| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Söker förarutbildning/utveckling 2009
|
<< 1, 2 2895 besök totalt |
|
Re:
Samling vid 8.30 slut vid 16-15 räknar jag som en full dag (dom som inte tar licens kunde köra till banan stängde vid 16.15 Alla måltider inkl fika ingår Video över upplägg, ban osv skickas hem innan utbidlningen Max 5 bilar per instruktör Men visst 1200:- för oss som redan har licens är ju tokbilligt men det förutsätter ju att den ger oss kvalitativ utbildning inte bara bankörning. Det BRUKAR ju vara så att man ofta får vad man betalar för. Vill dock påpeka att jag inte har någon personlig erfarenhet av någon av kurserna. TPR: berätta gärna lite mer om utbildningen på Kinnekulle. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
Re:
OK, jag tolkade det som att de slutade vid 14-tiden och att det sedan var 3 timmars körning för de som redan hade licens. Jag har faktiskt inte gått varken licens- eller uppföljningskursen med SVKG...
Har dock kört Bankalaset på fredagen vid ett flertal tillfällen. Så det är nog bäst att kontakta SVKG. När jag tänker efter så tror jag inte fredagen är inkluderad i priset...
_________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
|
Re:
Jag har åkt kursen 3 år i rad och kommer att gå båda kurserna (sviestad och kinnekulle) i år igen. Bra instruktörer (många med SM tecken m.m) och mycket banåka, även om du tar teorin på eftermiddagen kommer du lätt upp i 40 mil och för dig som redan har licens är det bara att åka vidare och hoppas att däcken räcker, en tripp till macken eller två blir det definitivt om du är ambitiös. På ett vanligt PCS möte hinner du kanske med 10 mil vilket kostar 600:- + 60 mil till och från bana och kanske en hotellövernattning. Bara all bantid gör att jag tycker att kursen är mycket prisvärd. När jag började 2006 så hade jag just bytt en Citroen XM Turbodieselkombi mot min första Porsche. Aldrig varit på bana förrut. Förra året körde jag min första långloppsäsong, långsammast i teamet men jag fick vara med att vinna MSLS klass 6 . Patrik Andrén (Patand här på forumet) är en av våra snabbaste chaffissar och jag vet att han går här igen efter att ha varit med varje år sedan 2006.
Ni träffar oss båda Sviestad 9/4! Mvh Torbjörn _________________ Torbjörn Linderson |
||||
|
Re:
Nu undrade jag om SVKGs kurs och inte Åkes då jag redan har varit med på två sådana. _________________ Bartek "Berra" Brejski |
||||
|
Jag har gått SVKGs fortsättningskurs (3 år sen) och tyckte den var bra.
Nu hade jag ju iofs Matz som instruktör, och han vågar ju säga till. Mycket bantid och inte för många bilar var bra. Men det beror ju mycket på instruktörerna. Vet inte vilka det är i år, vet bara att jag o Matz är reserver om de behöver fler. Men Niklas Falk vet nog. Fredagen ingår i licenskursen men inte i fortsättningskursen, den kostar 700 om man inte är medlem i SVKG. |
||||
|
Eftersnack från förarkurser från förra året. (de jag hittade iaf)
Åke N och gänget https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Snowdragon https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Bartek "Berra" Brejski |
||||
|
Jag kan bara hålla med om att det är sent på året.
Det var den dagen vi fick av Kinnekulle och har inte lyckats hitta nån bättre dag nån annanstans. open Pit har vi ju som ett alternativ... och vem vet, när september börjar närma sig kanske det känns helt rätt med en avslutningskurs
|
||||
|
Re:
Det är inte omöjligt
_________________ Bartek "Berra" Brejski |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Söker förarutbildning/utveckling 2009
|
<< 1, 2 2895 besök totalt |