| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Offline ETCC Grand Valley
|
1494 besök totalt |
|
Lånar min gamla tråd Ska träna lite, trilla gärna in och åk ifrån mig! Mvh, Pär Efter motorjournalen. Hoppas dom 15 minuterna mellan programmet och 21.15 räcker för att få till alla inställningar som ev behöver ordnas. Inte fel om många kommer, anslut gärna efterhand så märker vi var gränsen går
_________________ Pär Hylander |
||
|
Jag kan tyvärr inte köra nåt ikväll tyvärr! Kan ni inte testa Pärs server på fredag kväll också. Vi har kört några race då och då brukar det dyka upp 8-9 pers. Typ fredag, kl 20.00
Pär: Här är några saker som du måste göra med din.plr fil för att det ska bli bra: [ Multiplayer options ] Net Connection Type="3" // 0 - 28K, 1 - 56k, 2 - ISDN, 3 - cable/dsl, 4 - LAN Här ska det stå 3 Multiplayer Enum Type="1" // 0 = LAN, 1 = Internet Net Data Rate="6" // client setting Här ska det stå 6 istället för 14 Net Data Rate Max="10" // defined by the host of a particular session Här ska det stå 10 istället för 32 Net Flush Threshold="512" // threshold for auto-accumulation flush while building data chunks (default is standard MTU of 536, minus 64 bytes room for layer headers: 472) Skriv 512 om du har 0,5 Mbit ADSL Net Lazy Flush="0" // an explicit flush will not be called after the server re-transmits incoming data, providing less bandwidth consumption by reducing header sizes, but will increase latency Net Join Timeout="150.00000" // How long to wait (without a response) before a game join will be considered a failure Multi Allowed Aids="-2000" Force Physics="16" // add the following to enforce server settings: 1=auto-lift, 2=auto-blip, 4=half-rate, 8=launch control, 16=collision thresh (for example, auto-lift + half-rate = 1 + 4 = 5) Announce Host="0" // whether servers will attempt to register with the matchmaking service Gamelist AutORefresh (LAN)="1" // if true, the gamelist will auto refresh on page activation if LAN refresh type is selected Max MP Players="12" Jag kan ha max 12 samtidigt Gamespy Query Port Start="34297" // range is 1025 - 65535 Port Start="34397" // range is 1025 - 65535 Game List Sort Method="1" // 0=Sort by name, 1=Sort by ping, 2=Sort by circuit, 3=Sort by players Allow Chat In Car="1" // whether to allow incoming chats to appear while in car Closed MP Qualify Sessions="1" // if true, the session will be closed during qualify, so as to not disturb the participants Throttling="1" // enable throttling code Här ska det stå 1 Collision Threshold="0.30000" // Maximum latency allowed (seconds) for a client before collisions are switched off locally Dedicated Target Rate="512" // Target rate for dedicated server Här ska du skriva 512 om du har 0,5 Mbit ADSL, annars ska man skriva tex 8000 om man har 8 Mbit BBB Unique Vehicle Check="0" // server setting, will check client vehicles to deny duplicates of the same vehicle Throttle Upstream override="512" // kbits per second (i.e. a 256 kbps connection = 256. If set to a positive value, will override the default upstream data rate associated with the selected connection type Skriv 512 om du har 0,5 Mbit ADSL Server Session End Timeout="300" // Session is advanced automatically after N seconds after completion Spline Generate DT="0.10000" // how often (in seconds) the guiding splines are generated for remote controlled vehicles BoneSpring Threshold="0.10000" // If latency is below this threshold, the spring is disabled BoneSpring Min Constant="25.00000" // BoneSpring(TM) constant at collision threshold BoneSpring Max Constant="120.00000" // BoneSpring(TM) constant at spring enact latency (should be higher than constant min...) Damping Multiplier="1.00000" // 1.0 = critical damping, higher values are overdamped, lower values are underdamped and not recommended GDB="" Vehicle File="" Gör man de här ändringarna så blir det så mycket bättre. Tycker man att ens dator går lite hackigt ska man även passa på att ändra detta i samma fil: Under Graphics options ska ni ställa om Max Visible Vehicles="8" Det står default på 104!!! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
Hmm, allt verkar stämma med IP och så. Och spelet står igång. Är det någon som vet om andra portar behöver öppnas i brandväggen än det till GTR2002? _________________ Pär Hylander |
||
ok, då är det det som strular. Jag ska fixa det men det tar nog en stund, kanske 10-15 minuter. Pillar inte så ofta med min linuxserver så jag hinner glömma. Meddelar när jag troro jag är klar _________________ Pär Hylander |
||
|
ETCC Träning Grand valley
Missade rejset totalt, det stod 4 varv på min skärm . och jag ställde mig i depån efter dom , dååååå upptäckte jag att ni körde fler varv. Råkade trycka på fel knapp i spelet och åkte ur servern. Sedan tycker ja att ni stångas lite väl mycke, men det är ju kul med lite Rally Cross ibland eller vad säger du Pär.
_________________ Stig Fasth Stig RC Skara |
||
|
Efter lite inställningsbesvär så funkade det ju rätt bra, tack CW för portarna.
Ber om ursäkt , primärt till ove och Stig som blev ordentligt tilltryckta bakifrån ett par gånger av mig. Det var inte av illvilja eller med berått mod utan beror på bristande förmåga hos mig och möjligen en gnutta på helt annorlunda spårval efter startrakan. Eftersom Thomas och jag låg och rejsade i andra änden av fältet hela andra halvan så har jag ivf blivigt lite bättre på att undvika att köra på framförvarande
Som långsam chaffis så har är det ju en möjlighet att vara host, man kan editera startgridden Rent datortekniskt så funkade det bra för mig, jag upplevde ingen lagg överhuvudtaget. Hade fps på 40-60 för det mesta. Hur upplevde ni att det funkade? Tror vi var 9 st i början? _________________ Pär Hylander |
||
|
Träning Grand Valley hos Pär
Hej Pär ! Ja tyckte det fungerade bra här hos mig förutom att jag missade att ni körde fler än 4 varv i rejset som det stod på min skärm. Jag såg målflaggan på fjärde varvet och gick då i depå tyvärr. Du får gärna starta server senare i veckan om du har tid . Ha det ! Mvh: Stig
_________________ Stig Fasth Stig RC Skara |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
1494 besök totalt |