Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Gissa vem som agerar hare åt mig på ringen?
<<   1, 2, 3   >>
19 besök senaste veckan (12836 totalt)
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Jepp så är det, men som sagt så länge man tar luft på de vanliga kända ställena är det ju aldrig något problem. Där går det ju bara rakt fram. Det är ju värre när bilen tar luft mitt i en kurva och flyttar sig i sidled en helvmeter, sådant tenderar att ge ett större avsläpp oavsett storleken på äggen

Vi har ju gått igenom detta. Men jag kan dra det en gång till. Lyfter bilen ca ett par decimeter i uppförsbacken Kesselchen, ja då är man inte på ett utprovat optimalt chassi med rätt inställning för ringen. Man kommer givetvis att bli lidande av det tidmässigt. Lyfter man under bromsning I uppförsbacken i Tiergarten kommandes på ett fullfartsvarv med 280 GPS km/h, ja då tenderar man oavsett hur mycket hår man har på bröstet att bli lidande. Osv. Är man på ett så hårt chassi med för liten fjädringsväg kommer man t o m att fega över de vanliga ställena där en liten luftfärd alltid ingår. Man vill ju liksom inte flyga för högt, lite läskigt då landningen ofta blir lite svår med stumma chassin.

Som sagt de vanliga ställena tar de flesta luft om man gasar lite och det är inget som stör för där går det rakt fram ju. Inga avsläpp nödvändiga. Mitt i kurva, ja tar man luft där när det går fort är gasavsläpp helt nödvändigt för att inte åka av. Det var väl ungefär vad som sades sist oxå, tidförlust..

Stockholm
Här sen Okt 2005

Re:

OFFkeFF skrev:

Vackra bilder, på en hiskeligt hemsk csl, tur att du stripat av den

Själv så tycker jag att Gautes strajpning är det coolast och snyggase någon någonsin gjort med sin CSL...!! thumbs up thumbs up thumbs up
Blev lite ledsen när jag såg den på Blocket "avklädd"... Men så är jag ju en stor fan av Art Cars'en

Citera
houke
Utanför Trelleborg/Skaune :)
Här sen Jul 2006

Håller med Nicke till 110%, stenrätt gjort.På ringen är CSL:erna dussinbilar tyvärr men Gautes går man inte oberrörd förbi;)

Jag är för feg för sånna utsvävningar dock på min egen

ArtCars Rules:) Min store grabb (3,5år och biltokig) fick denna i (H)Julklapp

samt A0 utskrift på pappa in action:

BMW 530D Touring M-sport LCI-07
Citera
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Jepp så är det, men som sagt så länge man tar luft på de vanliga kända ställena är det ju aldrig något problem. Där går det ju bara rakt fram. Det är ju värre när bilen tar luft mitt i en kurva och flyttar sig i sidled en helvmeter, sådant tenderar att ge ett större avsläpp oavsett storleken på äggen

Vi har ju gått igenom detta. Men jag kan dra det en gång till. Lyfter bilen ca ett par decimeter i uppförsbacken Kesselchen, ja då är man inte på ett utprovat optimalt chassi med rätt inställning för ringen. Man kommer givetvis att bli lidande av det tidmässigt. Lyfter man under bromsning I uppförsbacken i Tiergarten kommandes på ett fullfartsvarv med 280 GPS km/h, ja då tenderar man oavsett hur mycket hår man har på bröstet att bli lidande. Osv. Är man på ett så hårt chassi med för liten fjädringsväg kommer man t o m att fega över de vanliga ställena där en liten luftfärd alltid ingår. Man vill ju liksom inte flyga för högt, lite läskigt då landningen ofta blir lite svår med stumma chassin.

Som sagt de vanliga ställena tar de flesta luft om man gasar lite och det är inget som stör för där går det rakt fram ju. Inga avsläpp nödvändiga. Mitt i kurva, ja tar man luft där när det går fort är gasavsläpp helt nödvändigt för att inte åka av. Det var väl ungefär vad som sades sist oxå, tidförlust..

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ironi

Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

Houke skrev:
Håller med Nicke till 110%, stenrätt gjort.På ringen är CSL:erna dussinbilar tyvärr men Gautes går man inte oberrörd förbi;)

ArtCars Rules:) Min store grabb (3,5år och biltokig) fick denna i (H)Julklapp

]

Kom igen nu, Houke!!

Fega inte!!!

Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

originalet:

Frank Stellas Art Car:

Christian Menzel har ju kört BMW med hostmedicinreklam:

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
nickestrid
Stockholm
Här sen Okt 2005

Re:

Houke skrev:

ArtCars Rules:) Min store grabb (3,5år och biltokig)

Men vad väntar du på Houke???
om du har en biltokig grabb på 3,5 år, så låt han för bövelen gå lös på CSL'en med en "air brush" och gör något unikt!!! Din alldeles egen "Art car"

Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

nickestrid skrev:
Men vad väntar du på Houke???
om du har en biltokig grabb på 3,5 år, så låt han för bövelen gå lös på CSL'en med en "air brush" och gör något unikt!!! Din alldeles egen "Art car"
Montera vit vinyl over hela bilen (över lister och rutor också) så skulle det väl funka.
ArtCar alá vaxkrita

Kungen på dagis, ha pappas bil som ritblock (lite skarpa ord från andra fäder som inte täckt bilen med vinyl kanske ).

OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006

Min förra chefs son var vänlig att "rita" hela hans Z3'a med vassa stenar.. Han hade nog vart glad för folie, även om det inte säkert hade räddat honom

Har inget mot utspökade racebilar, men snabba gatbilar ska inte ha för avancerade mönster för att passa min smak.
Men hitta en del coolt när jag googlade lite folie nyss, camo-lambon var fräck som fan

Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Re:

RS Patrik skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:

Aouch, sorry..som sagt kommunikation är svårt nog live, på forum än svårare. På utländska forum är ironi helt omöjligt att lyckas väl med. Nåväl ironi är kul.

Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
RS Patrik skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:

Aouch, sorry..som sagt kommunikation är svårt nog live, på forum än svårare. På utländska forum är ironi helt omöjligt att lyckas väl med. Nåväl ironi är kul.

PS: jag har också abstinens.....

Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Ja jäklar Houke, den var ju skön..vilken art car
Annars är frank stellas en favorit oxå. Valde mellan den och Alexander C. Valde Alexander för det var den första Artcar, samt att den gjordes på CSL.

Eller ännu bättre som nämnts, låt grabben gå loss på bilen. En riktigt cool ide faktiskt, vit grund så kan det ju bli hur coolt som helst thumbs up

Skåne
Här sen Mar 2004

Bröderna Carlsson på Häggenäs har en kund som folierade en svart 997 RS genomskinligt och lät sedan en art director med en flaska Tequila och en spritpenna gå lös, galet är en understatement...

Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

RS Patrik skrev:
Bröderna Carlsson på Häggenäs har en kund som folierade en svart 997 RS genomskinligt och lät sedan en art director med en flaska Tequila och en spritpenna gå lös, galet är en understatement...

SÅ rätt!!! thumbs up

Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006

Moderator i ett av underforumen

Vågar man fråga ungefär vad en helstripning kostar?

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Nu håller väl många fler på med att foliera bilar än när jag gjorde min så kanske har priset gåt ner.
Nåväl jag betalade 16000kr och när de var klara sade de, aldrig att vi gör detta igen för så lite pengar. Vilket jag kan förstå för det var så många färger i mitt motiv. Så de fick lägga lager på lager och gå förhand med skalpellen, igen och igen och igen. Som hjälp hade de min 1:18 Alexander Calder bil

En färg skulle de ta ca 15000kr för sade de när de var klara, t e x helvit.

Man kan ju köra ut hela grejen i dator med dessa skrivare och det blir då inget lager på lager lappning, men det lär vara dyrt. Vad som förvånade mig var att många som såg bilen, t e x på ringen tog den för lackad

Fixhult
Här sen Apr 2004

Det är ju ingen större skillnad att helfoliera en ringtaxi mot en vanlig taxi, det finns ganska gott om firmor som gör det (även med printad film) så det borde inte vara svårt att få kostnadsförslag.

Att göra det på en framdel (front/huv/skärmar) är nog mycket rimligare än exakt hela bilen (tajma printad design med A,B,C-stolpar, fönster etc).

Men även med 15 så är det billigare än en vit hellack (2st egentligen eftersom originallacken finns kvar under) .

Ska det bara vara en färg så finns ju alltid möjligheten att skaffa vinyl själv och leka sig fram, efter nån dags pillande och många kvadratmeter i sopbingen så inser man varför yrkeskunnande kostar

Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004

Stämmer in i kören, Calder strajpningen satt riktigt bra på CSL:en. thumbs up thumbs up

Av ren nyfikenhet, kan man köpa sådan här vinyl som privatperson någonstans?
Har alldeles för mycket tid över, vore kul och testa lite..

Roxnäs
Stockholm
Här sen Sep 2007

Är det någon som kan rekomendera något företag i STHLM som håller på med foliering av bilar?

Skoda Octavia #5 MSLS
http://www.facebook.com/OrbyGummiJlRacingTeam
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Som jag nämt flera gånger under åren och även i denna tråd. www.rix90.se gjorde min. De har hållit på extremt länge med detta och folierar i princip det mesta som åker i sthlm. Min bil var värre(läs svårare) än arlanda express tåget att foliera sade dem Som sagt folie är ju inget nytt fenomen, allt vad heter polis, taxi, ambulerande fordon mm har ju i alla tider vartit folierade.

Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Tobias H skrev:
Av ren nyfikenhet, kan man köpa sådan här vinyl som privatperson någonstans?
Har alldeles för mycket tid över, vore kul och testa lite..
tex www.sericomex.com (produkter>Signmaterial>Mactac tex).
Ring och hör dig för.

Nürburgring
Gissa vem som agerar hare åt mig på ringen?
<<   1, 2, 3   >>
19 besök senaste veckan (12836 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande