| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Race 1 - ETCC @ Interlagos - 23 nov
|
4 besök senaste veckan (3557 totalt) |
|
Hej på er!!! Då var det dags för det första racet i vår ETCC-liga!!! Vi åker till Brasilien och Interlagos. En kul bana med både långa rakor och svepande kurvor. Här finns också tvära kurvor där ETCC-bilarnas däck får känna på lite... Som det ser ut nu är vi 17 st anmälda till morgondagens race. Vi har två personer som kan hosta (CW och jag). Min burk klarar max av 10 st samtidiga och CWs cirkus 15 pers. Vi får se hur många vi blir imorgon, för blir vi alla 17 så blir det att köra på två servrar... Jag kommer att starta en tråd per race precis som förut. Där vi hjälper varandra med inställningar och dylikt, tex hur man laddar ner extrabanorna. Men som sagt i den andra tråden! Vi behöver fler som kan hosta för att denna liga ska kunna fungera smidigt!!! Det vore trist om vi var tvugna att ställa in ett race pga att både jag och CW är borta samtidigt. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Vore det inte läge att ha nån slags anmälan till varje race som vi hade när vi körde GTR så att vi har lite koll på hur många det blir varje lopp?
Då skulle vi kunna veta hur många servrar som behövs och ordna upp sånt före alla börjar logga in. Borde vara lite smidigare. Jag har tänkt vara med imorgon på Interlagos.
_________________ /Ove Mörk |
||
|
och jag......
Jo jag vet att vi borde ha det. Inte haft tid till att fixa till det den här veckan. Sen så tänkter jag starta en tråd per race. Där anmäler vi oss, skriver resultat, racereferat etc. Det som vore mest perfekt, det vore om djungel-Jim kunde sparka igång sin gamla websida som vi hade i Säsong 2 av ligan. Ni minns den där man fick tummen upp eller ner beroende om man kunde eller inte. Där kunde man ha länkar till banor, resultat mm. Där kunde man anmäla sig enkelt och samtidigt skriva ner om man kunde hosta eller inte. Jag har inte hört så mycket från honom så jag vet inte om det möjligt att sparka igång sidan. Som det ser ut blir vi 4 pers imorgon.....
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Interlagos ingår som standardbana i F1C!
Jag kommer imorgon. Kan kanske hosta framöver, kan dock kanske se två flaskhalsar i mitt system, löjligt lite minne (128 Mb) och vanligt 512 kB/s ADSL. Vad tror ni? _________________ Pär Hylander |
||
|
P Hylander: ADSL - Nej det behöver inte vara en flaskhals... 128 Mb minne - nej inte det heller...
Processor och grafikkort spelar större roll.... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
ok, då testar vi min server en dag i nästa vecka. P4 1,5 och geforce 2 gts _________________ Pär Hylander |
||
|
Ska va med och köra idag oxo och kommer bli intresant och se hur det kommer gå i den rejält tighta och sluttande första kurvan det kan nog smälla rejält om nån är lite oförsiktig.
_________________ Thomas Tegbäck |
||
|
Då var det 10 stycken som sagt att de kan vara med idag!!! KUL!!!!
Grafikkortet har betydelse eftersom det är bäst om man ligger på 25-30 fps ellee mer. Visst kan man också skruva ner grafiken men det blir inte lika snyggt att köra själv då!! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Jo, det fattar jag ang att spela själv, men påverkar grafikkortet mina möjligheter att hosta? (när jag kör själv eller är klient så kör jag på ungefär medium till high på de flesta grafikinställningar. Menar du att om väg istället är host/värd/server så lastar det mitt grafikkort mer? _________________ Pär Hylander |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
4 besök senaste veckan (3557 totalt) |