Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 7573 besök totalt |
Re:
Jo jag vet Nisse, känner mig ganska så träffad där. Satt och tittade på reprisen och för att försvara mig lite iaf så står jag på bromsen när du dyker upp bakom Stacken, men jag hinner inte styra undan... Jag är ledsen för detta iaf _________________ Andreas Rönnbäck "sport eller komfort" |
||||
Äntligen, min första seger YYYYYYEEEEEEEEESSSSSSS
![]() ![]() ![]() ![]() Rolig fight på slutet Torbjörn ![]() Sorry Rolle för att jag puttade till dig på varv 12 eller när det nu var. ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Christoffer Johnson |
||||
Re:
Hmm, jaja, ska man glömma bort att det är ett spel och bara gå på om att det var överilat? Nej, men det svider... Jag hade gärna tagit vinsten i det här loppet men att hålla dig bakom mig hade varit svårt, tror jag (om man bortser från dina solomisstag som troligtvis gett mig fördel) - jag körde loppet utan en enda miss, helt felfritt och önskar att det här inte hade hänt med dig! 9 sekunder efter vinnaren i målgång med den där snurren... Vi var i en klass för sig! Nu vart jag 3:a istället och jag är nöjd, men sluta upp att använda mer än banans bredd att dyka på innern med och gör inte en massa småknuffar på framförvarande bil - är du snabbare än bilen framför dig så kommer fint tillfälle för omkörning förr eller senare! |
||||
|
||||
Äntligen ett kanonrace utan större incidenter för min del, stog för den största själv då jag överraskades av Linus inbromsning och gav honom en liten dutt i baken. Dutten gick dock bra och vi kunde fortsätta utan problem, hade en ruskigt härlig fajt med Gyfa på slutet och i sista kurvan slappnade jag av och snurrade och Gyfa kunde knipa 6:e platsen och jag blev 7:a men jösses så roligt det var!!! Tack alla för en kanonkväll!!!
|
||||
Jag måste nog skaffa mig en ratt nu, under så här långa lopp är det givet att musen "resetar" sig minst en gång men oftast flera under loppet. Denna gång hände det på varv 16 strax innan man svänger in i andra kurvan. Spelet får för sig att pekaren ska vara uppe i över vänstra hörnet vilket gjorde att istället för att svänga höger så frontade jag barriären som stod där med en totalförstörd bil som resultat.
Nu hade ju jag knappast någon höjdarplacering på gång ändå men det hade varit kul att ta sig i mål iaf. Men det är ju trots allt självvalt så jag kan väl inte skylla på något. Hoppas jag inte störde för mycket vid varvningen, denna banan var ganska knepig att släppa förbi på på ett bra sätt då den är så smal och har många kurvor som går in i varandra. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||
Re:
Kör du med mus ![]() |
||||
Det funkar ganska hyfsat i övrigt, men det är ju inte så realistiskt
![]() Det som sinkar mest är att det blir digital gas, vilket ställer till det i långa kurvor som t.ex. den ut på start/mål-rakan. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||
Re:
Kör med mus ![]() |
||||
Gick ganska tungt med 40kg extra, understyrde och lite svårt med fästet fast det gick bra med lite våld. Men kan inte fatta hur t.ex. Kent med 50kg extra i en FWD-bil som lever på att käka däck körde så fort. Grymt jobbat!
![]() ![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||
Startade i ruta 4 och lyckades ta mig igenom den hemska t1 på karlskoga utan plåtskador på bilen. Efter depåstoppet så var det dags att göra sig bred som möjligt, då jag kom ut strax före Brodin. Lyckades dock inte hålla brodin bakom mig, och efter några varv så var jag nere på 6:e plats. Tog tillbaka 5:e platsen två gånger efter att brodin satsat för hårt in i några kurvor. Efter 24 varv så visste man att det återstår några få varv och man kan komma i mål på en hedrande 5:e plats. Då ser man Hompe i backspegeln, Voi v---u säger man då på finska. Iväntade en attack i Ejjes kurva, men han dök på insidan redan i t2. Kanske en aning för aggresivt, då det blev kontakt och jag trycktes av banan. Håller med nisse, det en det var en del knuffande med bilarna på karlskoga. För er som inte har hört om Raceconnect kolla in denna länk http://www.raceconnect.com/ jag kör en serie här som heter ETCC. Man kör med WTCC+STCC bilar i denna serie, och på blandade banor typ anderstorp, estoril och addon banor. Vad som gör denna serie till en fröjd att köra är något som kallas för "punt rule". Det innebär att om man kör på någon så dennes bil åker av banan eller snurrar, så måste man in i depå för en drive thru. kanske kan vara något att ta efter. Det är bara att regga sig på deras hemsida för att vara med i ETCC. En till läck på vilka förare samt banor vi kört http://www.raceconnect.com//index.php?option=com_trmpoints&view=comp&comp=58&Itemid=284
|
||||
Re:
filmen från pool 2 kommer under kväll eller imorgon har inte haft tid att göra den en. ![]() _________________ Robin Johansson |
||||
Igår fick jag till det så jag blev mycket nöjd med min rejsing. med 50 extra kg trodde jag att de skulle bli tufft att vara med i främre ledet. Iof gillar jag banan mycket bra och de var kanske det som bidrog till det goda resultatet.
I kvalet missade jag lite bl.a i första kurvan, men 1,07,3 var ju ingen katastrof de räckte ju till 5:e platsen på gridden. Tog en placering i starten och försökte haka på de 3 framförvarande, men tappade lite då jag gjorde en liten miss. Hade någon uppe och nosade bakom för en stund men fick lucka igen. Jag kom ifatt Gyfa igen, men hade bestämt mig för att ta mitt stopp på varv 12 och jag var först att gå i depån (tror jag), vilket blev mycket lyckat då jag fick fri väg när jag kom ut och kunde sätta min egen pace. När alla gjort sina stopp låg jag i rygg på Robin som 3:a. Jag släppte lucka till Robin och började inrikta mig på 3:e platsen när jag plötsligt får 2:a platsen till skänks då Robin besöker "sandlådan" i sista böj med 7-8 varv kvar till mål. Jag kände att försprånget upp till Johnny är för stort så jag inriktade mig på 2:a platsen och de flöt på bra utan misstag, jag tog målflagg 6 sekunder bakom Johnny. GÖRNÖJD! ![]() _________________ Kent Karlén Blue Flag Racing team SSR TCC Div1 - Säsong 1 - 5:a RD TCC mini 2007 - 10:a RD WTCC08 - Team med Mikael Larsson - 3:a |
||||
Re:
Jo försökte göra någon ytter rökare och sen i nästa sväng när jag bara var uppe med nosen och inte sida mot sida kom jag åt din bakända. |
||||
Jag har satt på servern med lite WTCC87-bilar och några spännande banor för er som vill fredagsrejsa lite.....
Kan inte vara med själv men den står på hela kvällen... ![]() _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
Började ganska bra i pool 1, kom förbi en del bilar som testat lite offroad....
Men en efter en kom de sen förbi och sen när jag fick lite ställ så gav mig Rönnbäck en rejäl tryckare så jag fick pajad suspension. > ![]() Efter det var det bara att försöka hålla sig på banan och försöka hålla sig ur vägen. När jag skulle in i depå så fanns där ingen pil, jag hade tryckt som man skulle och "requestat pit" och fått svar att jag ska gå in detta varvet, men de var inte där ![]() så jag fick ta ett varv till och då funkade det som det skulle.... men då var man ohjälpligt sist.... får ta ett allvarligt snack med personalen... ![]() _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||||
hej har någon en ide vad jag kan göra åt att det laggar skit mycket när jag gör film när det är många...
man blir så jävla arg när man har filmat och så i flera timmar sen laggar filmen sönder ibland ![]() har någon en ide vad jag kan göra med datan eller något så det sluttar lagga som fan. en grej till ska jag lägga upp filmen fast det laggar vill någon se den från pool2 med lagg? ![]() kan någon tipsa vad man kan köpa till datan så den orkar med att filma så fall ska jag köpa det........ _________________ Robin Johansson |
||||
Re:
_________________ Andreas Rönnbäck "sport eller komfort" |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 7573 besök totalt |