Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1212 besök totalt |
Intresse för race på Nordslingan med GTR-EVO
E det någon som e intresserad av en raceserie på RINGEN? Jag e det iaf. Skulle inte Niklas eller någon kunna ordna det? Tränar lite hemma med stadiga 6,40min repor....(WTCCextrem Chevan) ![]() |
||
Visst är det roligt att köra på ringen men jag ser ett problem.
Det blir liksom ingen tight racing på samma vis som om du kör på tex. Knutstorp eller någon annan kort,tight bana. Frågan är hur roligt det är som liga eller serie egentligen. Jag kanske är helt fel på det men jag tror det blir lite långtråkigt. För du menar väl Nordschleife och inte GP slingan? seriös tid ![]() ps. jag är med givetivis så kanske man blir överbevisad om att man har fel ds. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Jag har länge velat köra Ringen. Det häftigaste vore ett långlopp (kanske runt 1 timmes längd?) med flera olika klasser (GT-klasserna + WTCC + Mini + WTCC87), alltså ett litet VLN-lopp
![]() ![]() Har sökt ställen som kör sådant i Race07, utan framgång dock ![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||
Re:
Skulle vara häftigt. Fast jag vet inte hur sugen jag skulle känna mig på att köra ett race mot Extreme bilarna i en Mini :P Men det förstås, om vi är många och man har ett system så att alla måste köra olika klasser så kunde det vara skitkul. Ringen är ju också alltid ringen. Det räcker inte med att vara snabbast utan man måste också hålla sig på vägen ![]() ![]() Dock vet jag inte om jag har tid med att vara intresserad...är involverad i så mycket annat just nu både i och utanför simracingen. Men hade jag tid så skulle jag definitivt vara intresserad och det tror jag säkert många andra är också ![]() _________________ Jesper Bourner Ferrari |
||
Ja det låter intressant!!! Kanske GTL modden ??? jag tycker det är maxat att snurra lite Ringen med dom gammla järnsängarna!!!
Men som sagt det kräver ca 20-30st förare för att va tight racing. _________________ Matthias Karlsson Skoda Octavia RS II BMW 320D Optimerade av VTECH Vinnare av MSLS 2009 |
||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1212 besök totalt |