet för nyktra förare
13-14/6 är det VLN vilket innebär nån timme på lördag kväll och helöppen söndag. Sen följt av en vecka med kvällskörning enbart 20-21/6 är det Recaro days med likadana öppettider som den 13-14. 27-28 är det VLN o likadant, med skillnad att det är halvdagsöppet på måndagen också!
_________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
|
Det finns lite olika arrangörer som ordnar bandagar och har ett långvarigt samarbete med Nurburgring.
jag kan inte alla, men t.ex Pistenclub, RMA, Ron Simmons mm Lite svårt att hitta info om alla dessa arrangörer faktiskt. Sen brukar det va möjligt att hyra in sig på VLN träningsdagar tror jag, om man har bur, bälten, släckare etc. Kan inte detta heller på mina fem fingrar, men har fått en muntlig genomgång för några år sedan. _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
|
Jag hakar gärna på! Vore som sagt kul att bli lotsad runt av nån räv där nere.
Har endast kört 1 varv på Ringen!! var på genomresa i somras, träffade ACS-grabbarna som snällt co-drivade mej ett varv, i min semester-fullpackade Touring
Jag kommer isf. transportera ner bilen via Rejsa, men rumpa orkar inte sitta 150mil i glasfiberstol! Men vem kan ta denna puck vidare nu? Själv har tyvärr inte så mycket erfarenhet att bidra med.... Ses på Mantorp snart
_________________ /// Daniel Solaric /// BMW Time Attack
Vardag: BMW 335d -16 Race: BMW 328 ESS Komp. -98 Pensionförsäkring: BMW M3 3.2 -96 |
||||
|
Re:
Visst är det intressant, skulle dock gärna ta en första sväng i t ex april/maj om det fungerar men det undantar inte intresset för att även åka i september.
// Johan |
||||
|
Re:
Ser fram emot detta Johan...En sån där sak man ska ha gjort innan man lägger näsan i vädret.
MS// _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
|
Vi kommer att ha en underbar tid där nere Marcus! Alla svängar,alla bilar, ALLT som gör detta till ett av jordens 8 underverk
I år tänkte jag ta tiden på mig själv för första gången,under 10 minuterär jag nöjd med, då hinner man se lite av omgivningen och kanske kan ta en currywurst i Brünchen innan man far vidare
Blir snart en nedräknare till ringenresan oxå.
Re:
Absolut!! PM a gärna om vilka datum ni åker.... Kan ju inte planera så långt fram, men om det passar så....
_________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
|
Qvisfr:
Datum är inlagt på den egentligen enda viktiga kalendern som finns
https://rejsa.nu/ringkalender.asp _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
Jag vill
Jag siktar på en resa någon gång i perioden midsommar till 15 augusti. 3-4 dagar på plats. Mentor sökes!
Peo. _________________ PeO Rydgren Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld Yamaha R1 2002 - banhoj -såld |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Tråden för medlemmar som vill åka på Nürburgring under 2009
|
<< 1, 2 6627 besök totalt |