Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Lämpliga ställen för konbaneaktivitet i skåne?
1254 besök totalt
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Trådstartare

Jag och ett gäng Bil tokar tänkte försöka arrangera någon slags konbaneaktivitet under 2009

Jag har relativt dålig koll på konbana överhuvudtaget det enda jag vet är att det är förbenat skoj

Jag skulle gärna vilja ha lite inputs på lämpliga ställen för denna typ av aktivitet i skånes domäner.

Ljungbyhed funkar det tex där fortfarande?

Vad finns mer?

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003

Ljungbyhed fungerar nog inte längre, vad jag hört. MGCC fick inte köra där 2008 i alla fall.

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Ljungbyhed har totalt 11 dagar att hyra ut till bilaktiviteter numera & då får endast ett fordon i taget köra.

Jag vet om några platser Johan, skicka mig ett PM , vill inte lägg ut dem på nätet änsålänge

mvh Kristian

Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Kul idé Johan thumbs up .
Jag har flera gånger reflekterat över va få ställen det finns i skåne att ha konbana på.
Det finns tydligen ett gammal flygfält någonstans ute i bushen utanför Sjöbo, men om man kan köra där vet jag inte. På F10/Ängelholm finns väl en del som inte används av flyget, hur är det med den? Vad var det för ställe som KristianAE86 hade drifting på, har för mig att det var ett gammalt flygfält.

max
Kristianstad
Här sen Apr 2003

Re:

Stacken skrev:
Jag har flera gånger reflekterat över va få ställen det finns i skåne att ha konbana på.
Det finns tydligen ett gammal flygfält någonstans ute i bushen utanför Sjöbo, men om man kan köra där vet jag inte. På F10/Ängelholm finns väl en del som inte används av flyget, hur är det med den? Vad var det för ställe som KristianAE86 hade drifting på, har för mig att det var ett gammalt flygfält.

om det är Björka du tänker på så är det nog besvärligt, då det är P7 som har det numera. Tror jag i alla fall. Det finns inte så många asfalterade gamla flygfält i Skåne som inte används.

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
Bladh
Hagelstorp
Här sen Jul 2004

Björka utanför Sjöbo används av militären och polisen som övningsområde. Tyvärr...

Vespa PX 200 -83
Vespa P200 -80
Mazda MX-5 -91
Mitsubishi Pajero -15
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

Max skrev:
Stacken skrev:

om det är Björka du tänker på så är det nog besvärligt, då det är P7 som har det numera. Tror jag i alla fall. Det finns inte så många asfalterade gamla flygfält i Skåne som inte används.

Bladh skrev:
Björka utanför Sjöbo används av militären och polisen som övningsområde. Tyvärr...

Attans vilket mög. Tänk hur svårt det kan vara .

Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

F10 kan vi glömma med - Då egget arrenderar den biten tillsammans med ängelholms trafikskolor.

Allmänt banåkaforum
1254 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande