Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
995 besök totalt |
presentkort på körkurs, finns det?
hade tänkt att fixa ett presentkort på nån slags körkurs åt mig å garagepolaren i julklapp, finns det nåt sånt? det skall alltså va nån slags ban/spårval/slalom kurs, nåt i den stilen, ni fattar nog!? MVH _________________ J1mmy @rv1dsson |
Tja, nån av förarutbildningarna inom banracing borde väl kunna vara nåt sånt? Finns kanske inget specifikt till slalom men grunderna i banracing med flaggor och körteknik lärs ju ut. Finns ju Scandinavian Racing School, lokala bilsport-klubbarnas och de olika märkesklubbarnas kurser att välja mellan?
Jag fick (nybliven 30-åring) en hög pengar som jag investerade i en förarutbildning hos Club Alfa Romeo. Helt klart kul! Ska försöka gå samma kur i vår för att fräscha upp kunnandet då! ![]() _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
Har inte så mycket länkar men andra kanske kan fylla i fler. Finns säkert här på rejas.nu om du letar via Bankörningskalendern?
Scandinavian Racing School / Volvo Safety Driving: http://www.motorevents.com/kontakt.h Lycka till! _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
Jag gick en förarlicenskurs på Linköpingsmotorstadion A.K.A Sviestad..
Kommer tyvärr inte ihåg arrangören men jag bör ha namnet på den jag anmälde till 800:- tror jag det kostade.. Blir nog ev en kurs för mig nästa år också ![]() _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
995 besök totalt |