Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 6121 besök totalt |
det var skoj minsann, Vara är ju en knepig bana, men man har svårt att
få nog av den ![]() Tur man fick bra träning i senaste Tisdagsrejset gick stabilt, hade en Volvolasse bakom mig i 20 minuter, det var riktigt jobbigt, han gick i depå varvet innan mig och när jag sen kom ur depån så kom han förbi mig på rakan och drog iväg. ![]() Sen gjorde jag en del missar, bl.a. tappade fronten när jag försökte hålla undan vid blåflagg, det lär väl komma på videon, eller hur Hompe? ![]() nåja, kom i mål på en 7:e plats, bästa hitills ![]() men antagligen sist av de som kom i mål.... _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||||||
Re:
oj, detta visste inte jag om, jag bytte därför bara 4 däck, tog dock över 20 sekunder iaf. Jag kom in rätt sent under träningen så jag antar att det var därför jag missade det. Läste bara här om att man skulle byta fyra däck. Jaja, ni får väl göra en bedömning. Annars var det ju kul att hamna topp 10 för en gångs skull, iofs inte så svårt när det bara är 10 startande. ![]() _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||||
Re:
Jag håller med man kan inte ändra regler 2tim innan race ... Antingen ska det stykas eller köras om 30 min. Men det är vad jag tycker.. |
||||||
Re:
Har du inte läst min förklaring ovan? Lugn och fin.. 1) Genom att kompensera för dem i pool1 som var tvugna att tanka tycker jag att vi fått det ur världen. 2) Genom att lägga in en obligatoriskt tankning för de i pool 2 så fick vi bort alla orättvisor där också. 2an ovan var en specialregel ![]() Dessa två saker ovan är gjorda för att "jämna ut" eventuella orättvisor. Jag anser att de har gjort så. Därför kör vi inte om rejset. Vi satsar framåt på Kinnekulle istället! Summa summarum så kommer jag framöver att skita i att förlänga rejsen. De varar så länge som det står i kalendern. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||
Re:
Neii jag leste inte den, for den ble lagt til mens jag skrev mitt innlegg, men jag er inte enig i din forklarning da dette iallefall ble orettsvis i pool 1 med take på tanking får nogen, for meg spelar det ingen roll endå. Jag har jo fått sonat min straff, så for meg er det ok, men jag menar regler inte MÅ forandras så tett innpå et race ![]() _________________ Oyvind Andersen |
||||||
Jag tycker det var en korrekt kompensation med obligatorisk tankning när loppet förlängdes till 40 min, nu sabbade man själv sitt eget rejs med punka och dubbla suspension skader och tappad split. Svårt med stadsbaner, man vill ju öka tempot hela tiden
![]() |
||||||
Hyfsad race i Vara, fick en knuff av tomviking när vi åkte tätt igenom t2 på varv 3. Tur att man ine blev påkörd av bakomvrande då jag snurra och blev stående mitt på banan. Nu var det bara at försöka komma ikapp fältet, och efter en stund så kom jag ikapp [SRM]rolle. Inväntade ett mistag av han, då vi var ungefär lika snabba. Rolle körde felfritt och vi hade en go fajt under halva loppet. Lyckades precis köra om han när, han gjorde sitt depåstopp. Nu hade man fräscha däck, och man kunde öka avståndet till Rolle. Missade dock det där med tankningen då det inte stog något på denna tråd, få se vad påföljden blir.
Resultat Pool 1 Vara http://hem.bredband.net/lasoin/r1vara3101/g_info.htm |
||||||
Missade detta race, står ju 30/1 (fredag) i trådens titel och då kunde jag inte köra. Men så gick det visst idag, och idag hade jag kunnat köra. Så kan det gå om man inte läser alla trådar!
![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||||
Re:
SORRY LASSE tänkte smita på yttern ![]() ![]() Ja vi hade tur där som inte blev på åkta av bakom varande för det går fort där.. Snyggt kört.. Grattis till vinnarn ![]() |
||||||
Hej Tycker det var ett roligt Race trots att jag var sist över mållinjen. Började bra i början av Racet och låg 5:a i bakluckan på 4:an och väntade på ett misstag Men hade Robin bakom och ville om. Så kom misstaget av han som låg 4:a då han synade räcket och jag skulle smita in på innern OCH snurrar
![]() ![]() keep racing. mvh Gyfa/Gerte _________________ Gert Pettersson |
||||||
Re:
Ja, jag rattade noe jevligt for inte å råka er, men det gikk bra ![]() _________________ Oyvind Andersen |
||||||
Re:
![]() Jag tyckte det va ett bra rejs, antagligen eftersom jag vann ![]() Nu blir det dags o göra en rulle på rejset ![]() _________________ Jonathan Johansson Hälsar ![]() |
||||||
jag för min del är nöjd med gårdagens rejs jag kom ju etta tack vare att tomas t kunde slappna av så pass att han kunde släppa om mej skämt åsido, det var en bra kamp, karlen hade jag i hassorna ett tag men han fick ett konstigt kast på sin bil så han försvann för mej ett tag sen hade jag bara tomas kvar att rikta in mej på och det gav utdelning men det var synd för du körde bra i slutet du öka avståndet rejält imellan oss, jag rikta in mej på en andra plats men en första plats är inte fy skam heller.
mvh srm nisse _________________ nils-erik andersson |
||||||
En andra plats blev det för mig och min första pallplats
![]() Jag låg fyra bakom mike77 när jag gick in i depån efter 11 varv. På varv 13 kommer Hompe ut ur depån och jag tar honom på rakan och ligger då trea. Sedan på varv 14 kommer Rönnbäck ut ur depån och både jag och Hompe kommer förbi honom på rakan vilket gör att jag ligger som etta. I T3 på samma varv körde Hompe om mig så jag kom ner på andra plats som jag sedan höll till målet. Men det var inte lätt att ha Rönnbäck precis bakom halva racet. Om det hade funnits iallafall ett bra omkörningsställe hade du nog kommit förbi mig ![]() De som behövde tanka kan väl få avdrag på deras race-tid med så länge de tankade? Då blir det väl rättvist? _________________ Christoffer Johnson |
||||||
Re:
hmmm... grattis eller nåt..... ![]() ![]() Hur många gånger touchade du räcket, varanna kurva såg det ut som ibland... ![]() _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
Re:
Vadå.........? Du ska bara veta vilket häng jag hade på dig efter depåstoppet.......... Eller.... Om Christoffer hade flyttat på sig vill säga......... ![]() Då hade jag tagit dig i sista kurvan innan mål...... ![]() _________________ Andreas Rönnbäck "sport eller komfort" |
||||||
Re:
Haha ja vem vet, du har plötsligt blivit väldigt duktig sen mantorp ![]() _________________ Jonathan Johansson Hälsar ![]() |
||||||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 6121 besök totalt |