| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Rally med asfaltsvängbilen?
|
<< 1, 2 8483 besök totalt |
|
Re:
Japp, vet det. Tyckte Regularity först lät som nåt för pensionerade tidstudiemän
Sen läste jag lite artiklar om Regularity och blev lite mer intresserad. I en artikel stod bla detta: "Frågan är dock vad en förare i regularity får ut av att ligga och gnida i 50 knyck. - Det kliar i högerfoten, men till slut blir det här tävling också. Man vill ju vinna, säger Walter olofsson. På Midnattssolsrallyt har sträckorna inne på banor inte räknats med i resultatlistorna i regularityklasserna så där har förarna kunnat köra fortare om de vill. och då gasar de!"
Länk till hela artikeln: http://www.klassiker.nu/zino.aspx?ar _________________ Pelle Lönnborg Chevrolet Monza 1975 |
||||
|
Re:
Men jag har faktiskt mer än två lägen på gaspedalen i min bil.... fråga din bror
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
Re:
Jag testade faktiskt en regularitytävling (som kartis) i höstas. Skitkul var det! Kan verkligen rekommenderas. Gubbarna i artikeln var så klar med och vann.
_________________ Jörgen Eriksson |
||||
|
Hej!
Finns ju en variant av "prova på rally" nu mera. Nämligen Drivers open som det står om i bilsportbörsen nummer 3 i år. Enkelt beskrivet så skapar man en sträcka som inte går fortare än 80km/h typ grus/sfalt/konbana beroende på vad man har tillgång till och kör på tid med besiktade "standard" bilar. Låter som bengtfors mc är lite före gångare till detta skulle tro att fler klubbar kommer hänga på vad det lider. _________________ Kristian Björk-Timm Pontiac Trans am -91 Team 24 i msls (Opel Ascona) Vinnare klass 5 MSLS 2011/2012 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Rally med asfaltsvängbilen?
|
<< 1, 2 8483 besök totalt |