| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Salus Ansvar täcker inte banåka 2009
|
<< 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (5868 totalt) |
|
Re:
Nej jag känner inte till någon gång. Tänkte mer på att det är också en sak att tänka på med försäkringen, att folk vill försäkra därför och inte bara för att lura försäkringsbolaget på pengar för att man skadat bilen under former som inte täcks av försäkringen. Det var någon som antydde det tidigare såg det ut som. Nåväl, åter till ämnet. Jag har nog inte tillräckligt på fötterna för den är diskussionen
_________________ Erik Holmén |
||||
|
Re:
Säg att jag har en skitshysst Honda. Hmm... göra ovanstående arbete... eller byta bilmärke. Vilket blir jobbigast Ehhhh... asch då
Skämtar lite men att fixa det som krävs är ju ett flerårsprojekt. Speciellt om man ska visa några års fin träffhistorik Även om man får all hjälp, tips och info från BMWSC och PCS som de ÖHT kan ge.
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Re:
Det skulle nog utan problem gå att plocka ihop 5-6 klubbar med bra arrangemang och statistik, men oavsett så måste viljan finnas. |
||||
|
Jag tycker det är fullkomligt självklart att försäkringen INTE ska gälla när man tävlar eller kör runt och jagar tiondelar.
_________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
|
Re:
Ja - men utmaningen för försäkringsbolagen är blir ju att veta vem som kör si och vem som kör så.. (om man undantar rena tävlingsarrangemang såklart) Många hävdar att tidtagning är det viktiga - Men allvarligt talat så känner jag många förare, som kör med väldigt goda marginaler - trots klocka i bilen. och alla har nog också sett den andra varianten: förare som lyckats ställa till de mest otroliga krascher - utan vare sig tävlingsmoment, eller jakt på tiondelar.
_________________ -- |
||||
|
Re:
Det är väl där arrangören kommer in. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
|
Re:
Enkelt. Det är ju exakt så. De gäller inte då. Sen har FredrikÅ en sund vinkel på det osså iof. _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
sammanfattningsvis kan man väl säga att FB kan väl avgöra vad dom vill försöker eller inte?
|
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Salus Ansvar täcker inte banåka 2009
|
<< 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (5868 totalt) |