Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11 >> 52206 besök totalt |
Har varit dåligt med uppdateringar i tråden ett tag nu. Jag har precis varit med om ett jobbigt "break up" med tjejen och varit nere hela veckan. Men nu har jag bestämt mig för att rycka upp mig, så åt helvete med henne och så tog jag nya tag med bilen
![]() Idag har jag jag byggt om framnaven till bilen så jag kan ha dubbla A-armar i framvagnen. ![]() ![]() ![]() //oscar _________________ Oscar Rydsjö |
||||
Re:
[quote="oscar Rydsjö"]Imorgon blir det lack på bilen och det blir inte svart :P //oscar Vad är det i plastflaskorna?? Ps: Roligt bygge , när jag läste rubriken Saab 9 5 lät inte speciellt spännade men vartefter tråden fortskred blev det mer och mer intressant! /Calle _________________ Calle Olsson |
||||
Trevligt trevligt...
Blev rädd att bygget lagts ner då det inte hänt nåt på sistone, men ni har rätt mycket o göra på jobbet sa Stefan. Alltid skönt i dessa tider ![]() Kanske står nånstans, men vart håller du hus med ditt bygge? _________________ Peter Sternersson |
||||
Re:
Det är härdare i plastflaskorna.
Nejdå, blev dumpad av flickvännen i julas så jag har varit lite nere ett tag, men nu är jag på G igen ![]() Mitt ute i skogen 1,5 mil utanför Lagan. Denna helgen har mycket hänt med bilen ![]() Allt tråkigt karossjobb och tillverkning är färdigt, så nu är det "bara" att skruva ihop och installera alla grejer som är kvar :P ![]() Nytt fint garage till helgen ![]() ![]() Travers underlättar. ![]() Varför kan jag aldrig få lyckas med att få ut en ruta utan att den går sönder? Varför? ![]() Här slipar jag bort de sista limresterna. Framrutan kommer vara i glas och baklrutan i plast. ![]() Fuck fuck fuck.... ![]() Stolar, bälten och annat smått och gott monterat på riktigt. Här syns även början på "motorhuven" i baksätet. ![]() Linus täppte till hålet i bakkanten på golvet. ![]() Synd att man inte kan regga in okapade epor längre :P ![]() Alla hål i hatthyllan igensatta Nu hade jag inte tänkt att lägga upp så mycket mer helhetsbilder på bilen förrens premiären, inte för att det är något hemligt utan mest för att själva premiären blir lite roligare. //oscar _________________ Oscar Rydsjö |
||||
Re:
Använder du riktig skärtråd när du lossar rutan? _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Westfield Seven Roadsport A |
||||
Re:
Njae, det gör jag nog inte :P Idag kom det färg på bilen, en liten smygbild på detta ![]() //oscar ![]() _________________ Oscar Rydsjö |
||||
Re:
Tack! Denna helgen var Eric och hjälpte till med bygget. Tack så mycket Eric ![]() ![]() Bältena gick inte att montera vid c-stolpen. För att lösa problemet åkte rörbocken fram igen. ![]() Efter lite bockning och några varv med hålsågen var det nya staget färdigt. ![]() Staget sitter bakom stolarna cirka 5cm under hålen i stolen för bältet. Bältet sitter fast i ett rör längre ner i bilen och går sedan ett varv runt detta röret (bilden) för att sedan gå in i stolen. Denna lösningen har diskuterats fram med en fackman.. ![]() Fixade några småbulor ![]() ![]() Efter slipning och rengöring var det hög tid för grundfärg. Här syns byggherren själv "in action". Vad sexig man ser ut i overallen *Michelingubbe* ![]() otroligt svårt att måla bil med skyddsbåge måste jag säga. Finns ju 2000 konstiga vinklar och ytor som man verkligen inte kommer åt. Men det gick ganska bra ändå tycker jag. Detta är inte extiörfärgen! Färgen ärmer tänkt som bakgrundsfärg som är lätt att bättringsmåla medan bilen byggs. Utsidan på karossen är alltså inte målad. Låter resten av bilderna tala för sig själva. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Här har jag satt ihop ett BMW E36 nav med en styrled från en Audi 80. Har borrat upp hålet och satt i en stoppskruv för att det verkligen ska sitta fast. ![]() Hålet i styrleden är cirka 10mm djupt. ![]() Adaptern till E36 naven så man kan ha dubbla A-armar till naven. ![]() Instrumentbrädan som Eric tillverkat, bra jobbat! Återstår gör hål för vippströmbrytare, strömställare, lampor osv osv. //oscar _________________ Oscar Rydsjö |
||||
Jag hoppas verkligen inte du planerar att montera fjäder och dämpare i den undre länkarmen med tanke på din spindel/spindelledslösning?
|
||||
|
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11 >> 52206 besök totalt |