| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Ford Focus RS, världens bästa Hot Hatch?
|
1, 2 >> 4632 besök totalt |
|
Som sagt, anskrämlig färg, men vilken bil .
http://www.youtube.com/watch?v=mdAGK |
||||||||
|
|
||||||||
|
Re:
Vad menar du .
Tydligen inte .
|
||||||||
|
Verkar ju vara en riktigt snabb bil, synd på F&F utstyrseln bara
. Är den inte för stor för hot hatch gänget, 4,4 meter lång har jag googlat mig fram till, det är ingen liten bil. En halvmeter längre än min clio, skulle ju nästan få plats med sju säten om min bil va 4.4m
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||||
|
Re:
Går man efter resten av "hatchgänget" så är den väl normalstor? Sedan är väl världens bästa redan korad - Golf GTi!
Men en utmanare kan den ju vara till nästa test? _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
|
Re:
Tror nog RS:en är lite mer än en chippad ST. |
||||||||
|
Re:
Jag hoppas det för jag har precis beställ en! Beställde först en grön men ändrade till vit med svart/grå inredning, fegade ut helt enkelt... Min bil är nummer 22 av 60 tilldelade i år. Landar på ca 350' med "allt", dock inte nertyngd. _________________ Christian Hammer Westfield SEiW -07 BMW M4 CS -18 |
||||||||
|
Re:
Det var nog klokt av dig att du "fegade" ur . Snyggt med vitt .
350 , men å andra sidan blir det väl en ganska unik bil |
||||||||
|
Re:
350' låter lite väl dyrt. Vad är det som tillkommer gentemot dom som annonseras ut på blocket för 310? Hur mycket väger bilen?
|
||||||||
|
Re:
Gratulerar! Min "normala" ST med nästan allt hamnade på 290. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||||
|
Re:
Paket 2 (eltjafs) + Navi, däcktryckskontroll, halvskinn (lätt), annan färg... Ford har ju rätt billig extrautrustning... har för mig vikten stannde på 1450 kg. _________________ Christian Hammer Westfield SEiW -07 BMW M4 CS -18 |
||||||||
|
Inte ett dugg. Det gick sönder ett par motorer i bänken i Skövde och ett par under högbelastning, maxlast osv i alperna. Precis som vilken annan bil och motorprövning som helst. Fråga WAG hur många TFSI 2,0 som gått sönder genom åren vid testning i alperna. *fniss*
Så då är alltså den första vita beställd! Grattis får man säga då! Du är den enda än så länge, när det var 20 st beställda var ingen av dem vit. mvh C PS: för den som vill veta allt om bilen och se alla filmer mm så finns det en sjukt stor tråd på Ford Club Swedens forum. _________________ Christian Lange 458 |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1, 2 >> 4632 besök totalt |