Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11 >> 44973 besök totalt |
Besvikelsen har börjat lägga sig nu. Nu är jag faktiskt sugen på att se hur mkt jobb det är att komma tillbaka.
Så nu måste jag bara få ut audin ur garaget och in eller fram med volvon, så man får börja riva och tvätta. _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||
Re:
frågan är juh vad man ska ha för pilter ist. Vilka alternativ finns!? _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||
Nåt i denna stil kanske: http://62.181.75.60:80/Default.aspx?
Alltså en luftburk. _________________ William Ekström |
||||
Re:
bra ide, tycker dock den verkar dyr i förhållande till vad man får.... Undrar om man klarar av att snickra ihop en sån själv... _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||
Re:
En sådan har vi provat, med tråkigt resultat. Den klarade inte insugspulserna och gick sönder, en bit hamade mellan ventil och säte..... så justerbrickan hoppade loss, både dyrt och tråkigt. |
||||
Re:
Flexar den så mkt? _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||
Ja den flexade nog tills den sprack.
Tyckte att den kändes stabil och helt ok vid inköp men den klarade endast 3-4 timmar innan den sprack och släppte ifrån sig otrevliga bitar. |
||||
mm jo. Jag gjorde en beskrivning på hur man kan bygga en luftburk men den försvann av nån anledning. Försöker igen:
Forma en plåt till ett stort D-format rör, gör hål i den platta delen på D:et som på en filterplatta för att klämmas mellan tratt och spjällhus. Sen svetsar du ett lock över bakre gaveln och gör nåt som går att sätta fast ett luftfilter i på den främre gaveln. Gör burken så stor som möjligt så blir det fint. ![]() _________________ William Ekström |
||||
Re:
vad var det för material? Plast? tänkte man kunde gjuta en plugg, och sen göra själva burken i gf. annars blir det väll att göra som William säger.. i plåt eller alu. _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||
Det var nån plast jo. Problemet var väl delvis utformningen, den hade en platt yta vilken blev att flexa. Skulle alla ytor varit välvda skulle det kanske hållit.
Men i ärlighetens namn var vi väl inte helt 100% säkra på att inte burken hade tagit i innerskärmen och blivit skadad då.. _________________ William Ekström |
||||
Då är iaf bilen omskodd till vanliga sulor igen.
Sen har vi rivit ur allt som var bränt och skadat (nästan)... Summering, om jag inte minns fel är. -spridare -kabelstam motor -iat givare -filterbox -trattar och packningar -tändkablar -kamrem + kåpa -tps -tändkablar delar säkert mer än så.... _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||
Re:
Fyller på listan med oljesticka oljelock BTR _________________ //Anders Jegeros Får betalt för att resa runt. |
||||
slö is the game
![]() Nu har jag iaf börjat leta prylar igen. Men det går lite trögt. Anders! Vi måste surra! _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||
Jägarn spolade av motorutrymmet med högtryckstvätten igår.
Men, sot släpper inte så lätt. Så idag har jag spenderat lite tid med en rotborste. Dock så ska jag på det igen, men med ett elakare medel, då såpa inte tog det grövsta. Undrar vad medel som är effektivt mot sot. _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||
Ungsrengöring är kalas mot sot. Låt det inte sitta för länge bara och spola noga.. det käkar nämligen aluminium till desert om man inte spolar rent nog...
_________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||||
Re:
![]()
Axel ? Du, menar hans som har gått och gift sig och blivit rabiat vuxen? ![]() _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||
Hmmm problemas...
![]() undrar om man får kapa i dom där balkarna? för BSP altså? gamal bild på orig ![]() Får man flytta bak stolen OM man ska försöka få bilen igenom regbes? _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11 >> 44973 besök totalt |