| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Handla fälgar från UK, erfarenhet?
|
2948 besök totalt |
|
Hej, har hittat en vettig sida med mycket att välja på, men funderar på vad slutsumman hamnar på.. Någon med erfarenhet om att handla från UK? vad bör man räkna på? en länk om någon vill titta. http://topgear.co.uk/ /Janne _________________ Janne Leinonen BMW Z3 Coupe 2,8 -00 BMW 523i Sedan -05 VW Karmann-Ghia -67 |
||
|
Re: Handla fälgar från UK, erfarenhet?
Ursäkta men svårbesvarad fråga, ungefär som är vitt snyggt? Jag har sista tiden handlat på internet, postorder och på auktion. Både i England, USA och i Sverige. 2st stolar och 2st 3"/3" 6-p bälten (Sparco, inkl stol alu.fäste, FIA) betalade jag 12.000kr inkl frakt från U.K. där billigaste i Sverige var på motsvarande 15.000kr inkl frakt. Nu har jag köpt Tillet-stolar till senaste bilen och finns ingen anledning att köpa direkt U.K., handla hos Libell. Köpte i höstas en Cadillac DeVille -64 convertible i U.K. Det är billigare än sverige, dyrare än USA men lätt och billigt att flyga över och kolla skick. Var i England i jan för semester/mässbesök inkl köp av HANS-hjälm och -skydd men priser blev ungefär samma som Sverige och betydligt bättre service hemma och framförallt hos MOComp. HANS-skydd fick Lars på MOComp leverera - Lars har mycket bra inställning och attityd, ring honom och luta er tillbaka med god service. Elektronik handlar jag i pricip alltid i Frankrike via internet, senast lite gadgets igår faktiskt. Den som söker finner.... _________________ Marcus Raninger Nuvarande: Cooper S R53 & BMW E36 Turbo, Sålda: S40 Callenge, P 924, Datzun 240Z, Hayabusa Super Seven, M3 E36 långlopp, Stingray -72 |
||
|
Jag har just köpt fälgar från mx5mad.com i England. Dom är nya men har flera djupa lacksläpp nästan som kantstötta. Dom var bra förpackade på väg hit så jag antar att dom var skadade redan när han skicka dom. Dålig stil att inte berätta i förväg att dom är skadade
_________________ Nicklas Jäderlund |
||
|
Har handlat fälgar från http://www.imagewheels.co.uk/
Bra grejor helt klart, lätta 3-delade fälgar som sitter som smäck på min Westfield. Tror frakten var runt 1200 kr med DHL. _________________ Christian Hammer Westfield SEiW -07 BMW M4 CS -18 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
2948 besök totalt |