Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 14433 besök totalt |
Re:
http://forum.racesimcentral.com/show http://forum.racedepartment.com/gtr- http://forum.racesimcentral.com/show http://www.nogripracing.com/forum/sh |
||||
Re:
Tidigare kunde man köpa ett vanligt 6800GT för ~3000kr och sedan flasha det med ett Quadro bios och så vips hade man sig ett Quadro kort för ~10.000kr. Fiffigt va? Hur det är med de allra senaste Quadro korten vet jag dock inte. |
||||
Re:
då blir allt low o upplösning 600x800 men beror på du satsar pris för grafikkort ? kanske du har råd den ? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p |
||||
Re:
Tack för hjälpen, finns denna information om vilka kort duger till STCC på nätet någonstans? Kan mycket väl tänka mig att lägga mig mer pengar men jag är osäker om resten av dator är tillräcklig. Borde kanske byta hela datorn. 2Ghz och 512 ram _________________ Bartek "Berra" Brejski |
||||
512mb ram?
låter verkligen lite tamt, minne är billigt och ett effektivt sett att få upp prestandan i en gammal maskin. Dock så är det nog läge i ditt fall att kika på en ny dator då helheten verkar vara lite out of date. Att köpa ny dator ger dig ju inte bara fördelar i spelet utan till alla andra uppgifter en dator kan ha idag. förresten 6200 kortet lär inte ge dig några hallelulja moments i spelen _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
HJÄLP!! Mitt grafik kort gav upp
![]() Så nu behöver jag ett nytt... frågan är ju vad Datorn klarar av??? Detta är vad jag har: Hewlett-Packard Pavilion Pentium (R) 4CPU 3.40GHz, 3.40GHz 1.00 GB RAM Mvh Varmaren _________________ Kenny bjornelundh |
||||
ett liknande det som du hade tror jag räcker,
köpa ett värstingkort om CPU:n inte kan utnyttja det är ju onödigt.... _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||||
Rena jungeln detta!!
![]() Frågan är ju vilket som passar bäst. till min dator, och som jag får ut mäst av Dator Hewlett-Packard Pavilion Pentium (R) 4CPU 3.40GHz, 3.40GHz 1.00 GB RAM Nvidia GeForce 8500 GT 512MB GDDR2 / PCI-E / SLI / 2xDVI / TV-OUT 623 - 641 kr Nvidia GeForce 8600 GT 256MB GDDR3 / PCI-E / SLI / 2xDVI / TV-OUT 700 kr Nvidia GeForce 9400GT 512MB DDR2 / PCI-E / SLI / DVI / TV-OUT 446 - 615 kr Nvidia GeForce 9500GT 512MB GDDR3 / PCI-E / SLI / 2xDVI / TV-OUT 785 - 1 783 kr Nvidia GeForce 8400 GS 256MB GDDR2 / PCI-E / DVI / TV-OUT 389 - 1 216 kr Nvidia GeForce 9400GT 1024MB DDR2 / PCI-E / SLI / DVI / TV-OUT ca 650.00 _________________ Kenny bjornelundh |
||||
Re:
Det där är väl ingen slö processor? Eller har missuppfattat vad det är för processor... 1Gb minne är väl däremot i minsta laget, speciellt som minne inte kostar något idag... _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
_________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||||
okej... så man kan alltså ha två ram minnen 1 + 1 = 2 i ram !? Faan det blir invecklat detta... får nog ta burken under armen och stega i väg till affären... Eller kan man bara stoppa in ett extra ram minne.. måste väl vara kompatibelt med det jag redan har?? ska man sattsa på att köpa ett lika dant då... Oj oj nu blir det många frågor?? Hoppas nån orkar ;o)
Ingen som kan säga vilket grafikkort jag ska köpa?? av dessa jag skrev.. eller kanske nått annat? _________________ Kenny bjornelundh |
||||
ja, det måste ju vara samma formatstandard på minnena,
men det bör stå i manualen eller i BIOS det var ett tag sen jag pillade med detta, men står det inget i din datorbeskrivning om minnena? något mer står väl än: 3.40GHz 1.00 GB RAM jag skulle nog välja 9400 GT, och 1 GB RAM, så det sista alltså, men jag har inte kollat noga på specarna _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||||
Tack för hjälpen!! Det här kan ju vara nyttigt för mig... inser att jag har en del att lära
![]() Det jag kan få fram är: Processor; 3.4ghz intel pentium4 550 (800Mhz) med hypperthreading (prescott) Internminne; 1024MB DDR2 SDRAM (533 MHz) Minnesplatser; 4st, 2 lediga, Max 4GB Formatstandard.... är det "DDR2 SDRAM"? _________________ Kenny bjornelundh |
||||
Ati 4770 kan vara nog bra..
Själv kör jag Ati 4850.. det flyter ok på 1920x1200, 3xAA, 16AF etc och annat allt är på max. Fast behöver jag byta X2 till Phenom II ![]() _________________ Tomas M |
||||
DDR2 SDRAM, eeh, nu blir jag förvirrad, har nog glömt lite hur det ska vara
men kolla om detta ser liakdant ut, t.ex. antal pins https://www.inet.se/datorkomponenter I deras lista står DDR2 och SDRAM på olika rader, vilket förbryllar mig, men nån annan vet säkert bättre än mig.... ![]() _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||||
DDR2 533 mhz ska det vara.
Sdram är mest PC100/133 som tillhörde gamla Athlon/p3 tider ![]() blanda inte ihop dom två namn.. ett amd system med ati graffe e billig hur som helst. med tanke att de flesta grafikkort körs på Pci-E 2.0x _________________ Tomas M |
||||
Tack för hjälpen killar..
Det jag kan utläsa på ram korten är 512Mb 1Rx8 pc2 - 4200 U 444-11-A1 Sådana sitter det två stycken Dessa tänkte jag byta ut mot någon av dessa www.inwarehouse.se/k/kcp.aspx?sku=31 Som grafikkort hade jag tänkt något av dessa www.inwarehouse.se/k/kcp.aspx?sku=35 Är jag på rätt spår.. vad tros om detta ??? eller tänker jag fel? Passar detta? Än en gång tack för hjälpen ![]() _________________ Kenny bjornelundh |
||||
du behöver nog inte ta bort de RAM du har, inte just nu i alla fall
det borde räcka att köpa ett RAM med 1024 MB grafikkkorten verkar ok _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 14433 besök totalt |