| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Var är tjejerna?!??!?!?!!
|
1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 3 besök senaste veckan (12790 totalt) |
|
Såhär såg det ut för en bunt år sen med LadyCup: http://www.youtube.com/watch?v=ZVfJ1 Jag har sååååååå svårt att förstå varför så få tjejer procentuellt fastnar i det träsk de flesta här på Rejsa fastnat i Det är ju väldigt beroendeframkallande och fruktansvärt kul. Racing, gatbilsåka eller slalom, tjejer ni är galet underrepresenterade procentuellt!
Tack till Svartamasken för det HÄRLIGA youtubeklippet! _________________ Magnus Thomé
|
||||||
|
Re: Var är tjejerna?!??!?!?!!
Det har jag med, för tillfället så har jag besökt Garaget en del då min Pantera av nån underlig orsak ramlat upp högt på 250 listan. Där finns i alla fall en "klubb" för gasglada tjejer. Jag gav mig givetvis i slang med lederskan, och hon menar att "nu kommer tjejerna". Men jag får liksom ingen respons på vad dom täker sig hålla på med. Själv tycker jag det vore riktigt kul med en tjej i någon banrejsing klass. Loppen är ju så korta så fyiken är inte lika viktig och jag tror att en tjej kan ha vissa fördelar oxå i somliga grenar. Göran _________________ Hemipanter Göran Malmberg
|
||||||
|
Kan de vara så att dom inte förstått de där med adrenalin riktigt?
Personligen kan jag säga att min flickvän förvisso tycker adrenalin kickar är kul, men inte dom i storleken med att pressa runt en konbana! och den kicken är t ex inte ens i närheten av att hoppa bungyjump! men men... med tiden så lär sig säkert även dom uppskatta den bästa och förmodligen billigaste drogen som finns
_________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||
|
Det var ju en lite annan tidsålder... en del körde ju med täckt hjälm i täckt bil
Man kan ju fundera på massor av anledningar men jag skulle tro att det är så simpelt att med många tävlande generellt så blir det utrymme för många specialklasser. Med krympande deltagande så blir det ju lite kanabalism mellan klasserna. Men tjejerna behöver ju ingen egen klass för att köra, de är konkurenskraftiga bland alla andra. Det som behövs är enkla klasser med låg tröskel och bra racing samt låta bli att hålla tyst om hur skoj det är. Vi kan ju inte börja med att ursäkta vår existens som säljöppning, men det är ju det första man gör...
|
||||||
|
Re:
Det var det jag försökte få en öppning med. Jag tycker det vore en hundragrej med både tjejer o killar i samma tävlingar. Om tjejer vill komma i en jämlik ställning så måste ju RACING vara att verkligen klampa in i mansvärlden och visa att alla kan. Blotta TANKEN borde tagga tjejerna. Göran _________________ Hemipanter Göran Malmberg
|
||||||
|
Re:
om överåriga otränade gubbar kan (jag är ju åt det hållet ) så har ju tjejer inget som skulle hindra dem mot grabbarna. Du ska upp i ganska väldigt seriös racing för att kroppfysik ska vara avgörande.
_________________ Magnus Thomé
|
||||||
|
Re:
Hon vägrar köra bil ÖHT trots körkort. Totalvägrar. Tyvärr. Trist. Så prova bana... jag har verkligen försökt men icke. En del "jag kan inte" tror jag stoppar henne. _________________ Magnus Thomé
|
||||||
|
Re:
om inte ens du kan övertala henne så blir det nog svårt...
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
|
5p+, låt tjejer köra och grabbar meka, kan ju vara ett separat 2h race etc så kostar det inga miljoner att driva ett team.
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
|
www.girlsgofast.com heter deras sida iaf.
de har banträffar i framförallt Norge för enbart tjejjer. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
|
Det är väl inte överdrivet kvinnligt att dra på sig raceställ och snacka om hur chassieinställningen skulle kunnas styvas till lite mer. På samma sätt som man inte ofta ser ett tjejgäng sitta och kolla på allsvenskan med bira och bastu
_________________ Thomas Hammarström |
||||||
|
Re:
näe men visst vore det trevligt med lite tjejer både som hängde med och rejsade och satt i bastun med oss, eller hur ?
|
||||||
|
Re:
Öhh. jaha Varför totalvägra?
|
||||||
|
Tröskeln är ju bamsehög, man måste ju oftast vara insöad (entusiastisk brukar man väl kalla det på finspråk
) och uppoffra mycket tid och pengar för att köra. Även den enklaste bandagen. Samt att jag tror många säkert hade velat prova men vågar inte för att "alla andra kör så fort", och att man måste ha en supersportbil för att kunna köra. Det var precis fallet med min tjej (tills jag tjatade ut henne på bana ), men efter hon provat första gången tyckte hon de va SKITKUL!
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
|
Jaaa......
Min tjej är jätteglad åt bilar och banåka. Följer på Bug Run och bilträffar. MEN det finns annat. Hennes häst konkurerar ut allt. Det spelar ingen roll för OFTA har tjejer annat som styr. Även om det är kul och hon gillar det så tyvärr blir det nog inget. Nu bor vi ju i norr. Man måste nog tyvärr ha kört bana , gokart eller annan relaterad bilsport för att det ska fastna. Sedan måste man ju redan från början bo centralt till för att ha närheten. Att familj sätter stopp är ju känt. Efter barn är det nog ännu svårare att få moderskärleken att prövas av "farliga" bilövningar
Ja så känner man ju litegranna!
_________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
|
Ganska många av oss har väl varit bilintresserad sen.. Ja, längre än vi kommer ihåg/vill erkänna. Det politiskt korrekta svaret blir således att inrotade könsroller leder till att vi inte ser några tjejer på tävlingsbanorna.
Men för att försöka ge ett annat svar: de flesta tjejer som har ett bilintresse verkar vara oroliga för att göra bort sig inför alla killar på banan. Om det innebär att vi utgår från att de inte kan köra eller att de bara tror det låter jag vara osagt. Dock har jag övertalat tjejen att pröva på banåka tills sommaren (tog väl 3sek) så förhoppningsvis får hon upp ögonen för det
_________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||||
|
Re:
1 Det ligger säkert mycket beteende nedärvt på djupet. 2 Alltså, detta borde göra att man som tjej inte behöver få för stor prestationsångest. om vi tar Anja Person:s sysnsätt på hur fokuserad man måste vara och vilken vinnarinstinkt hon visar upp så behöver man inte tvivla på att det skulle finnas några hinder att träna bilkörning 10 timmar om dan för en tjej. De e själva inkörsporten som knasar för att komma in i racingen. Alltså den egna tjejkompisomgivningen som inte heller kör rejsbil. Och omgivningen sätter standarden för vad en 15:åring gör. Men vilken grej om en tjej vinner STCC!!!! Den kryddan borde resa begäret om man bara vågar tänka tanken. Göran _________________ Hemipanter Göran Malmberg
|
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 3 besök senaste veckan (12790 totalt) |