| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
tolkning av belysnings regler ? vad behövs...
|
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (16953 totalt) |
|
Får bara Gotland banlicens så blir det av med semester-rejs där i år. Jag är övertygad att alla bilar som platsar och kommer dit får köra.
Men som sagt: Först måste deras licens bli klar. Men Precis som du nämner Björn så bör ju bilarna vara någotsånär lika även för en sådan grej. och i förlängningen kanske man kunde tänka sig en gemensam final där placering i egen serie bestämmer om man får vara med eller inte. Typ plac 1-10 i var serie. Men det är ju en annan liten serie (till antalet) som utser svensk mästare i långlopp... |
||
|
Re:
Hej Björn Hur går det med bilbygget. Jag håller med om att det vore kul med ett utbyte och vi har det att man är väl kommen att prova på en tävling utan att dra hela valsen i mån av plats. Gotland ligger med i våran kalender utom serien men jag har inte hört om dom har fått banlicens ännu, men det är väl som Mia säger att det blir trångt med alla på en gång. Sedan har vi ju en del skillnader i reglementena som ju gör att det alldrig blir helt rättvist. Men någon form av utbyte borde det gå att få till. Kanske att ett antal av de bilar i varje serie som skaffat sig flest varv totalt under året. Då gäller det att det rullar varje tävling och inte går sönder så det kanske ger att det inte är de absolut vassaste bilarna som får vara med? Men var när hur kanske samla poäng i år och racet kör nästa år så det finns tid att planera. _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||
|
Re:
' Det var väl inte svensk mästare utan det var väl RM status det var. _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||
|
Fick en ide till, kanske köra lag tävling med ett lag från varje serie med kanske fem bilar från varje serie alltid på banan så när någon går i depå får någon annan köra ut från laget och hälla på länge om vi hittar någon bana som kan tillåta tex 12 timmar eller så. Med en min gräns på varv tid som inte får underskridas så tar vi bort nyttan av det absolut vassaste.
_________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||
|
Kan ingen kunnig splittra den här tråden till en lämplig samarbetstråd för långlopp???
Gotlandsracet måste ju gå att genomföra på något sätt, finns ju annat än SBF åkså men är banan inte säker så vill man ju inte åka där ändå. Sen är frågan om vi måste ha pettimeterrättvisa? Är racet bara tillräkligt långt lär det jämna ut sig. Bara vi upprätthåller säkerheten. 24-timmars Tror tyvär inte på lagtävlig i den formen även om det är en kul ide. Titta på tråden Alfa 75tsLL någoting. När det gäller arrangemaget så tror jag man kan åka väldigt många på tex. Gotland. Kunde bli någon form av Nordic VNL i mitt i sommaren med nästan dagsljus hela racet, eller varför inte 18-timmars vid midssomartid då är det ljust hela tiden. Arrangemanget på banan tror jag man kan göra väldigt enkelt. Jag har viss rutin på det sedan hyrkarttiden med alla 24-6 timmars race jag har gjort med något tillsammans med Skoghag som blivit riktigt lyckade och lätta att göra. _________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
tolkning av belysnings regler ? vad behövs...
|
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (16953 totalt) |