Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Gissa vem som agerar hare åt mig på ringen?
<<   1, 2, 3   >>
19 besök senaste veckan (12836 totalt)
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2745


Trådstartare
Jepp så är det, men som sagt så länge man tar luft på de vanliga kända ställena är det ju aldrig något problem. Där går det ju bara rakt fram. Det är ju värre när bilen tar luft mitt i en kurva och flyttar sig i sidled en helvmeter, sådant tenderar att ge ett större avsläpp oavsett storleken på äggen

Vi har ju gått igenom detta. Men jag kan dra det en gång till. Lyfter bilen ca ett par decimeter i uppförsbacken Kesselchen, ja då är man inte på ett utprovat optimalt chassi med rätt inställning för ringen. Man kommer givetvis att bli lidande av det tidmässigt. Lyfter man under bromsning I uppförsbacken i Tiergarten kommandes på ett fullfartsvarv med 280 GPS km/h, ja då tenderar man oavsett hur mycket hår man har på bröstet att bli lidande. Osv. Är man på ett så hårt chassi med för liten fjädringsväg kommer man t o m att fega över de vanliga ställena där en liten luftfärd alltid ingår. Man vill ju liksom inte flyga för högt, lite läskigt då landningen ofta blir lite svår med stumma chassin.

Som sagt de vanliga ställena tar de flesta luft om man gasar lite och det är inget som stör för där går det rakt fram ju. Inga avsläpp nödvändiga. Mitt i kurva, ja tar man luft där när det går fort är gasavsläpp helt nödvändigt för att inte åka av. Det var väl ungefär vad som sades sist oxå, tidförlust..

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
nickestrid
Stockholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 270



Re:

OFFkeFF skrev:

Vackra bilder, på en hiskeligt hemsk csl, tur att du stripat av den



Själv så tycker jag att Gautes strajpning är det coolast och snyggase någon någonsin gjort med sin CSL...!! thumbs up thumbs up thumbs up
Blev lite ledsen när jag såg den på Blocket "avklädd"... Men så är jag ju en stor fan av Art Cars'en

_________________
Nicklas strid
BMW M2 BTG-Räser
Porsche 964 Turbo -92
Citera
houke
Utanför Trelleborg/Skaune :)
Här sen Jul 2006
Inlägg: 717



Håller med Nicke till 110%, stenrätt gjort.På ringen är CSL:erna dussinbilar tyvärr men Gautes går man inte oberrörd förbi;)

Jag är för feg för sånna utsvävningar dock på min egen

ArtCars Rules:) Min store grabb (3,5år och biltokig) fick denna i (H)Julklapp



samt A0 utskrift på pappa in action:


_________________
Henrik Hellman
BMW 1M -12
BMW M3 E36 Limo-98
BMW 530D Touring M-sport LCI-07
Citera
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004
Inlägg: 793



Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Jepp så är det, men som sagt så länge man tar luft på de vanliga kända ställena är det ju aldrig något problem. Där går det ju bara rakt fram. Det är ju värre när bilen tar luft mitt i en kurva och flyttar sig i sidled en helvmeter, sådant tenderar att ge ett större avsläpp oavsett storleken på äggen

Vi har ju gått igenom detta. Men jag kan dra det en gång till. Lyfter bilen ca ett par decimeter i uppförsbacken Kesselchen, ja då är man inte på ett utprovat optimalt chassi med rätt inställning för ringen. Man kommer givetvis att bli lidande av det tidmässigt. Lyfter man under bromsning I uppförsbacken i Tiergarten kommandes på ett fullfartsvarv med 280 GPS km/h, ja då tenderar man oavsett hur mycket hår man har på bröstet att bli lidande. Osv. Är man på ett så hårt chassi med för liten fjädringsväg kommer man t o m att fega över de vanliga ställena där en liten luftfärd alltid ingår. Man vill ju liksom inte flyga för högt, lite läskigt då landningen ofta blir lite svår med stumma chassin.

Som sagt de vanliga ställena tar de flesta luft om man gasar lite och det är inget som stör för där går det rakt fram ju. Inga avsläpp nödvändiga. Mitt i kurva, ja tar man luft där när det går fort är gasavsläpp helt nödvändigt för att inte åka av. Det var väl ungefär vad som sades sist oxå, tidförlust..


http://sv.wikipedia.org/wiki/Ironi

_________________
Patrik Ljunggren
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Re:

Houke skrev:
Håller med Nicke till 110%, stenrätt gjort.På ringen är CSL:erna dussinbilar tyvärr men Gautes går man inte oberrörd förbi;)

Jag är för feg för sånna utsvävningar dock på min egen

ArtCars Rules:) Min store grabb (3,5år och biltokig) fick denna i (H)Julklapp



]


Kom igen nu, Houke!!

Fega inte!!!

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



originalet:



Frank Stellas Art Car:



Christian Menzel har ju kört BMW med hostmedicinreklam:


_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
nickestrid
Stockholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 270



Re:

Houke skrev:


Jag är för feg för sånna utsvävningar dock på min egen

ArtCars Rules:) Min store grabb (3,5år och biltokig)


Men vad väntar du på Houke???
om du har en biltokig grabb på 3,5 år, så låt han för bövelen gå lös på CSL'en med en "air brush" och gör något unikt!!! Din alldeles egen "Art car"

_________________
Nicklas strid
BMW M2 BTG-Räser
Porsche 964 Turbo -92
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20152



Re:

nickestrid skrev:
Men vad väntar du på Houke???
om du har en biltokig grabb på 3,5 år, så låt han för bövelen gå lös på CSL'en med en "air brush" och gör något unikt!!! Din alldeles egen "Art car"
Montera vit vinyl over hela bilen (över lister och rutor också) så skulle det väl funka.
ArtCar alá vaxkrita

Kungen på dagis, ha pappas bil som ritblock (lite skarpa ord från andra fäder som inte täckt bilen med vinyl kanske ).

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497



Min förra chefs son var vänlig att "rita" hela hans Z3'a med vassa stenar.. Han hade nog vart glad för folie, även om det inte säkert hade räddat honom

Har inget mot utspökade racebilar, men snabba gatbilar ska inte ha för avancerade mönster för att passa min smak.
Men hitta en del coolt när jag googlade lite folie nyss, camo-lambon var fräck som fan

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2745


Trådstartare
Re:

RS Patrik skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Jepp så är det, men som sagt så länge man tar luft på de vanliga kända ställena är det ju aldrig något problem. Där går det ju bara rakt fram. Det är ju värre när bilen tar luft mitt i en kurva och flyttar sig i sidled en helvmeter, sådant tenderar att ge ett större avsläpp oavsett storleken på äggen

Vi har ju gått igenom detta. Men jag kan dra det en gång till. Lyfter bilen ca ett par decimeter i uppförsbacken Kesselchen, ja då är man inte på ett utprovat optimalt chassi med rätt inställning för ringen. Man kommer givetvis att bli lidande av det tidmässigt. Lyfter man under bromsning I uppförsbacken i Tiergarten kommandes på ett fullfartsvarv med 280 GPS km/h, ja då tenderar man oavsett hur mycket hår man har på bröstet att bli lidande. Osv. Är man på ett så hårt chassi med för liten fjädringsväg kommer man t o m att fega över de vanliga ställena där en liten luftfärd alltid ingår. Man vill ju liksom inte flyga för högt, lite läskigt då landningen ofta blir lite svår med stumma chassin.

Som sagt de vanliga ställena tar de flesta luft om man gasar lite och det är inget som stör för där går det rakt fram ju. Inga avsläpp nödvändiga. Mitt i kurva, ja tar man luft där när det går fort är gasavsläpp helt nödvändigt för att inte åka av. Det var väl ungefär vad som sades sist oxå, tidförlust..


http://sv.wikipedia.org/wiki/Ironi


Aouch, sorry..som sagt kommunikation är svårt nog live, på forum än svårare. På utländska forum är ironi helt omöjligt att lyckas väl med. Nåväl ironi är kul.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
RS Patrik skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Jepp så är det, men som sagt så länge man tar luft på de vanliga kända ställena är det ju aldrig något problem. Där går det ju bara rakt fram. Det är ju värre när bilen tar luft mitt i en kurva och flyttar sig i sidled en helvmeter, sådant tenderar att ge ett större avsläpp oavsett storleken på äggen

Vi har ju gått igenom detta. Men jag kan dra det en gång till. Lyfter bilen ca ett par decimeter i uppförsbacken Kesselchen, ja då är man inte på ett utprovat optimalt chassi med rätt inställning för ringen. Man kommer givetvis att bli lidande av det tidmässigt. Lyfter man under bromsning I uppförsbacken i Tiergarten kommandes på ett fullfartsvarv med 280 GPS km/h, ja då tenderar man oavsett hur mycket hår man har på bröstet att bli lidande. Osv. Är man på ett så hårt chassi med för liten fjädringsväg kommer man t o m att fega över de vanliga ställena där en liten luftfärd alltid ingår. Man vill ju liksom inte flyga för högt, lite läskigt då landningen ofta blir lite svår med stumma chassin.

Som sagt de vanliga ställena tar de flesta luft om man gasar lite och det är inget som stör för där går det rakt fram ju. Inga avsläpp nödvändiga. Mitt i kurva, ja tar man luft där när det går fort är gasavsläpp helt nödvändigt för att inte åka av. Det var väl ungefär vad som sades sist oxå, tidförlust..


http://sv.wikipedia.org/wiki/Ironi


Aouch, sorry..som sagt kommunikation är svårt nog live, på forum än svårare. På utländska forum är ironi helt omöjligt att lyckas väl med. Nåväl ironi är kul.




PS: jag har också abstinens.....

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2745


Trådstartare
Ja jäklar Houke, den var ju skön..vilken art car
Annars är frank stellas en favorit oxå. Valde mellan den och Alexander C. Valde Alexander för det var den första Artcar, samt att den gjordes på CSL.

Eller ännu bättre som nämnts, låt grabben gå loss på bilen. En riktigt cool ide faktiskt, vit grund så kan det ju bli hur coolt som helst thumbs up

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004
Inlägg: 793



Bröderna Carlsson på Häggenäs har en kund som folierade en svart 997 RS genomskinligt och lät sedan en art director med en flaska Tequila och en spritpenna gå lös, galet är en understatement...

_________________
Patrik Ljunggren
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Re:

RS Patrik skrev:
Bröderna Carlsson på Häggenäs har en kund som folierade en svart 997 RS genomskinligt och lät sedan en art director med en flaska Tequila och en spritpenna gå lös, galet är en understatement...


SÅ rätt!!! thumbs up

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Vågar man fråga ungefär vad en helstripning kostar?

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2745


Trådstartare
Nu håller väl många fler på med att foliera bilar än när jag gjorde min så kanske har priset gåt ner.
Nåväl jag betalade 16000kr och när de var klara sade de, aldrig att vi gör detta igen för så lite pengar. Vilket jag kan förstå för det var så många färger i mitt motiv. Så de fick lägga lager på lager och gå förhand med skalpellen, igen och igen och igen. Som hjälp hade de min 1:18 Alexander Calder bil

En färg skulle de ta ca 15000kr för sade de när de var klara, t e x helvit.

Man kan ju köra ut hela grejen i dator med dessa skrivare och det blir då inget lager på lager lappning, men det lär vara dyrt. Vad som förvånade mig var att många som såg bilen, t e x på ringen tog den för lackad

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20152



Det är ju ingen större skillnad att helfoliera en ringtaxi mot en vanlig taxi, det finns ganska gott om firmor som gör det (även med printad film) så det borde inte vara svårt att få kostnadsförslag.

Att göra det på en framdel (front/huv/skärmar) är nog mycket rimligare än exakt hela bilen (tajma printad design med A,B,C-stolpar, fönster etc).

Men även med 15 så är det billigare än en vit hellack (2st egentligen eftersom originallacken finns kvar under) .

Ska det bara vara en färg så finns ju alltid möjligheten att skaffa vinyl själv och leka sig fram, efter nån dags pillande och många kvadratmeter i sopbingen så inser man varför yrkeskunnande kostar

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1131



Stämmer in i kören, Calder strajpningen satt riktigt bra på CSL:en. thumbs up thumbs up

Av ren nyfikenhet, kan man köpa sådan här vinyl som privatperson någonstans?
Har alldeles för mycket tid över, vore kul och testa lite..

_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
Roxnäs
Stockholm
Här sen Sep 2007
Inlägg: 1038



Är det någon som kan rekomendera något företag i STHLM som håller på med foliering av bilar?

_________________
Lars Roxnäs
Skoda Octavia #5 MSLS
http://www.facebook.com/OrbyGummiJlRacingTeam
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2745


Trådstartare
Som jag nämt flera gånger under åren och även i denna tråd. www.rix90.se gjorde min. De har hållit på extremt länge med detta och folierar i princip det mesta som åker i sthlm. Min bil var värre(läs svårare) än arlanda express tåget att foliera sade dem Som sagt folie är ju inget nytt fenomen, allt vad heter polis, taxi, ambulerande fordon mm har ju i alla tider vartit folierade.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20152



Re:

Tobias H skrev:
Av ren nyfikenhet, kan man köpa sådan här vinyl som privatperson någonstans?
Har alldeles för mycket tid över, vore kul och testa lite..
tex www.sericomex.com (produkter>Signmaterial>Mactac tex).
Ring och hör dig för.

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
Nürburgring
Gissa vem som agerar hare åt mig på ringen?
<<   1, 2, 3   >>
19 besök senaste veckan (12836 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande