| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Säsongspremiär för Motorjournalen kl 22 på Kanal 9!
|
1, 2 >> 2834 besök totalt |
|
Missa inte säsongspremiären av Motorjournalen på Kanal 9! Joppe gör comeback!
Tisdag 17 mars Saxat från TV-program.nu: 22.00 Motorjournalen 22.00-23.00 I årets premiär av Motorjournalen visas ett stort reportage från den europeiska bilsalongen i Génève. Dessutom gör Joppe Phihlgren comeback och han har varit ute på nya uppdrag i bilvärlden. Del 1/10. Svenskt motorprogram från 2009. Peter Sundfeldt, Kenneth Tonef, Joppe Pihlgren och Mattias Särnholm från Roomservice tar tittarna med på fartfyllda vägar och testbanor världen över. Med entusiasm och kunnande visar de nya modeller, testkör och gör reportage med bilen i fokus. Även lördag. _________________ Rachid Rachid |
||||
|
Går du och lägger dig redan klockan tio? Jo, för all del, det innebär ju kanske att man inte är i säng förrän halv tolv och det är sent om man ska upp på hantverkartid. 21.00 hade varit optimalt, barn i säng och ändå rimligt tidigt. Fast då ligger man och konkurrerar på filmtiderna. Det är svårt med tablåtider. Och vi som producerar har inget att säga till om på den sändande kanalen, vi kan bara önska en annan sändningstid.
Men, ni som stannar uppe, i kväll börjar vi på Génevesalongen, och så sänder vi provkörningen av Libells Megabusa. Dessutom kontrasteras de nya bilarna av Kenneth Tonef i en Renault 4 Fourgonette (skåp) som normalt körs av en svensk byggfirma i... Provence, och Mattias Särnholm hälsar på ett gäng ockelbo snöskoterdårar i just ockelbo. Orange kultskoter och orange mössor. Joppe dyker upp om ett par veckor med en alldeles egen betraktelse av bilbranshen. _________________ Peter Sundfeldt |
||||
|
Underbart att Joppe är tillbaks. Det har alltid varit ett mycket bra program men sedan Joppe försvann har jag känt att något saknats. Även jag måste lägga mig före tio men tack och lov har ju den tekniska utvecklingen nått så långt att man kan spela in sker och ting.
_________________ Jesper Hansén |
||||
|
Jag kanske inbillar mig, men nog tror jag man kan se visade egenproducerade program i efterhand på kanal 9:s hemsida?
_________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity. |
||||
|
Re:
Det finns en skön trailer där: http://kanalnio.se/web/kanalnio/webb _________________ Jörgen Eriksson |
||||
|
Re:
Jepp, blir så när man pendlar till den andra bilstaden...
Måste ju vara på jobbet i rimlig tid (runt 8) och jag behöver min sömn så. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
|
Re:
Göra vaddå? Band?
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
|
Re:
Hörde både Peter och föraren på Bandit i morse och han mår bra. Även Loaded mår ju bra numera... Fast Peter kunde inte riktigt låta bli att pika Kenneth en hel del angående säkerhetsmarginaler vid bankörning.
_________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
|
Man är lite nyfiken på hur resultatet blir när "alla" filmsnuttar har klippts ihop till ett inslag.
Spännande, spännande
|
||||
|
Jag kan intyga att allt är frid å fröjd med Loaded. Det blir tre avsnitt att följa Loadeds väg tillbaka
http://www.youtube.com/watch?v=4wOZv
Kennth blir snart världskändis
|
||||
|
Loaded-inslagen startar i pgm 3, det vill säga om 2 veckor. Bara så att ingen luras att tro att det är i kväll första delen sänds. Libells Megabusa, som sänds ikväll, spelades in samma dag. Vi (inslagsproducent olof, fotograf Torbjörn och jag) satt och åt lunch-smörgåstårta med personalen Falkenbergs Motorbana när Kenneth ringde och sa att han hade åkt in i däcken. Först ville jag inte åka ut på banan, ville helst inte veta...
Men, det där kan vi skriva mer om när det första inslaget sänts. Bilen mår ju alla fall bra nu, som Anders skriver här ovan. Tror förresten att jag bjuder in Kenneth att skriva här själv när det är dags! _________________ Peter Sundfeldt |
||||
|
Re:
Det gör du rätt i
|
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1, 2 >> 2834 besök totalt |