| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Tips på bra bruks/bus bil 4wd
|
3955 besök totalt |
|
Önskar tips på bra bruks och bus bil 4wd. Pålitlig, lättmekad, bra tillgång till delar. Inte alltför dyr. Under 100'. Är det en bättre beg Audi A4 1.8T Quattro som gäller eller har ni andra tips? Subaru? (Jag har inte skruvat i Subaru). Annat? _________________ SO Johansson |
||||||||||
|
Spontant känns Audin som ett vettigt alternativ
Har ingen aning om hur Subaru är att skruva med men annars finns det väl en drös i den prisklassen
|
||||||||||
|
Re:
Varning för Seat
|
||||||||||
|
Re: Tips på bra bruks/bus bil 4wd
Eller samma drivlina i en Passat så får du "mer" för pengarna! _________________ Roger Näslund Datsun 240Z -73 Blivande banbil Datsun 280ZX -80 Sommarbil Ford Probe GT -93 Såld |
||||||||||
|
Denna såg jag på Blocket häromdan, 180 hk, quattro och endast 6500 mil!
http://www.blocket.se:80/vi/19838725 Köööp!!! |
||||||||||
|
Komfort så väljer man audi. Fokus på bus så slår Subarun audi alla dagar.
Subarun är driftsäker, så länge de inte varit toktrimmade, lådan som satt i GT'n håller inte för mer än 300hk. Luftmängsmätarna hade problem att hålla om man bytte luftfilter, eller till och med om motorn bara ville ha mer luft för ökad effekt. Finns ju lösningar på det också om man vill trimma.. Men standard är det inga problem. När ekonomin tillåter ska jag skaffa en GT eller WRX som åretrunt bil igen, oerhört trevliga och körglada bilar. Enda aber är lite hög förbrukning.. _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||||||||
|
Re:
Samma här, hade en VR6 Syncro -97:a som jag var riktigt nöjd med Dock var det innan jag provade på det här med banåka...
|
||||||||||
|
Är ju riktigt bra pris på EVo bilarna nu. ca 260 hk original, med lite bpu är det inga problem med 320 - 340 hk.
Edit: Du har ju även Mazda 323 gtr, Nissan Skyline gtr, Sunny gti-r, Mitsubishi Legnum VR4 samt Subaru Legacy B4 rsk. _________________ Douglas Richardson Mazda Rx-7 FD3S (såld) Nyinköpt Rx-7 Re amemiya Suzuki Swift GTI (brukis) |
||||||||||
|
Re:
Nissan Stagea Autech, dvs skyline fast kombi, 4wd, twinturbo allt det roliga
|
||||||||||
|
Re:
för att?? ngr av de sistnämda är kanske inte riktiga brukisar längre...fast den definitionen få ju alla avgöra för sig _________________ Philipp Klement |
||||||||||
|
Re:
Ägde en Seat Ibiza Cupra som var det sämsta skit jag nånsin haft. Ett å ett halvt år gammal bil som började rosta. Motorproblem när bilen stått still ett par veckor. La sjukt mycket pengar på en så pass ny bil så jag kommer för alltid att avsky Seat!
|
||||||||||
|
Finns inte... _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||||||
|
Där ser man... då får man alltså behålla pengarna så länge man letar en sån!!
_________________ Roger Näslund Datsun 240Z -73 Blivande banbil Datsun 280ZX -80 Sommarbil Ford Probe GT -93 Såld |
||||||||||
|
Re:
Byta länk armarna till ballare saker. De flesta som säljer nya länk armskitt säljer med kraftigare leder osv. Beroende på om du har sportchassi eller liknande så ett par coilovers om du har original annars brukar sport chassit funka hyfsat långt. En grövre krängningshämmare bak samt lite roligare hjulvinklar. Original är bilarna uppsatta för att understyra rätt så brutalt med hyfsat med toe in fram tex. Åker knappt nån toe in alls på min -04 och den är betydligt roligare. Sen ett par andra belägg. Jag kör carbotech XP8 runt om och har inte haft några problem med fadeing trots bankörning samt konbane aktiviteter med rdäck bettar utav bara h**** oxå
19" var inte optimalt för konbana dock
toyo RA1 funkade ypperligt i blött
_________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||||||
|
Passaten finns med quattrodrivlinan om man väljer V5, V6, W8 eller Diesel. Har aldrig fattat varför inte 1.8T gjordes med den... _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||||||
|
Gäller alla Passat med längsmonterat. Tvärs=Haldex - och Haldex är faktiskt inte så dåligt som många tror (jag var också en tvivaler...) Lätt bästa komprimissen är Golf V6 4motion, alltså Haldex. Finns med ryggsäck (men då heter den Bora) och som kombi (och det heter ju Variant på folka-språk). Kostar nada att försäkra, billig i drift, ingen kamrem (kedja serru). Fakstiskt rikigt roliga att köra - galet roliga på vintern. Visst, visst, det är ju ingen Evo, men de är prisvärt roligt. _________________ Henrik Eriksson Sluta jiddra, börja rejsa! |
||||||||||
|
Tyvärr kamkedja! Kamkedjan håller i evigheter, tyvärr håller inte släpor och spännare i evigheter och då junket sitter på växellådssidan så måste antingen lådan bort eller motorn ur bilen = dyrare än motorer med kamrem. Annars väldigt trevlig och körglad bil. _________________ Roland Johansson |
||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
3955 besök totalt |