| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Hyra bana/flyfält för att justera chassie
|
2026 besök totalt |
|
Behöver en bana eller flygfält hyffsat nära STHLM när våren tar sig för att justera in en bil, vad finns det för möjligheter och skulle det vara ngt att gå ihop om fler har samma avsikter? Kommer hyra en chassie expert från England med vågar och annan mätutrustning.. Bästa vore ju Anderstorp men det kostar väll antagligen en förmögenhet
_________________ Jonas Eriksson |
||||
|
Karlskoga någon träningsdag? D.v.s om du inte behöver banan helt själv?
Gelleråsen är den bana som används flitigast av Öhlins, finns många jobbiga saker på den banan för chassin. ojämn, kompressioner, hög fart låg fart, kurvor som ofta ger problem med överstyrning resp, understyrt. _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||
|
Re: Hyra bana/flyfält för att justera chassie
Förmögenhet är väl fel ord, vi är faktiskt bland de billigare på banhyra. Endast gelleråsen är billigare, men den är slutsåld för 2009. _________________ Stefan Bernström |
||||
|
|
||||
|
Jag lodar lite åt en kompis som vill ställa bilen för att kunna prestera mest optimalt på ringen..dvs en bana där man kommer upp närmare 300km/h.
Nä behöver inte ha en bana helt själv men vill samtidigt kunna koncentrera på det som skall göras
Humlan jag antar att du är ngn ansvarig eller dito som sitter med lite info jag kan behöva?, vart får jag reda på villkor och priser osv? Vi vill gärna få detta gjort så fort det är lämpligt åkafort väder
||||
|
Re:
Jag kommer att ha ett event på Björkvikring den 25 april, passar Er som handen i handsken.... Ta en titt på "inför träffar", har en tråd som heter björkvikring"Trackday". MVH Lars R |
||||
|
Re:
okej! ,låter intressant iom att vi ska boka upp chassiekillen så är ett spikat datum vad som krävs..intressant..verkligen
||||
|
Re:
Jo, det stämmer, jag sitter med banbokningen på anderstorp. Det går bra att maila mej eller ringa. stefan@anderstorpraceway.se 0708-198554 _________________ Stefan Bernström |
||||
|
La upp en tråd på porscheklubben om detta:
http://www.autolife.se/page/17822/ "Hade en del kontakt med ägarna till denna flygraka och vissa av oss som var där några gånger i somras kanske kommer ihåg att det talades om att lägga ny asfalt på området. Jag pratade precis med ägaren som berättade att dom håller på att bygga ut till en riktig racebana. Bilsportförbundet har varit där och satt riktlinjer, mycket med det där med säkerhet tydligen "
_________________ Thomas Hammarström |
||||
|
Re:
Lite OT, men vad är det för bil han har som kommer upp i närmare 300 km/h på ringen ?
|
||||
|
Re:
Vad gäller för att få köra på en träningsdag på gelleråsen Licens är ju givet gissar jag Men måste bilen ha vagnbok ? eller kan kan testa in gatbil ? Skulle behöva lite testmil på bana för att testa lite inställningar på chassi _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
2026 besök totalt |