| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Rör Notcher?
|
4589 besök totalt |
|
Rör Notcher?
Jag söker en rör notch för bur bygge, har tröttnat på att kapa med vinkelslipen
Ja vet att Jula har haft en sådan här men kan verlkigen inte hitta den och länkarna som finns här å rejsa i gamla trådar funkar ej. Någon som vet om jula har slutat sälja dessa eller om ja letar för dåligt? Såg att snowball.se har en version med, någon som vet va den kostar? rör notch
mvh staffan _________________ //StaffanEdvardsson |
|
Det där är en JMR notcher. Den ska fungera mycket bra. Dock kostar den ca $600 i USA så den är ganska dyr. Jag har en JD2 Notchmaster som jag är mycket nöjd med. Den kostar hälften så mycket i USA. Jag vet inte vad som är bättre på JMR notchern. Jag vet dock att Julas notcher är skit.
Viktigt är att man har en bra=(långsam och stark) borrmaskin att driva notchern med så man kan köra sakta med mycket tryck på hålsågen. Jag har en Hitachi karmskruvdragare. Den varvar inte mer än 600 varv och ger hela 70nm i vrid (dvs livsfarlig om den hugger). Orginal chucken pallar dock inte för hålsångning så man måste köpa en ny Metabo för 700kr (surt när borrmaskinen kostar 3000kr). _________________ Jacob Blomqvist Honda SC CC Elise S2 |
|
Jo jag såg att inte det var Julas men tänkte så alla vet vad jag letar efter.
Då är alltså Julas ändå inget att satsa på? Jag hade tänkte montera upp notchern i min fräs så varvtal och styrka är inga problem. Men kostar en ordentlig notcher så mycket får jag nog försöka lösa någon annan hållare för rören. Tack för svaret!
_________________ //StaffanEdvardsson |
|
Kan du tilta fräshuvet så är det bara att köpa en förfräs som är grov och fräsa ur rören. Typ denna http://www1.mscdirect.com/CGI/NNSRIT
_________________ Jacob Blomqvist Honda SC CC Elise S2 |
|
Re:
Fungerande länk till notchmastern http://www.vansantent.com/tube_copin _________________ Peter Strandberg Alfa Kombi |
![]() |
Allmänt banåkaforum
Rör Notcher?
|
4589 besök totalt |