Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3 >> 15040 besök totalt |
2009-02-22, BÄLINGESJÖN, Örkeljunga, kl 12 (inte Hjelmsjön)
OM ISEN /VÄDRET STÅR PÅ I SIG Bälingesjön var 20cm i söndags & det har varit flertalet minusgrader varje dag sedan dess. vi kommer vara på Hjelmsjön vid campingen kl 12:00 på söndag 22 / 2 - 09 - kl 12 _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
de var snorhalt på plattorna framför mitt garage ikväll
![]() Var riktigt nära att vurpa ett par ggr ![]() Sorry ![]() Kunde inte hålla mig ![]() _________________ Andreas Persson Brukar: Hyundai IONIQ EV Bygger: Manta GSi Exclusive -87 (Är med i Pallbocksklubben sedan 2004 ca...) |
||||
Re:
Bra, då samlas vi alla där hos dig imorogn kl 19 ![]() ![]() ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Re:
Jag kommer med min Audi Quattro ![]() ![]() ![]() _________________ Johan Salomonsson Lotus Elise S2 111S |
||||
vi hade 18 cm kärnis igår! ska ut idag och kolla och provaköra med isdäck! ev blir det körning där imon! (växjö) garage finns för dom som vill lägga på isdäck!
|
||||
Re:
ja efter 100 varv med isdäck så ahr det tagit max 3 cm av isen! imon ska det åka igen! isen var 20 cm kärnis där vi mäte som det var minst is och nu har vi i 12 minus här nere sen kl 16,00 http://www.youtube.com/watch?v=Hc2cA |
||||
Har ikvälls varit på Hjälmsjön i centrala örkeljunga & kapat upp hål med motorsågen -
isen är minst 12cm där & frisk kärnis. kommer bilder & film senare ikvälls Mellan 7-12 minus har det varit idag & som mest ca -14 kl 18 nu ikvälls. Heller ingen snö alls som isolerar ovanpå isen. Var även spår från minst en bil ute på isen. Så till helgen kör vi där.'' mvh k _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Jag kommer
![]() Vart kommer ni att hålla till, finns det ett bra & säkert ställe att ta sig ner med bilen. _________________ Johan Salomonsson Lotus Elise S2 111S |
||||
Haha, MadMax - karten!
![]() ![]() 16 MINUS i Karlskrona, ungarna gör ishockeyplaner utanför öarna! ![]() Trodde inte det blev såhär kallt i södra Sverige. Synd man inte har några shyssta dubbdäck till Forden. Aldrig testat iskörning. |
||||
Re:
Visst är det underbart? Jag håller på att fråga överallt på nätet om det är nån som kör på nån sjö i närheten(inom 10mil). Vågar mig inte riktigt ut ensam. _________________ Per Ferm |
||||
Lite småsugen blir man ju.. kanske kommer och tittar iaf.. min kart är nerskruvad och undangömd. men hade nog inte vatt någon ide ändå. De brukar frysa i förgasaren när det regnar nämnligen. vet inte riktigt hur det ska lösas.
_________________ Emil Jönsson |
||||
Vi körde gokart på Ubbasjön, utanför Lönsboda idag.
Plogade en bana med fyrhjulingen, 7-800m Lite dåligt fäste bak med bara en kedja, fram fungerar det perfekt. Till helgen blir det fler kedjor eller någon annan form av dubb. Kanske vi provar typ det du gjort Kristian _________________ T0RBJÖRN ELLESS0N Porsche Cayman S Clubsport -09 Såld Caterham 7 Superlight R400 -05 Såld Porsche GT 4 - 16 såld Z3 x 3 Sålda |
||||
|
||||
Efter test idag så håller det helt perfekt, förutom att vi tappade båda
banden på framhjulen efter ca: 5 min lugn körning, För lite lufttryck för att hålla banden på plats helt enkelt. Vi pös däcken, monterade banden & pumpade dem till 3,5bar. då släppte ena frambandet igen & anledningen vi kom fram till var att vi hade för smala framdäck monterade.. Imorgon åker de vanliga framdäcken på med "isbanden" monterade. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3 >> 15040 besök totalt |