| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Täckt bilsläp
|
2210 besök totalt |
|
Täckt bilsläp
Hej Skall hämta min nylackade bil(Mustang 66) inom kort. Behöver hyra ett täckt bilsläp, har letat på nätet men det verkar inte finnas några firmor som hyr ut och prövar istället via detta forum. Någon som har något tips? Bor i stockholm och skall till Västeras och hämta bilen. Söker med andra ord ett släp i mälar regionen MVH Tommy tommy@finell.se _________________ Tommy Finell |
||
|
Re: Täckt bilsläp
Jag kan bara bekräfta att det är jättesvårt att hitta uthyrning av täckta släp. Till sist köpte jag ett själv. Mitt är tyvärr för litet för din bil. Forsätt söka efter någon. Det finns ju folk som har. Lycka till! _________________ Stefan Hasselgren |
||
|
Det duger inte med ett bilkapell?
Lite skit kan säkert blåsa in under kapellet, men det är du bäst på att själv avgöra vilken nivå som passar dig. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
|
Re:
Jag rekomenderar inte den lösningen. En god vän gjorde liknande med en båt och det repade lacken fruktansvärt. Blir som fint sandpapper när blåsten slår mot kappellet. Mvh Johan _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||
|
Använd absolut aldrig aldrig aldrig kapell på bilen när du kör den på trailer. Blir grymt med repor och dessutom så letar sig vatten och smuts sig in i stort sätt lika bra som om man kör utan.
_________________ Mikael Kenson Ultima GTR-TT |
||
|
Kan ev. tänka mig att hyra ut mitt race-släp.
Det är dock endast sommardäck. Inv. mått 5.95 X 1.95 Dubbla dörrar bak (avlyftbara). Dubbla dörrar på vä. sidan. Aluramper. Boggie. Totalvikt 1700kg. (Nerklassat för att passa till t.ex. V70) Brukar själv lasta 1500kg+
Finns i Trångsund 8km söder om Globen! |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Täckt bilsläp
|
2210 besök totalt |