| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Säsong 4 av Rejsa.nu's liga
|
2739 besök totalt |
|
Tänkte att vi skulle starta en tråd rörande säsong 4 av våran online-liga. Nu är det ju bara en tävling kvar av säsong 3 där vi kört Ferarri 360-bilar. Intresset har ju inte varit riktigt på topp med ca 8 bilar per race. Här kommer lite förslag till nästa liga: * Jag föreslår att den baseras på ETCC-modden. * Jag tycker att den ska sträcka sig över 10 veckor. * Jag tycker att vi kör med samma regler som vi kört med i 360C-ligan. * Kval: Hur tycker ni att det fungerat med att köra kval på det viset som vi kört nu? Mao en bil i taget och inte alla på en gång. * Racelängd: Sätter vi racelängden till 100% så blir loppen 12 varv. Alternativ: Vartannat lopp sprintlopp och vartannat ett långlopp. * Banor: Här tycker jag att vi kör 5 lopp på de F1-banor som ligger där som orginal och 5 lopp på nya banor (dock på banor som vi vet fungerar tex Mantorp, Road America, Misano, Mugello osv) Ja vad har ni för mer funderingar??? Jag har ett förslag som jag vill att ni funderar på: Det finns ett annat svenskt gäng som också ska starta en ETCC-liga. De heter Swedish Sim Racers. A Kronberg och C Waltgård från vår liga kör i deras nuvarande M3C-liga. Ska vi slå ihop våra ligor och köra en STOR liga?? De är ungefär lika många som oss. Det skulle bli startfält på 16-18 bilar istället för 6-8 som nu. Eller ska vi utmana dem?? Göra någon sorts liga Rejsa.nu vs SSR??? _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Jag kör gärna på med en längre 360 säsong, men det är jag väl ganska ensam om. Verkar ju som vi tappar fler och fler i den som redan går.
ETCC är väl alternativet annars. Med reglerna som är nu så funkar det ju bra. Sprintrace vetefasen alltså, 12 varv som är 100% känns till och med lite för kort. Depåstopp skall vi absolut ha tycker jag, det gör det hela mycket roligare. Gå samman med SSRs cup spelar inte mig någon roll för jag hade tänkt köra i den också i vilket fall. _________________ Christian Waltgård |
||
|
Vi skulle ha en modifierad gdb-fil som hade mer än 12 varv ifall vi skulle köra långlopp.
Depåstoppen tycker jag också ska få vara kvar! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Slå gärna ihop det till en större liga, det är roligare om vi är fler på banan.
Kör gärna två race på 12 varv varje söndag. Mindre friträning, mindre kval och mer race är melodin. Envarvskvalet är väl kul iofs, men det tar långt tid..... mycket väntan. Kanske ett fritt kval men på kort tid. Kör man race mot datorn så har man bara 3 varv på sig, kanske något liknande? _________________ Pär Hylander |
||
|
Upplägget till nästa serie i Rejsa.nu tycker jag värkar bra tror det blir tuffa o jämna race i ETCC,angående att gå ihop med SMR så vore väl båda sakerna kul,det skulle vara roligt att raca mot andra ,men det är också kul om det är många i racena så det är väl lika kul vilket som,Det skulle vara bra om några som är duktiga på setups ville ge en förklaring på vad man behöver tänka på när man ska fixa setups,Jag menar inte att någon ska lämna ut sin personliga setups om dom inte vill,Utan bara så vi som inte är så bra på setups får en bra grund setups,Sedan får ju var o en fixa det som passar dom bäst,Det bör bli roligare race om alla kan få till inställningar på bilarna som är ok,
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
Jag måste hålla med, det låter inte alls tokigt. Roligt med stora och fyllda startfält.
Själv är karriären som simracer över snart. Lämnar tillbaks kabelmodemet i slutet av månaden... Har köpt ett hus, flyttar i December. Hoppas att jag kan få ADSL, annars tror jag att det kan vara helt - är inte sugen på att sätta mig med modem igen. Det blir i varje fall en internet fri vinter. Så jag kanske kan masa mig ut i garaget och skruva lite så jag får igång bilskrället till våren... //Micke _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||
Grattisgrattis till hus! T o m på vischan där jag bor har vi numera ADSL, funkar faktiskt helt ok. Däremot så tror jag inte så mycket på det där med garage i vinter, jag tror snarare du kommer att veta en del del om hammare, skruvdragare och tapetbord om några månader....
Till nästa höst kommer du säkert tillbaka som simracer med förnyad entusiasm! Fördelen med hus är att man kan ha en dator igång alltid (utan att bli vansinnig på ljudet) vilket gör internetaccessen omedelbar! _________________ Pär Hylander |
||
|
Lycka till med huset, Micke!
Här är mina tankar om säsong 4: Huvudsaken är att man får lagom stora, helst jämna startfält. Om man gör det genom att slå ihop serierna eller köra serie mot serie spelar mindre roll. Shoot-out-kvalet är skoj, men jag håller med om att det tar lite för lång tid om man är många som kör. Mycket vänta och titta då, men det är ju rättvist att ingen behöver riskera att nån annan bil är i vägen på kval-varvet. Jag är sugen på att prova ett sprint-race och sen ett längre med depåstopp och omvänd startgrid. Alltså den som vinner sprintracet startar sist, tvåan näst sist o.s.v. Har ju varit lite struligt att få till startordningen, men nu finns det en "edit startgrid"-knapp när man host:ar. Har inte testat den själv, nån annan som vet vad man kan göra med den? Risken finns ju i.o.f.s. att det blir kaos i starten om de snabbaste startar sist, men det kan också bli ännu tätare, roligare race. Kanske värt att testa nån gång för att se hur det funkar i praktiken? _________________ /Ove Mörk |
||
|
Hej på er!!!
Nu har jag suttit och kört banor med ETCC-bilarna! Jag har enhälligt valt ut tio banor som jag tycker att vi ska köra på. Mina urvalskriterier har varit följande: * bra fps (vissa banor suger ordentligt här....) * omkörningsmöjligheter ska finnas * depåer odyl ska fungera (det måste vara banor utan buggar och så) * banorna ska vara lätta att installera * banorna ska vara intressanta... Följande banor ska vi köra på i Säsong 4: Interlagos (sprint) Mugello (långlopp) Hockenheim (sprint) Sugo (långlopp) A1-Ring (sprint) Brands Hatch (långlopp) Monza (sprint) Laguna Seca (långlopp) Donington (sprint) Grand Valley (långlopp) Sprint = 12 varv Långlopp = ca 20-25 varv Kvalen får vi köra som förut! Det tar för lång tid med shoot-out kval. obligatoriskt depå-stopp kör vi med i denna säsong också. Det funkade jättebra och blir ett litet extra spännande moment. Vi måste ha fler som hostar!! I säsong 3 har CWaltgard hostat vilket har gått jättebra! Dock kan han säkert inte vara med i alla racen så vi behöver flera!!!! Ska vi slå ihop oss med SSR? Jag tror att det blir svårt! Det behövs någon med snabb internetförbindelse och snabb dator för att det ska fungera. Så blir vi ca 10-15 pers så blir det nog "bara" en Rejsa.nu - liga. Får vi inte ihop så många så får vi hojta till i det forumet. Sen så ska det naturligtvis vara 10-15 som kör racen. Till Säsong 3 var vi väldigt många anmälda med bara 7-8 pers på banan samtidigt..... Dock tror jag ETCC-modden har lite med saken att göra. När ska vi börja? Jag tycker att vi börjar söndagen den 30 november! Då har alla valt bilar och så... Då kan vi sätta nästa söndag (23 nov) som en testomgång (test av servrar odyl). Jag kommer att starta en tråd rörande just Säsong 4 men jag tänkte bara skriva detta... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Jag tycker att man ska kunna välja bland alla bilar som är med...
Man kan gå in i menyn och lägga till bilarna även efter man installerat spelet. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Äh förresten varför inte börja redan nästa vecka?????
23 nov Interlagos (sprint) 30 nov Mugello (långlopp) 7 dec Hockenheim (sprint) 14 dec Sugo (långlopp) 21 dec A1-Ring (sprint) 28 dec Brands Hatch (långlopp) 4 jan Monza (sprint) 11 jan Laguna Seca (långlopp) 18 jan Donington (sprint) 25 jan Grand Valley (långlopp) _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Jo går väl men då måste de juh upp någon lista där man kan anmäla sig o välja bil osv _________________ mvh Viktor Pousette |
||
Jag tycker oves förslag är intressant! _________________ Pär Hylander |
||
|
ETCC säsong 4
När ska vi börja? Jag tycker att vi börjar söndagen den 30 november! Då har alla valt bilar och så... Då kan vi sätta nästa söndag (23 nov) som en testomgång (test av servrar odyl). Hej Niklas ! Ja tycker ditt förslag här ovan är bra.
_________________ Stig Fasth Stig RC Skara |
||
|
Nu har jag startat en tråd där ni kan anmäla er och så!
Jag skrev faktiskt att: * Ligan startar nästa söndag redan * Att vi kör kvalen "alla på en gång" för att snabba upp det hela om ni protesterar kan jag naturligtvis ändra dessa två saker...... Vad tycker ni???? _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Jag saknar Imola/San Marino! Saknar även Spa (fast den är lite lång) Däremot så tycker jag Sugo suger. A1-ring är inte heller någon höjdare. Flera av dom andra gillar jag skarpt! _________________ Pär Hylander |
||
|
De var med på min lista!!! Dock var det inte lätt att välja ut 10 banor som är bra! Jag hade en lista på 16 banor som var kul och så... Sen tänkte jag att jag tar de här! Det är så svårt att få till 15 personers favoritbanor...
Jag valde bort favvobanor som Road America (Elkhart Lake), Assen (skitkul bana), Spa (det är inte lika kul med ETCC-bilar), Albert PArk (kul faktiskt), Mantorp (!), Rockingham (kul med lite ovalbana).. Ni ser det var inte lätt.... Dock ska vi ha det i åtanke inför Säsong 5 med "vad-det-nu-blir"... I Säsong 5 skulle det vara kul att bara köra på Brittiska banor som, Brands Hatch, Bathurst, Knockhill, Rockingham, oulton Park, oran Park, Donington och Silverstone. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
2739 besök totalt |