| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Lämpliga ställen för konbaneaktivitet i skåne?
|
1254 besök totalt |
|
Jag och ett gäng Bil tokar tänkte försöka arrangera någon slags konbaneaktivitet under 2009 Jag har relativt dålig koll på konbana överhuvudtaget det enda jag vet är att det är förbenat skoj
Jag skulle gärna vilja ha lite inputs på lämpliga ställen för denna typ av aktivitet i skånes domäner. Ljungbyhed funkar det tex där fortfarande? Vad finns mer?
Ljungbyhed har totalt 11 dagar att hyra ut till bilaktiviteter numera & då får endast ett fordon i taget köra.
Jag vet om några platser Johan, skicka mig ett PM , vill inte lägg ut dem på nätet änsålänge mvh Kristian _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
|
Kul idé Johan
Jag har flera gånger reflekterat över va få ställen det finns i skåne att ha konbana på. Det finns tydligen ett gammal flygfält någonstans ute i bushen utanför Sjöbo, men om man kan köra där vet jag inte. På F10/Ängelholm finns väl en del som inte används av flyget, hur är det med den? Vad var det för ställe som KristianAE86 hade drifting på, har för mig att det var ett gammalt flygfält.
|
||||||
|
Re:
om det är Björka du tänker på så är det nog besvärligt, då det är P7 som har det numera. Tror jag i alla fall. Det finns inte så många asfalterade gamla flygfält i Skåne som inte används. _________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
||||||
|
Re:
Attans vilket mög. Tänk hur svårt det kan vara .
|
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1254 besök totalt |