Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
ROCS ETCC - Season 4
1, 2, 3   >>
5186 besök totalt
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator
Trådstartare
ROCS ETCC - Season 4

Tävlingsledningen informerar!!!!

På grund av diverse strul de senaste racen så kör vi forsättningsvis med två servrar om vi är 10 eller flera anmälda till ett race.

Sen vill jag justera regeln om omstart av racet. Om mer än hälften av startfältet inte kommer iväg som de ska i starten så startas loppet om.


Tävlingsledningen informerar!!!!

Warmup-sessionen är numera 15 minuter. Detta för att de som eventuellt blir utkastade ska ha en chans att koppla upp sig igen. Samt dels för att man ska kunna hämta dricka, gå på muggen och så innan racet.

Tävlingsledningen informerar!!!!

Jag vill uppmana alla att lägga in patchen 1.1

ALLA ska lägga in patchen!

http://revolution.drivingitalia.net/portal/index.php?Itemid=1


EDIT: Anmäl er till mig senast kl 12.00 racingdagen om ni vill vara med och köra på veckans race!!! Vi behöver veta hur många det blir!!!

Vi kör på söndagar. Servern startar ca Kl 16.00. Fri träning pågår ca 30min. Cirkus kl 16.30 startar kvalet. I och med att kvalet har startat så går det inte längre att joina spelet! Med andra ord så kan det vara bra att vara på plats innan 16.30.

Under kvalet chattar vi inte alls. Det kan vi göra efter kvalet.


KVALREGLER

Vi kör ett kval där alla kan köra samtidigt. Då går det lite snabbare.

Efter kvalet blir det femton minuters warm-up där man kan träna, snacka om kvalet, gå och hämta/avyttra dricka m.m. Man kan även köra nåt varv på banan om det är några sista-minuten inställningar man vill göra.

Ca Kl 17.00 startar racet. Samma sak gäller här: Chatta så lite som möjligt! Helst inte alls.


SERVER

Vi har ju allt ifrån modemanvändare till de som sitter på 10 Mbit-linor. Låt oss se hur många som är intresserade av detta och sen se hur vem som får/ska hosta. Blir vi inte så många kan vi bjuda in folk från andra ligor.


INSTÄLLNINGAR

Racelängd: Sprintlopp på 12-14 varv och Långlopp på 20-30 varv
Kval: 1 varv
Fuel/tire wear: 1X (normal)

Tillåtna Hjälpmedel:

Skador av
Clutch assist

Allt detta ställs in av den som hostar racet, så det är viktigt att han/hon kollar detta.


DEPÅSTOPP

Ett depåstopp är obligatoriskt. Ingen åtgärd under stoppet är nödvändig, men man måste in på sin plats och stanna.

Stoppet kan ske när som helst under racet, fast ej på sista varvet. Man får alltså inte gå i mål inne i depån, då räknas inte stoppet. Detta är extra viktigt om du har blivit varvad! På din display kanske det står att du är på varv 19 av 21, men ledaren kanske är på väg att gå i mål. Då missar du
stoppet!

Ett missat depåbesök ger 30 sekunders straff!

om man tjänar på att tanka/byta däck under depåbesöket vet jag inte, byta däck har jag svårt att tro är någon mening med om man inte tankar.
Att starta loppet med soppa för halva racet, och fylla på havlvägs kan vara en bra taktik. Fast kanske det är bättre att ha soppa för hela racet, och göra ett blixt-stopp? Jag vet inte...


PÅ BANAN

Lite regler om hur man får/bör bete sig på banan måste vi ha.

* Två däck på banan hela tiden, EDIT: kerbsen räknas INTE som bana.
* Ta det lugnt i starten. Kör bara om i första kurvan om det verkligen finns plats! Här blir det oftast kaos med massor av avåkningar.
om du kört av, se dig för när du ger dig ut på banan igen. Håll dig ur racelinjen tills du fått upp farten.

Några saker att tänka på. Vi kommer att köra olika snabbt och vara olika duktiga. Var beredd på att den framför kan bromsa mycket tidigare än du själv brukar göra. Det är nästan alltid den bakomvarandes fel om det smäller i denna situation!

Jag tycker inte att vi kör med "bestraffningar" i efterhand! Det här ska vi klara av iallafall, eller hur?

om du kommer för fort till en kurva, eller av vilken anledning som helst, finner att du måste gena och åker rakt fram och tjänar massor av tid så slå av på gasen så pass mycket att du inte har tjänat någon tid på detta. (Mao, slå av REJÄLT!).

Nu känner ju spelet iofs av om man genar vilt, då får man en "stop & go". Den måste man följa annars blir man automatiskt diskad i spelet!

OBS: Ett "stop & go" stopp räknas INTE som ett vanligt depåstopp!


PoÄNGBERÄKNING

Vi kör med samma poängberäkning som de gör i 2003 års F1 tycker jag. D.V.S:

10 Poäng
8 Poäng
6 Poäng
5 Poäng
4 Poäng
3 Poäng
2 Poäng
1 Poäng

4 extra poäng för poleposition!


OMSTART AV LOPPET

1. En masskrasch i starten: Eftersom vi kör med Damage: OFF så inga omstarter vid startkrascher!

2. Servern går ner: om server brakar innan 50% av loppet är kört så startar vi om. Om mer än 50% har gått, så räknas det som slutställning.

3. Om mer än hälften av startfältet inte kommer iväg som de ska i starten så startas loppet om.


ÖVRIGT

Information om hur och var man ska "joina" spelet kommer här på rejsa.nu-forumet.

Målsättningarna med denna lilla ROCS ETCC är tre:

Ha kul
Ha kul
Ha kul


PROGRAM

23 nov Interlagos (sprint)
30 nov Grand Valley (långlopp)
7 dec Hockenheim (sprint)
14 dec Sugo (långlopp)
21 dec A1-Ring (sprint)
28 dec Brands Hatch (långlopp)
4 jan Brands Hatch (långlopp) OMSTART
11 jan Monza (sprint)
18 jan Laguna Seca (långlopp)
25 jan Donington (sprint)
1 feb Mugello (långlopp)

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator
Trådstartare
Anmäl er här i forumet, i denna tråd. Vad ni heter och vilken bil ni vill köra.


Alfa Romeo Test #1
Art Engineering #60
Art Engineering #61
Audi Sport #30 oveM
Audi Sport #31 oscar A
Audi Sport #32 Stigs RC
Auto Delta #3 fuze
Auto Delta #4 CWaltgard
Auto Delta #5 Nypan
Auto Delta #56 Kavic
Autospektrum #7
Autospektrum #8 Jonas Larsson
Carly Motorsport #20 P Hylander
Carly Motorsport #21
Carly Motorsport #22 LarsA
Clever Cats #00 Gustav Uhlander
Clever Cats #15
Clever Cats #16
Flash Engineering #18 pv
Kristoffersson Motorsport #50 SpeedyGT
Kristoffersson Motorsport #51
Kristoffersson Motorsport #52
Podium Sport Sweden #27
Podium Sport Sweden #28
Pro Motorsports #12 pg_ice
Pro Motorsports #14 Niklas Maravic
Pro Motorsports #19
Scuderia Bigazzi #24 djungel-Jim
Scuderia Bigazzi #25
Seat Sport #9
Seat Sport #10
Seat Sport #30
Team Schnitzer #42 Kronberg
Team Schnitzer #43
Team Italy-Spain #1 Thomas T
Team Italy-Spain #2 Rocket Roger
Team Italy-Spain #33 fuze
Team Mampaey #11 HOOPoo

Då är vi uppe i 20 anmälda....

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4778



Jag anmäler mig med: Team Italy-Spain #1

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Stig Fasth
Skara
Här sen Jan 2003
Inlägg: 295



ROCS ETCC säsong 4

Ja är med i ETCC säsong 4
Team: AUDI SPORT
Bil nr: 32
Mitt rejsnamn : Stigs RC

_________________
Stig Fasth
Stig RC Skara
Citera
Rocket Roger
VARA (EMTUNGA)
Här sen Jan 2003
Inlägg: 138



Jag är med BMW Team Italy-Spain Nr2

_________________
Roger Jonsson
Citera
Kronberg
Uppsala
Här sen Apr 2003
Inlägg: 177



A. Kronberg
Team Schnitzer #42 tack!

_________________
/Anders Kronberg
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



Äntligen etcc! thumbs up

Scuderia Bigazzi #24 - djungel-Jim

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
CWaltgard
Goteborg
Här sen Jan 2003
Inlägg: 310



Auto Delta #4 !!!

_________________
Christian Waltgård
Citera
Ove Mörk
Skara
Här sen Jan 2003
Inlägg: 259



Audi Sport #30 - ove.M

_________________
/Ove Mörk
Citera
Oscar A

Här sen Jan 2003
Inlägg: 44



Jag är mé
Audi Sport #31 - oscar Andersson
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Skååååda - Autospectrum nr 7

_________________
Pär Hylander
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 831



Pär Hylander skrev:
Skååååda - Autospectrum nr 7


Men för jösse namn Pär! Från gul, och förbannat snygg, 996 turbo till en Skåååda... Vilken kontrast

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator
Trådstartare
djungel-Jim....kul att höra av dig? Hur funkar den nya datorn???

Ska vi väcka lite liv i din gamla Rejsa-sida?? Jag såg att den fortfarande var Sticky på ROCS-sidan....

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 2127



Jag tar Autodelta nr56 Kavic

_________________
Ulf "Kavic" Carlsson
Stockholm(Skogås)
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Micael Johannssen skrev:
Pär Hylander skrev:
Skååååda - Autospectrum nr 7


Men för jösse namn Pär! Från gul, och förbannat snygg, 996 turbo till en Skåååda... Vilken kontrast


Du vet, visar man inte resultat så får man ta vad som bjuds....

_________________
Pär Hylander
Citera
Viktor Pousette
Kalmar
Här sen Jan 2003
Inlägg: 416



Jag tar Auto Delta #3

_________________
mvh Viktor Pousette
Citera
Nypan

Här sen Okt 2003
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Jag tar Auto Delta 5 (Nypan) Mats Nyberg
Citera
Viktor Pousette
Kalmar
Här sen Jan 2003
Inlägg: 416



De ska väl inte vara depå stopp i sprint racen väl?
Är väl bara lång loppen?

_________________
mvh Viktor Pousette
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator
Trådstartare
Jag tänkte faktiskt att vi även skulle ha de på sprintloppen. Det kanske kan kasta om placeringarna lite....

om det blir för mycket protester kan jag väl tänka om......

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Ove Mörk
Skara
Här sen Jan 2003
Inlägg: 259



Jag har en fråga som egentligen kommer från min granne:
Han vill gärna vara med och köra, men i så fall vill han ha en 4wd-Audi och de är ju redan upptagna.
Är det okej att ha flera bilar med samma nr?
Funkar det ens? Men jag har för mej att det gjorde det när vi körde N-GT och många vill ha 360:n?

_________________
/Ove Mörk
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator
Trådstartare
Nja....egentligen är det först till kvarn som gäller.....

Tro mig det är inte alltid en fördel med att köra den fyrhjulsdrivna Audin. På vissa banor som tex Laguna Seca ligger jag på 1 sek bättre tider med den framhjulsdrivna Audin. Den är lättare och är minst lika lättkörd!

Det kan hända att det blir strul och det vill vi väl inte ha eller hur?

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Racingsimulatorer
ROCS ETCC - Season 4
1, 2, 3   >>
5186 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande