| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
The Stig får sparken ifrån Top Gear?
|
3982 besök totalt |
|
http://www.automotorsport.se/nyhetsb "En av Storbritanniens bäst bevakade hemligheter har röjts: "The Stig" är Ben Collins, 33-årig racerförare och stuntman i senaste James Bond-filmen. Han avslöjade sig själv - och riskerar nu sparken från "Top Gear" Vad tror ni, blir han sparkad?
|
||||||
|
|
||||||
|
Även om det är han så är det kanske inte han? Menar att det kanske är ett PR-trick för att få bort alla misstankar om den "rätte" Stig?
_________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||||
|
Även om de byter lite nu och då så lär de aldrig tillkänna ge det. "The Stig" är ju ett koncept, oavsett vem det är (den Amerikanska och Afrikanska nämndes iofs som "kusier" har jag för mig).
När "The Stig" hoppade backe i Lillehammer med snöskoter så var det ju ytterligare nån annan. Vem bryr sig om mannen bakom clownmasken?
Jo, den som hänger upp sin bils berättigande på hur högt upp den är på TopGears lista
|
||||||
|
Re:
Skoterhoppningen stod väl Dan Lang ifrån Åre för. _________________ /Petter Ledin |
||||||
|
Fascinerande att det hållits hemligt så länge... för ganska många har trots allt vetat om det.
|
||||||
|
Undrar om dom tänker ringa och erbjuda mig jobbet som "the Stig" nu? Bäst att sätta sig vid telefonen och vänta.
_________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity. |
||||||
|
Re:
Duved är han ifrån...
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
|
Re:
Du har så rätt
_________________ /Petter Ledin |
||||||
|
Dessutom har det funnits rätt många bevis på att det är han, utöver Hammonds kraschrapport. Bland annat syntes hans ansikte i backspegeln på Zondan den senaste säsongen. Han har deltagit i flera saker på Top Gear, till exempel fotbollen, när de kör en Bowler Wildcat och en WRC-bil ner för en gräskulle och som bilföraren i stuntet att hoppa fallskärm rakt in i en bil. Det finns massor att läsa om detta på www.finalgear.com.
Dessutom ingår det i Stigs (antar att det syftas på Collins i detta fall) kontrakt att han kommer att sparkas om pressen får reda på vem det är, oavsett vem på kontoret som har läckt, detta enligt en radiointervju som Hammond gjorde relativt nyligen. Men det finns ju som redan nämnts en hel del andra Stigs också. Kovalainen körde Renaults F1-bil runt testbanan. Lang som ni redan har nämnt och sen är det ibland testförare för olika tillverkare som kör bilen runt testbanan, till exempel för Koenigseggen som kraschades så har jag för mig att det inte var Collins som körde. |
||||||
|
|
||||||
|
Tänk att the Stig kan faschinera vuxna människor på samma sätt som barnen faschineras av jultomten.
Märkligt
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
|
Re:
Är det inte samma person Han måste ju ha nåt att göra resten av året också.
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
|
Re:
Tänkte inte på det... Så är det givetvis
Då har jag ett stalltips, the Stig ver 3.0 kommer att ha en röd outfit. Snövits dagar är räknade. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||
http://www.finalgear.com/ _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
3982 besök totalt |