| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Bankalender 2009!
|
<< 1, 2, 3 2 besök senaste veckan (9353 totalt) |
|
Jag är inte en officicell representant för BMWSC men om man läser klubbens regler är, för bankörning, endast bilar som är registrerade, besiktade, försäkrade och skattade välkomna.
Mao: får du igenom bilen i bilprovningen och den klarar en flygande besiktning är du välkommen. om det inte är bankörning utan Cup:en du tänkt deltaga i är det reglementet som gäller. Det hittar du på www.bmwsc.com _________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||
|
Re:
Hej Håkan Ursäkta att svaret dröjer, vi håller på att diskutera det inom styrelsen och återkommer snarast till dig och alla andra som undrar. _________________ Patrik Skoog |
||||||
|
BTG/Micke,
Det är inte lönt att hänvisa till BMW Cup reglementet om det sitter en Fordmotor i BMW:n
1. BMW Club Schweden och BMW Sport Club är märkesklubbar, och såsom märkesklubbar ska vi vårda bilmärket BMW. 2. Klubbens racingserie BMW Cup tillåter enbart BMW-motorer. 3. Det är alltså inte ytterst vad SBP/SFRo tycker som spelar roll utan vad syftet är med märkesklubben. Enligt uppgift är BMWSC:s tidigare hållning att en BMW ska ha så väl kaross och motor tillverkad av BMW. En hållning som säkert inte är ovanlig bland märkesklubbar. Frågan styrelsen diskuterar är huruvida den hållningen för klubben och dess medlemmar har förändrats. För "utomstående"/icke medlemmar blir det en mindre "ideologisk" frågeställning och mer rak på sak:. Finns det plats för gatbilsförare från andra klubbar på våra arrangemang så spelar bilen mindre roll vad det gäller möjligheten att bli inbjuden. Enda undantaget gäller öppna bilar och s.k. "lådbilar". I övrigt gatlegal, dvs besiktad, skattad, och försäkrad. _________________ BMW MC-klubben |
||||||
|
Re:
Jag tänkte försöka deltaga i lite bmw banträffar i sommar.behöver ja gå med i bmwsc eller e ja välkommen till tex knutstorp,emmaboda som ligger ganska nära för min del.och köra med min besiktade 328 för gata?ska tillläggas att licens har ja ingen än. _________________ Rasmus Olofsson|| |
||||||
|
Re:
BMWSC är en SBF-ansluten märkesklubb för BMW Sport Club och BMW Club Schweden-medlemmar. Förarlicens racing är nödvändig om inte Prova-På erbjuds, vilket det vanligen brukar erbjudas på Ring Knutstorp som är vår stora traditionella BMW-träff. Vi har en licensutbildning på Mantorp 15/5. Du är välkommen att anmäla dig till.
_________________ BMW MC-klubben |
||||||
|
Re:
Det är väl där röda bilar hör hemma?
Nä, nu får jag släppa datorn och börja så jag också kan anmäla mig!
_________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||||
|
Öm det spritter i gasfot avsaknad avgasljud Dock inte mer än 95db blir för stor har ni tränings/race tillfälle på Anderstorp 28/4 och 12/5 i AR cup om ni vill. Anmälan till Per Hyden 070-6306308 har ni inte vagnbok så har vi egen till en låg kostnad men säkerheten tummar vi inte på så tekniska reglerna gäller.
_________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Bankalender 2009!
|
<< 1, 2, 3 2 besök senaste veckan (9353 totalt) |