Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 5960 besök totalt |
Race1: kör upp mej ok från 18e men snurrar sen kör jag upp mej till 6a och får soppa torsk i sista sväng.
Race2: bra start och gör en yter rökare.sen får jag en lucka på en honda som jag tar direkt men vi stöter ihop och han rullar.Ursäkta.Jaja vill inte för mej i den här ligan bara trassel hela tiden ![]() |
||||
race 1 tappar en placering från 2:a startruta ligger 3:a sen efter en stabil körning. förutom när jag råkade stöta till mans 71 i sista kurvan . Mans71 ber hemskt mycket om ursäkt när jag råkade stöta till dig i sista kurvan när jag trodde du skulle släppa förbi mig .förstår din frustration för den fick jag känna på i 2:a racet efter en dålig start låg jag väl 9:a när jag efter chikanen efter rakan ska gå in i nästa kurva när jag plötsligt ligger på taket . men överlag är jag nöjd efter min första race start här på rejsa.broddan ursäkten godtages
_________________ Jonas Cedergren |
||||
ojojojojojojoj x2 vilka höjdarrejs
![]() ![]() konstigt nog så hängde jag med de andra fartdårarna, spec Alfan som låg bakom några varv tills han kom om och sedan låg jag bakom den men han drog sakta iväg fast jag hade andra bilar som stressade bakom hela tiden, en C30 som låg tätt bakom ända in i mål, tror jag blev 10 eller tom 9:a i första rejset, PoÄNG !!!!! ![]() dock lite knepigt sista varven när man får blåflagg med en C30 bakom... ![]() andra heatet var lika otroligt det, samma Alfa som stressar , ligger jämsides några gånger, hoppas jag inte knuffades :o hade ett koppel bilar bakom mig men de försvann efter ett tag, till slut låg jag bakom en S60 men lyckades inte komma nära och tappade på slutet men blev 10:a i alla fall !!! PoÄNG !!!! ![]() Superkul var det i alla fall ![]() ![]() ![]() _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||||
Re:
Jag bufflade inte mer än du gjorde på Leon in i första kurvan. Sen tycker jag att får man en bra start så ska man ju naturligtvis få köra om BMWn är ju inte direkt lättkörd resten av rejset så en bra start kan man ju få unna sig... _________________ William Johansson |
||||
Grejen är väl den att det är sjukt mycket svårare att göra rättvisa bedömningar om när/hur man får köra om precis i starten, och många gånger så blir det fel.
Det säkraste (också ganska vanligt, speciellt i GPL ligor) skulle ju vara om vi bestämde att alla ska ta det lungt med omkörningar tills efter första kurvan. På så sätt minimerar man risken för galna kamikaze satsningar i första kurvan eller desperata försök att ta platser i början av racet. För mig har det dock funkat väldigt bra som det är, och det är nog till stor del på grund av att Touring bilarna kan ta rätt mycket stryk, och jag väntar mig också att starten kan bli riktigt tuff eftersom det är stående start osv. Men hamnar man precis i mitten av fältet och nån därframme gör ett misstag i starten så är det lätt att alla bakom som själva kört helt regelrätt drabbas ändå... _________________ Jesper Bourner Ferrari |
||||
Re:
Det är lungt, har lungnat ner mig nu ![]() ![]() ![]() _________________ Måns Larsson PCS 8064 |
||||
Re:
Rätt inställning ![]() |
||||
Ja nu jag tänker hoppa av av den då .
lika bra ta OTCC som helst vilken ta bilar bättre då . men jag har annan valt oxå GTR EVo o GTR 2 istället men lycka till alla av säsongen . |
||||
Race 1 gick ju riktigt hyfsat för min del. Tror det blev en sjätteplats, poäng i.a.f..
Race 2 ![]() ![]() Absolut inget osjysst, men farten ![]() ![]() ![]() ![]() Kanske man skulle lära sig lite om setups ![]() |
||||
Stort förlåt till jWinkler i race 1! Det var mycket plåtskrammel där och jag var på dig 2 gånger tror jag. Inte alls meningen. Förlåt.
Kul fight mot slutet AndreaSL! ![]() I Race 2 blev det hela förstört av en BMW på tvären mot slutet av först varvet. Körde rätt in i den, tappade frontspoiler och fick sned och vinglig ratt. Resten var bara en lång plåga. Bläääh ![]() Grattis till podium! _________________ Ainis Noritis |
||||
En rolig fajt i varje race, tack Ainisse och Niklas. Fast det är inte kul att släppa förbi någon sista kurvan på sista varvet men har däcken varit slut i fyra minuter så kan det visst skita sig.
![]() Race 1 sög då jag måste ha varit osynlig i T1. Hur kan jag annars bli påkörd så. ![]() ![]() Race 2 kändes lite som nascar när en bil stod på tvären på bakrakan på första varvet. Siktade till vänster och full gas. Kom förbi och låg 9a 4-5 sek före tian. Tänkte bara på poäng resten av loppet och jag tror jag blev tia tillslut. _________________ Andreas Lewau |
||||
Re:
Ingen fara, du fick till en dubbelträff på mig där men jag höll mig kvar, bilen höll och jag förlorade ingen placering heller. Sen tror jag vi var lite ihop igen när du körde om mig men det var nog mer jag som inte hade riktigt koll där efter det att jag blivit rammad av någon annan i T1. Du var ju dessutom nära att bli klämd mellan oss där.
Här räddade du mig, jag låg bakom dig och du tryckte till BMW så den flög åt höger och du åt vänster så att det helt plötsligt blev en lucka framför mig. Jag var helt säker på att krascha lika illa som du gjorde. Båda mina race förstördes av att jag fortfarande kör med mus och att den fick för sig att reseta sig (muspekaren i övre vänstra hörnet) i högersväng. Resultatet är ju att istället för att svänga höger så svänger bilen helt plötsligt åt vänster. I första racet gick det så illa att bilen var okörbar efter det att det hände efter 18 varv. I det andra hände det tidigare men jag klarade mig med enbart suspension damage. Men det var kul ändå, jag hade ju ändå inte fått någon topp-placering. Dessutom får jag skylla mig själv som kör med den. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||
Ja jag hann inte styr tillbaka bana men luta bak då jag tog broms men audi krocka mig bak då surra till höger jag såg honda köra förbi framför mig .
nu jag köra med OTCC istället . |
||||
Hade lite otur i race 1, då sören fick ställ när han var ute i sanden med sin bil. Fick en rejäl tryckare av hans S60 i sidan, följd den härliga frasen "you got suspension dammage". Avslutade loppet med en intensiv kamp om 9:e platsen med rolle. Race 2 gick bättre, efter halva loppet var en 7:e plats inom räckhåll. Närmade mig daniel beck och christoffer som låg 4 sek framför. Fick till slut nöja mig med en 8:e plats, då christoffer körde felfria avslutande varv i sin honda.
Lite stats från Pool 1 från falkenberg race 1 http://hem.bredband.net/lasoin/r1falkenberg0901/g_info.htm race 2 http://hem.bredband.net/lasoin/r2falkenberg0901/g_info.htm |
||||
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
Re:
Jag gör en ganska trist reflektion när jag läser resultatlistorna. I race 1 har jag sämst "Fastest lap time" ![]() |
||||
har svårt att få till starterna med audin ...
kul race var det , fast det va slirigt dom sista varven i båda ... Oj oj tog någon poäng ... Grattis till podium! _________________ Blymage Kennet Ageby "Den som inte tror, att man blir onykter på vatten, har aldrig åkt med finlandsbåtarna!" |
||||
|
||||
_________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 5960 besök totalt |