Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2009-02-07 5Papp Ticksta | << 1, 2, 3, 4 >> 13866 besök totalt |
Kan väl nämna att jag skriver i den här tråden som person och inte som representant för något team, dom andra har kanske helt andra åsikter. Så ni som tycker att jag gnäller sura inte ner på Team Red Dwarf för det. Däremot är ni väldigt välkomna bort till Team Red Dwarf nästa gång om ni vill diskutera med mig, fråga bara efter Karl.
_________________ Karl Vestgöte |
||||
Tycker också att det har fungerat bra med regeln om försäljningskrav.
Även om vissa bilar är betydligt mer avancerade och påkostade än andra så håller det ändå bilarna på en rimlig nivå. Ingen vill väl lägga 25 000:- på en bil som kan bli såld för 5000:- efter 5 timmar. Att ha två klasser som är på banan samtidigt kan nog bli "farligare" eftersom fartskillnaderna borde bli ännu större än idag. Jag är för oförändrad regel, det är skitkul som det är. Ses 7:e mars. Då ska den beiga 745:an ha bättre däck. Vi hade dubbade vinterdäck, men de var nog äldre än bilen, för fästet var uselt. Sen att ena frambromsen låg på lite hjälpte ju inte heller till. Vi lyckades inte ens ta oss upp till besiktningen utan putthjälp. :-( /R _________________ Ronny Steisjö ____________________________ Porsche 996 -00 |
||||
Jag är också emot två klasser i 5papp. Håll det som nu med en 5-timmarstävling för bilar som får max kosta 5,000 kr och inte vara påkostade.
Problem med bilar som är påkostade över 5,000 kr och har grejer som nya, ej original, dämpare och liknande kan lösas med att man kolalr det i besiktning och helt enkelt ger startförbud till bilar som anses vara för påkostade eller avancerade. Börja tillåta två klasser med en "mer avancerad" klass är jag rädd för kan innebära att 5papp dör ut. 5papp + finns ju för den typen av bilar. _________________ Ola Lennström |
||||
Köper man en bil för 0-1000kr har du råd att byta ut massa saker för 4000. (dämpare, bur?) Hämta ett par nice däck beggade däck på nån gummiverkstad, det behöver inte kosta ett dugg. Problemet/fördelen (beror på hur man ser det) är att få bilar blir sålda efter loppet. Personligen skiter jag fullständigt i om bilen bredvid har en bur eller inte. Jag är inte där för att tävla på samma vilkor, gillar den varierande klassen/skicket på bilarna. Hatar de små framhjulsdriva bilarna, men de håller sig undan när man kommer och brukar gå sönder efter 3-4h. Den lilla blå på Ticksta tycker jag var riktigt bra på att köra defensivt, team dajjsel eller va ni hette? och jag hoppas att det ska förbli som det har varit de senaste året jag har kört. _________________ Lars Eriksson #10 Team Lisco (ljusblå 240 med orangea flaggor) |
||||
hej alla glada.
vi kör för att ha kul,vi kan vinna om vi vill kul som faaaan på isbanan tycker det är bra som det är. vi kör med biltema edition rakt igenom hela bilen och har så kul vi kan för så lite stålars som möjligt. men små förändringar som hasplåt samt fastsvetsat avgas och spolardunk i kupen är ett måste har vi märkt ,, sisst så var det halt, men vi satt på dubbdäck samt en grön vårmatta på taket men vad hjälpte det. bilen blev smått rundbucklad av hasande rivaler samt några egna hemmamanövrerade abs försök in i räcken och vallar samt rivaler ,men det går att slå ut skickar lite dimmiga mobilbilder snart träffas snart igen! B.o.S.T / Brillorm.Smalis.Tjockis _________________ janne Olsson |
||||
Gröna Sidan Upp!! _________________ Ola Lennström |
||||
Vår tur att bidra med bilder... 200+ bilder närmare bestämt. Mest på vår JPS-Saab, men en hel del annat också.
http://lurifix.mine.nu/album/Ticksta090207/index.html En bild ur serien... _________________ Robert Börjesson |
||||
|
||||
till att börja emd undrar ajg hur ni tänker kring dehär med bur ? en bor är en säkerhwetsanorsnig som siter inne i kupen den kan man inte använda för att stångas med ? så vad är dåligt med att en bil har bur den e u bara säkrare inte hållbarare ?
sen så har jag funderat lite .. en vass bil med dåliga deck är väl endå långsamare en en bil med dåliga prestana å bra deck ? ska vi förbjuda användning av nya deck med ? en sak till gälande besiktning av bilar å stödämpare hur ska du se att det är en rally stödempare elelr en hårdare dämpare rally dämpare e i många fall mjukare en standard dämpare ? visst kan vi ha en standard tävling vi kan kalla den voc och bara åka med hellt standard volvo 240 men då är det på hellt lika vilkår men blir endå dyrare en i dag tack för mig // marcus _________________ marcus bontè |
||||
Det är väl lite upp till var och en var dom vill lägga nivån, man kan lätta och svetsa diffen och byta till bättre dämpare och fjädrar. Det är skitsamma om man inte kan köra. Däcken är ju reglerade till gatdäck, om man vill kasta på nya däck gör det inte jätteskillnad mot bättre begagnade. Nu sist gjorde nog däcken stor skillnad men på grusrejs spelar det säkert mindre roll. Jag tror det blir självreglerande, om nån preppar sin bil jättemycket med nya dämpare, fjädrar och en 250 hk sugmotor så kommer den förr eller senare bli köpt. Oavsett om det blir en massa gnäll för enligt reglerna ska man kunna nån av bilarna för 5000 kr. Men det ska nog bli större skillnad än vad det är idag för att det ska vara lönt att köpa nåns bil efter ett rejs. _________________ Karl Vestgöte |
||||
Du lär inte vara den ända som tänkt den idén _________________ Lars Eriksson #10 Team Lisco (ljusblå 240 med orangea flaggor) |
||||
En del laddar till och med upp med stora spolaranläggningar med 20-25 liter spolarvätska i skuffen... Vi andra tar vad vi hittar i garaget... eller i mitt fall utanför garaget. Vad gäller bud så tror jag mig ha läst att man får ta ur ratt och stol, dvs de ingår inte i de 5000:- Är bilen gratis kan man väl lägga 2000 spänn på dämpare t.ex. Dessutom ola så protesterade du väl inte nämnvärt när du körde välpreppad Celica. Men visst, det hade varit kul att kolla vissa Golfar, för de såg fan ut som de hade diff. Men på Ticksta så var nog det viktigaste att ha bra dubbdäck. Effekt och dämpare/fjädrar spelade nog inte så stor roll... Dessutom vad gäller förberedelser, vårt bästa resultat (tvåa) fick vi när vi köpte en svenssonbil 1 timme innan ett Sundstalopp startade, vi tankade inte ens... så det där med förberedelser väger lätt mot chaufförsinsatserna. _________________ Ernesto Poletto #88 |
||||
jag antar att det var en Ford Escort, om det var det, så var det vi som sålde den och vi kom trea detta race _________________ svante hedlund |
||||
trevliga bilder.
så! snart har vi satt i k-sprit,breddade låsbrickor,extraplåtiga plåtfälgar,jackad kylarslang ,inblåst utsug,och lättad framstol. vattna takmattan gör vi innan start. så håll i hatten gott folk . iiiiiiiii B:o:S:T _________________ janne Olsson |
||||
Jag tycker det där låter som vettiga modifieringar Jag skissar lite på ett förslag att Soda Stream-trimma vår Pegga. Förslag mottages tacksamt. Ska Soda Stream-prylarna monteras i vinkel eller gammal, hederlig rak konfiguration? Antingen slår vi till på stort och kör limited edition: http://www.sodastream.se/jetlim.php Eller tar vi lillebrormodellen http://www.sodastream.se/jet.php _________________ // Thomas Granbacka ZZ Racing International |
||||
Kommer ni krita gräsmattan till nästa race? _________________ Ola Lennström |
||||
Eftersnack 2009-02-07 5Papp Ticksta | << 1, 2, 3, 4 >> 13866 besök totalt |