Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Ahvenisto/Finland adress mot stängning (uppdat)
1945 besök totalt
3.2 -74
utlandet
Här sen Maj 2004

Trådstartare

Ni som besökt Ahvenisto i Hämeenlinna/Finland vet att det är en vacker och krävande bana. Nu finns det igen krav på att stänga den. Det finns en lista mot stängning på denna adress: http://www.adressit.com/ahvenisto

Kort översättning på vad som fylles i:
Complete these fields:

- Etunimi = förnamn
- Sukunimi = efternamn
- Paikkakunta = hemort
- Sähköpostiosoite = din e-mail
- Sähköpostiosoitteen näkyvyys = välj "Adressit.com:n ylläpito", så kan e-mailen endast ses av support på Adressit.com
- Saako nimesi julkaista netissä = välj "Kyllä" och ditt namn syns på listan. "Ei" och dina uppgifter syns inte.
klicka sedan "allekirjoita adressi"

Same in English:

Certain people are insisting to get all activities banned on the legendary Ahvenisto Race Circuit in Finland. This circuit has been operational since 1967 and it still is one of the most important Finnish motor sports centers.The supporters of the circuit are now collecting a roll of names of the people who want the activities to continue. If you are willing to assist in supporting this, you can put your name on the list as follows:

Då man skrivit in inf, får man ett mail som ser ut såhär:

"IP-osoitteesta XX.XX.XXX.XXX lähetettiin allekirjoitus adressiin "Ahveniston moottoriradan toiminta jatkuttava" käyttäen sähköpostiosoitettasi. Från IP ____ har sänts en underskrift mha din mail till adress för att inte verksamheten på Ahvenisto skall upphöra.

Allekirjoitus: Underskrift:
Nimi: Kristian Hydén

Jos lähetit tämän allekirjoituksen, niin hyväksy se avaamalla alla oleva sivu: om det var du som sände den, godkänn genom att öppna denna link:
http://www.adressit.com/v/2717649/b9fb987868ee

Adressi löytyy seuraavasta osoitteesta: Adressen finns på nedanstående link:
http://www.adressit.com/ahvenisto

Jos et lähettänyt allekirjoitusta, niin ilmoita väärinkäytöksestä vastaamalla tähän viestiin. Jos haluat allekirjoituksesi poistettavan, niin ota yhteyttä adressin tekijään. om underskriften inte är gjord av dig, anmäl missbruk genom att svara på detta mail. Om du vill ta bort din underskrift, tag kontakt med support på adressit.com

Efter att man klickat på linken, så behöver man inte göra något. Rutan som kommer upp, är till för att om man vill registrera sig på adressit.com och sen kan man underteckna alla adresser eller göra egna.

BMW M3 -01
Porsche 911s -70
Alfa Romeo GT1300 Junior -67
Honda VFR800F -16
Honda VFR400r -90
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Done!

Vore helgerån att stänga innan jag hunnit dit och testat!

Hammarby/Sthlm
Här sen Sep 2004

thumbs up

Har fått min röst..

Citera
Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005

fick det inte att fungera då jag inte vet vad det betyder: *Salasana Salasanan täytyy olla vähintään 6 merkkiä pitkä
och
*Salasana uudelleen Salasana on pakollinen tieto
kommer upp när man svarar på kvitterings mailet.

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Det är en härlig bana!
Jag skriver upp mig.

Umeå
Här sen Maj 2007

Re:

Björnes skrev:
fick det inte att fungera då jag inte vet vad det betyder: *Salasana Salasanan täytyy olla vähintään 6 merkkiä pitkä
och

Ditt lösenord måste vara minst 6 tecken
Det andra uppmanar dig att upprepa lösenordet

Mellan två banåkabilar..
Citera
Ken-1
Finland
Här sen Jan 2004

Re:

Björnes skrev:
och

Betyder som folk tidigare påpekat att lösenordet måste ha minst 6 tecken och att upprepningen av lösenordet måste utföras.

Men
Då du ser den texten har din röst redan blivit mottagen och registrerad, finns ingen orsak att fylla i lösenord om du inte skall förtsätta skriva på adresser för fortsatta tillåtandet av lakritspipor eller annat.

Sten
Vasa, Finland
Här sen Jun 2004

Detta är ett förslag till från de Gröna ledamöterna i stadsfullmäktige i Tavastehus (Hämeenlinna). De Gröna i Tavastehus har säkert stängningen av Ahvenisto på sin dagordning varje år.

Stadsfullmäktige består av 59 ledamöter:
Samlingspartiet 20
Socialdemokraterna 20
Centern 8
De Gröna 4
Kristdemokraterna 3
Vänsterpartiet 2
Sannfinnländarna 2

De Gröna har ingen plats i stadsstyrelsen och inte heller i Miljönämnden. Risken för att förslaget ska gå igenom verkar liten och jag kan inte förstå hur nån i dagens ekonomiska klimat skulle stänga nåt som drar tiotusentals personer till orten varje år. Det lönar sig i alla fall att försöka påverka när något viktigt står på spel.

Tack till alla som röstat!

norrtälje
Här sen Maj 2007

En av dom absolut trevligaste banorna jag har kört , så självklart har dom fått min röst !!
Du Aris vi får väl ta och åka dit nästa gång när Finska Alfakluben kör där ??

/Juha

Björnes
Skillingaryd
Här sen Apr 2005

Re:

Sten skrev:
Detta är ett förslag till från de Gröna ledamöterna i stadsfullmäktige i Tavastehus (Hämeenlinna). De Gröna i Tavastehus har säkert stängningen av Ahvenisto på sin dagordning varje år.

Stadsfullmäktige består av 59 ledamöter:
Samlingspartiet 20
Socialdemokraterna 20
Centern 8
De Gröna 4
Kristdemokraterna 3
Vänsterpartiet 2
Sannfinnländarna 2

De Gröna har ingen plats i stadsstyrelsen och inte heller i Miljönämnden. Risken för att förslaget ska gå igenom verkar liten och jag kan inte förstå hur nån i dagens ekonomiska klimat skulle stänga nåt som drar tiotusentals personer till orten varje år. Det lönar sig i alla fall att försöka påverka när något viktigt står på spel.

Tack till alla som röstat!

Det är väl klart att man ställer upp. Nu är det väldigt länge sedan jag var där men vem vet det kan ju bli tillfälle att åka dit igen. Namn insammling finns för Anderstorp också. Ni får gärna göra er röst där också.

Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting
Vagnbok utf. Folkrace
Chefstekniker BMWSC
F.D. SerieTekniker ERC
F.D vagnboksutfärdare AR Cupen
Citera
Nelzon
Sthlm
Här sen Jan 2009

Signat!

R-Dack.se
TWS Däckservice
Citera
alfaholic
norrtälje
Här sen Maj 2007

Här är ett bra skäl att skriva på...
http://www.youtube.com/watch?v=hcSl3jnIy_Y&feature=related

/Juha

Allmänt banåkaforum
1945 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande