Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 65, 66, 67 >> 131 besök senaste veckan (397761 totalt) |
1,5mm aluminium så tunga är de inte. ![]() |
||||
vad är det för mått på dom vinkel? funderar på något liknande _________________ Mikael Wallner Clio sport -02 |
||||
Bäst du tar den till träffarna i fortsättningen då ![]() |
||||
Det här inlägget har jag längtat efter att få skriva.
Bilen är klar ![]() Hmm ja.. ![]() ![]() ![]() En tvätt står högt upp på den numera jätte korta att göra listan ![]() ![]() ![]() |
||||
Men va bra - då kan du ju komma och sprida lite energi i mitt garage! ![]() ![]() Så vad skall du göra med all "fri" tid nu då? Bara ![]() ![]() _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||
Nä nu blir det till att bygga iordning hemma i huset + att köpa lite hyllor och grejer till garaget så det blir lite ordning och reda. Har även X-antal cyklar som måste gås igenom innan säsongen. En tvätt och lite småfix sen är det bara att avvakta 1April då bilen kommer ställas på. ![]() ![]() |
||||
|
||||
Grattis
![]() ![]() ![]() _________________ Pontus Sandahl Mitsubishi Lancer Evo III Certifierad bilvårdsnörd www.cdbilvardsprodukter.se Mantorp 1.33.8 (Evo 3) |
||||
nej den andra är roligare den behöver bara fixa väghållningen så man håller sig kvar på vägen... _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||
Hehe där ser man, visst kan jag bjuda på en åktur inga problem. ![]() |
||||
Inte gjort något med bilen förutom att tvätta upp den lite. Städat och fixat lite i garaget för att bota lite av rastlösheten. Inte mycket mer man kan göra än att vänta nu, tre långa veckor kvar
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
|
||||
tänkte bara kolla om du har fått svar på om volvo kan ta en vingen? Mvh Mike _________________ Mikael Wallner Clio sport -02 |
||||
Ja de kan inte få hem kittet då det inte längre är tillgängligt från Renault. Fått ett helt löjligt pris på bara vingen på 5600kr och 3500kr för dämparna. Så jag struntar i det för tillfället. Tappde tålamodet och ställde på bilen idag. Solen sken och jag kunde inte hålla mig. Går fint ![]() |
||||
Var och vägde bilen idag.
1100kg utan förare. Stod en stund och blippade mellan 1110 och 1100 men landade tillslut på 1100kg. 1180kg med förare. 1/3 tank, full tank spolarvätska, original 16' hjul med nya däck. Baksäte och mattor och allt annat som finns original. Jag blev förvånad att den vägde så lite, alla snackar ju om att Clio Sportarna väger mer en vad som anges. Jag har ett ganska mycket lättare avgassystem på men har också plockat på en del saker så som oljekylare, brandsläckare mm. Så man kan alltså konstatera att uppgiven vikt i regbeviset faktiskt stämmer överrens med verkligheten. |
||||
Var tvungen att göra ett prestanda test med RS Tuner nu efter alla modifieringar sedan förra körningen. (Nyare trimmapp, modifierad katalysator, bort tagen akustisk ventil, fetare slangar till luftburken och match portat insug.
Detta är skillnaden mellan idag och efter att jag för första gången tankat in en trimmapp i bilen. Några felkällor kan dock vara värda att nämna. Vid första tillfället är det kring +20 grader + full tank. Idag hade jag nästan tom tank och +4 grader. Vid första tillfället var bilen inte heller inkörd med den nya mappen. Skillnaden idag mot då är ändå slående +12kW och +20Nm vid aningen lägre varv. Vid första mätningen otrimmat men med Milltek avgas fick jag som bäst 99kw och 157Nm ![]() En intressant iaktagelse var att även efter rejäl varmkörning och närmare 10 fullgas repor var insugstempen maximalt 13 grader dvs +10 grader mot omgivande temperatur. Rent spontant känns det som det bör vara riktigt bra. |
||||
12kw på så lite mod. tycker jag låter helt ok.
Men att det bara var 4grader gjorde nog sitt. Kylingen på bromsarna blev ju riktigt bra. Kunde lika gärna komma från fabrik. Är vädret ok, så kanske vi ses på Sviestad den 10/4. ![]() _________________ Erik Fornå BMW M3 E46 2003 (SÅLD) |
||||
din clio är så sjukt fin!
dem 1100 kg är jag lite avundsjuk på. vet inte vad jag skulle behöva göra för att komma ner i dem kilona, dela bilen på hälften kanske.! den ser iaf kanon ut. läste att 182:an är banklar nu, härligt. Och jag har äntligen fått rätt på abs:en , två felmonterade abs givare på bakhjulen, vilket sammanfattar mina bilkunskaper ganska bra. dock får jag fortf. ingen kontakt med abs:enheten men abs:en funkar så leta elfel får bli till hösten. _________________ Ola BMW |
||||
Ja jag tror också att det gjorde sitt till. Dock fick jag lite second thoughts om mitt antagande att det var +20grader vid det första tillfället verkligen stämmer. Såg nämligen att tiden då jag "spelade in" den repan var 21:05 och det brukar inte vara +20 vid den tiden ens i juli. Jaja hur som helst, bilen går mycket bättre så jag är hel nöjd. Jo tycker jag fick till bromskylningen riktigt bra, undrar bara om den fungerar som tänkt ![]() Hoppas vi ses på Sviestad, hade varit skoj ![]()
Tack för det ola ![]() Hur menar du med ingen kontakt till ABS enheten? Varför ska du ha kontakt till den om den fungerar? |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 65, 66, 67 >> 131 besök senaste veckan (397761 totalt) |